در این پست از سایت استار بورس آخرین اخبار تامین اجتماعی در 24 ساعت گذشته,اخبار چند لحظه پیش تامین اجتماعی را قرار دادیم . آخرین و جدیدترین اخبار و خبرهای فوری و لحظه ای تامین اجتماعی برای بازنشستگان تامین اجتماعی در 24 ساعت گذشته در سایت استار بورس ..

آخرین اخبار تامین اجتماعی در 24 ساعت گذشته,اخبار چند لحظه پیش تامین اجتماعی

کسانی که دنبال بیمه بیکاری هستند، بخوانند/ تعداد دفعات دریافت بیمه بیکاری

هر تعداد دفعات که شخص شرایط دریافت بیمه بیکاری را داشته باشد می تواند اقدام به دریافت بیمه بیکاری نماید.

طول مدت بیمه بیکاری در استفاده مجدد از بیمه بیکاری (فرمول محاسبه مدت بیمه بیکاری)

برای محاسبه طول مدت بیمه بیکاری در هر دفعه چه بار اول چه بار دوم از فرمول زیر استفاده می شود :

جمع سابقه بیمه کارگری (که حق بیمه بیکاری به میزان (۳%) آن پرداخت شده است).

ممکن است این سابقه از چندین کارگاه واریز شده باشد. سابقه واریز بیمه می تواند با فاصله یا متوالی باشد.

از روی جدول بیمه بیکاری مدت استحقاق بیمه بیکاری کل استخراج می شود.

کل مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری که کارگر قبلا استفاده کرده استخراج می شود.

در نهایت مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری (۳) از مدت استحقاق بیمه بیکاری (۲) کسر شده و مدت باقی مانده به کارگر پرداخت می شود.

مثال بیمه بیکاری:

فرض کنید کارگری متاهل ۳۰ ماه سابقه دارد. پس از اخراج طبق جدول فوق می تواند ۱۸ ماه بیمه بیکاری دریافت نماید.

پس از یک سال (۱۲ ماه) دریافت بیمه بیکاری مجددا مشغول به کار می شود. در ابتدای اشتغال مجدد درخواست قطع بیمه بیکاری را می دهد. سپس از کارگاه برای کارگر بیمه پرداخت می شود. پس از ۹ سال (۱۰۸ ماه) کار مجددا از کار اخراج می شود.

حال سابقه کارگری کلی (سابقه واریز بیمه کارگری که ۳% بیمه بیکاری واریز شده) این شخص ۱۳۸ ماه شده است. طبق جدول بیمه بیکاری این کارگر مستحق دریافت ۲۶ ماه بیمه بیکاری است.

اما قبلا یک دوره یک ساله (۱۲ ماه) دریافت نموده است. پس از اخراج دوم این کارگر می تواند ۱۴ ماه (۲۶ ماه منهای ۱۲ ماه) بیمه بیکاری دریافت نماید.

وضعیت معیشتی فاجعه بار شده / کارمندان و کارگران زیر خط فقر قرار گرفته اند

حسین راغفر( اقتصاددان):

جامعه کارگری و بخش قابل توجهی از کارکنان دولت زیر خط فقر قرار می‌گیرند. حقوق اداره کار که اصلا مسخره است و قابل ذکر نیست. الان حدود ۱۰ درصد هزینه خانوار‌ها بهداشت است، در مورد خانوار‌های فقیر گاهی تا ۳۰ درصد هزینه‌های غذایی مطرح است، همینطور هزینه‌های آموزش و… رقم‌های قابل توجهی را تشکیل می‌دهد.

دولت و حاکمیت تعهدات قانونی خود را کاملا کنار گذاشته اند و طبیعتا پیامدهایش همین وضعیت فعلی است. اگر دولت و حاکمیت تعهدات قانونی خود را عملی کند بخش قابل توجهی از هزیه‌های خانواده‌های کارگری و نیروی کار عملا مرتفع می‌شود.

این روند باعث ایجاد وضعیت معیشتی فاجعه‌بار شده است. علت اصلی این موضوع را باید در وضعیت قیمت ارز و قدرت خرید مردم جستجو کرد که عمدتا سیاست‌های بخش عمومی عامل اصلی گسترش فقر در کشور بوده است

خطری که دستمزدهای پایین کارگران رقم زده است!

حرکت خزنده کارگران به‌سمت مشاغل کاذب به‌دلیل دستمزدهای پایین آنان، موجب خواهد شد که مشاغل با کمبود نیروی کار مواجه شوند و این خطری است که چندان جدی گرفته نشده است.

از آن‌جایی که طرفداران نظریه پولی دست برتر را در اقتصاد ایران داشته و منویات آن‌ها در حوزه‌های مختلف اجرایی شده، مسئله دستمزد هم از این قاعده مستثنی نبوده و بنا به توصیه‌های آنان برای مدیریت تقاضا و کنترل نقدینگی دستمزدها همواره پایین نگه داشته شده است؛ دو علتی که از نگاه مدافعین نظریه پولی در بروز تورم دخیل هستند.

اما واقعیت‌های اجتماعی بی‌اعتباری این نظریه را برملا کرده و سرکوب دستمزدی علاوه بر تعمیق فقر، موجب کمبود نیروی کار، افزایش مشاغل کاذب و دلالی شده است. شرایط موجود ایجاب می‌کند که دولت برای اصلاحات دستمزد کارگران شرایط مناسبی را مهیا کند، زیرا دستمزد مکفی مساوی است با افزایش نیروی کار و چرخیدن چرخ صنعت، افزایش تقاضا برای خرید کالاها و به‌تبع آن رونق‌گرفتن تولید. /الف

پایین آمدن راندمان کاری به دلیل تحت فشار بودن کارگر از لحاظ روحی و اقتصادی

چنگیز اصلانی (فعال کارگری در همدان):

دولت نه تنها نتوانست تورم را کنترل نمایند بلکه باعث شد تا نیروی کار روحیه ی ارزشمند و کاری خود را از دست دهد، امروز کارگران نمی توانند با این میزان دستمزد شکم خود و خانواده شان را سیر نگهدارند.

زمانیکه نیروی کار از لحاظ روحی و اقتصادی تحت فشار و تنگنا باشد قطعا راندمان کاری وی نیز پایین می آید، دولت اگر اعتقاد به تولید و شعار سال دارد به میز مزاکره بازگردد و به شکل کارشناسانه و طبق قانون مزد کارگران را ترمیم سازد.

هنگامی که در بازار عرضه بالا برود تقاضا جای خود را پیدا کرده و در تمام زمینه ها تعادل ایجاد می شود، شورایعالی کار برای دستمزد جامعه بزرگ کارگری تنها تصمیم اجباری و امنیتی گرفت و با این کار سگ هار تورم را رها کرد و  دستمزد مظلومانه کارگران را بست./دسترنج نیوز