در این مطلب از سایت استار بورس زلزله هرات امشب چند ریشتر بود,زلزله افغانستان در کدام شهر است را قرار دادیم . زلزله ای به بزرپی 6.3 ریشتر شهر هرات افغانستان را دوباره لرزاند . برای دیدن آخرین اخبار و خبرهای جدید از شدت زلزله هرات افغانستان و فیلم زلزله هرات و خسارات و میزان تلفانی مالی و جانی زلزله هرات افغانستان به ادامه مطلب مراجعه کنید .

زلزله هرات امشب چند ریشتر بود,زلزله افغانستان در کدام شهر است

هرات دوباره لرزید

?زمین‌لرزه‌ای با شدت ۶.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین زنده‌جان افغانستان را لرزاند.
?شدت این زمین‌لرزه به حدی بوده که در شهرهای ایران از جمله مشهد احساس شده است.

جسدهای بیرون کشیده شده از زیر آوار، آمار قربانیان زلزله هرات را افزایش داد

?درحالی که مردم هرات از ادامه پس‌لرزه‌ها نگران هستند، پزشکان بدون مرز می‌گوید که آمار قربانیان به ۲۴۴۵ کشته و ۲۴۴۰ زخمی افزایش یافته است. فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر که تیم‌های امدادگر خود را به ساحه فرستاده‌اند نیز به ار.اف.ای می‌گویند که با نزدیک‌ شدن فصل سرما، «بهبود زودهنگام» زلزله‌زدگان فوریت پیدا کرده است.

گزارش سی ان ان از زلزله هرات: اوضاع فاجعه آمیزتر از چیزی است که تصور می کنید

?به گزارش جماران، زلزله در هرات افغانستان تاکنون بیش از 2000 کشته و صدها زخمی بر جا گذاشته است.
?سی ان ان در گزارشی در این باره می نویسد : گروه‌های کمک‌رسان بین‌المللی در افغانستان در تلاش برای ارسال کمک به بازماندگان زلزله آخر هفته در غرب این کشور هستند که بیش از 2000 کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشت. این زلزله در کشوری رخ داد که هنوز گرد جنگ بر پیشانی دارد و از یک بحران اقتصادی شدید رنج می برد.
?زمین لرزه 6.3 ریشتری روز شنبه یکی از مرگبارترین زمین لرزه هایی بود که در سال های اخیر افغانستان را لرزاند. تصاویر پس از فروریختن ساختمان‌ها، انبوهی از آوار را نشان می‌دهند. آنها که از این زلزله جان سالم به در بردند به خیابان ها پناه بردند./ جماران

بازماندگان زلزله هرات در میان آوار می‌خوابند/ لزوم امدادرسانی فوری به مناطق حادثه‌دیده

?بازماندگان سلسله زمین‌لرزه‌های قدرتمندی که روز شنبه شمال‌غرب افغانستان را لرزاند، دومین شب پس از وقوع این حادثه را در میان آوار ناشی از خانه‌های ویران شده، خوابیده‌اند.
?به گفته مقامات افغانستان، شمار جان‌باختگان این زمین‌لرزه تاکنون نزدیک به ۳۰۰۰ نفر اعلام شده است.
?سازمان ملل بر افزایش همکاری‌های شرکای بین‌المللی برای ارائه کمک‌های اضطراری به زلزله‌زدگان هرات در افغانستان تاکید کرده است.

در روستای نایب رفیع در هرات تنها ۳ تن زنده مانده‌اند

?این ۳ تن سرگرم چراندن گوسفندان درصحرا بودند که زلزله رخ داده است.
?در این روستا بیش از ۳۰۰ خانه ویران شده است.

? عملیات جست‌وجوی سگ‌های زنده‌یاب ایران پس از زلزله هرات افغانستان

فعال شدن گسل زلزله هرات بعد از ۹۰ سال

?در یک مطالعه ابتدا با پردازش داده های رقومی ماهواره‌ای تعداد ۷۳ گسل با طول بیش از ۱۵ کیلومتر تا شعاع ۱۰۰کیلومتری شهر هرات شناسایی گردید.

?سپس به روش آماری و تحلیلی به ارزیابی پارامترهای زمین لرزه و پیش بینی این پدیده در گستره‌ی مورد مطالعه ی پرداخته شده است. بزرگترین زمین لرزه احتمالی و زمین لرزه مبنای طرح در یک دوره ۵۰ ساله است.

?طبق نتایج زلزله‌ های احتمالی به ترتیب برابر ۵ ، ۶ و ۶/۵ ریشتر به دست آمده است. زلزله اخیر هرات که ۶.۳ ریشتر بود نشان می‌دهد که گسل زلزله هرات فعال شده است.

?تعداد گسل های هرات به ۷۳ و به شعاع ۱۰۰ کیلومتر مربع میباشد. به این معنی که مرکز زلزله که در هر نقطه هرات باشد تا ۱۰۰ کیلومتر مربع اطراف خود را می‌ لرزاند. / سازمان زمین شناسی استان خراسان رضوی