امروز پنج شنبه 18 خرداد 1402 بر اساس اطلاعات به دست آمده از قیمت خودروها ، قیمت خودرو تیبا محصول سایپا تا لحظه نگارش این متن به شرح زیر می باشد.

با بررسی های انجام شده توسط  تیم استار بورس ، خودرو تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل 1401، با قیمت 345 میلیون تومان به فروش می رسد.که از ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

طراحی ظاهری

طبق اطلاعات منتشر شده از سایپا طراحی تیبا با کمک همکاری گروهی از طراحان ایتالیایی، کره ای و آلمانی انجام شده است. البته در عمل نشانی از طراحی مدرن در این خودرو دیده نمی شود و تیبا SX  ظاهری بسیار ساده دارد. در نمای جلو چراغ ها بادامی شکل بوده و یک جلوپنجره کوچک نیز وسط کاپوت خودرو نصب شده است. نمای کناری نیز کاملا ساده بوده و تنها نکته جالب توجه آن خطوط خاص روی قوس گلگیر ها هستند. درب ها نیز به زه های پلاستیکی تجهیز شده اند. نمای عقب نیز کاملا ساده بوده و تنها نکته آن، فرم عجیب چراغ ها است که تاثیری نسبتا منفی روی چهره عقب تیبا SX گذاشته است.

قیمت خودرو تیبا محصول سایپا 18 خرداد

قیمت خودرو تیبا محصول سایپا 18 خرداد

قیمت خودروی تیبا SX صندوق دار بنزینی مدل 1400 ، 335 میلیون تومان اعلام شده است .

قیمت خودروی تیبا هاچ بک EX مدل 1401 ، 345 میلیون تومان می باشد. که دارای ویژگی های زیر می باشد.

کلاس بدن هاچ بک _سگمنت جهانی B-هاچ بک شهری جمع و جور _ سال طراحی87 _ تعداد سرنشین 5 _حجم موتور 1503 سی سی _ نوع موتور تنفس طبیعی _ محور محرک دیفرانسیل جلو  _ گیربکس 5سرعته دستی _ تعداد سیلندر 4 _ نوع سیلندر خطی _  تعداد سوپاپ 8  _قدرت87 اسب بخار در 5300 دور بر دقيقه_گشتاور128 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه_حداکثر سرعت190 کيلومتر بر ساعت_شتاب 0-100 13 ثانیه_ نوع سوخت بنزین _سیستم سوخت انژکتوری پاشش چند نقطه ای رسانی_سیستم تعلیق جلو مک فرسون_سیستم تعلیق عقب تیر پیچشی نیمه‌مستقل Semi-Independent_ نوع فرمان هیدرولیکی

خودرو تیبا هاچ بک EX مدل 1400 نیز 335 میلیون تومان قیمت گذاری شده است .که دارای امکانات و آپشن های زیر می باشد.

تیبا 2 EX مجهز به موتور معروف M15 سایپا ساخت شرکت مگاموتور شده است که در سایر محصولات این شرکت نیز می‌بینیم. این موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ 1/5 لیتر حجم دارد و توانایی تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت از موتور به چرخ‌های جلوی این خودرو بر عهده یک جعبه دنده 5 سرعته دستی است.

طبق اعلام سایپا، مصرف ترکیبی تیبا 2 EX در هر 100 کیلومتر 6/5 لیتر و شتاب 0 تا 100 آن حدود 13 ثانیه اعلام شده است. از نکات منفی موتور تیبا 2 EX می‌توان سیستم تعلیق تیبا 2 EX در چرخ‌های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ‌های عقب از نوع تیر پیچشی نیمه مستقل است که باعث شده پایداری و سواری تیبا 2 EX از پراید کمی بهتر شود.

کابین تیبا 2 هیچ تفاوتی با تیبا صندوقدار ندارد. هنگامی که وارد کابین تیبا 2 EX می‌شویم طراحی ناهمگونی را که در نمای بیرونی خودرو شاهد بودیم را بار دیگر در داخل خودرو نیز مشاهده می‌کنیم.

قسمت وسط داشبورد یک قسمت مشکی رنگ قرار دارد که در بالاترین قسمت آن همان ساعت دیجیتالی معروف پراید به این خودرو نیز به ارث رسیده است.زیر ساعت، دو خروجی تهویه مطبوع کنار هم قرار گرفته و زیر آنها تعدادی کلید جهت فلاشر، مه‌شکن‌های جلو و عقب و بخار زدای شیشه عقب به همراه سیستم پخش خودرو تعبیه شده‌اند. سیستم تهویه مطبوع خودرو نیز که به صورت دستی است در بخش آخر داشبورد جا خوش کرده‌ و یک فضای نه چندان بزرگ به همراه دو جالیوانی هم جلوی لیور دنده واقع شده‌اند. غربیلک فرمان طراحی سه شاخه قبلی را حفظ کرده و از نظر خوش دستی نیز نمره خوبی می‌گیرد.

متریال استفاده شده در کابین تیبا 2 EX کیفیت خوبی ندارد و پس از مدتی قطعات داخل کابین به صدا درمی‌آیند. فضای کابین برای سرنشینان هر دو ردیف مناسب طراحی شده است اما اگر سرنشینان عقب قد بلندی داشته باشند ممکن است با مشکل مواجه شوند.