در این پست از سایت استار بورس آخرین اخبار طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ۱۴۰۲ را قرار دادیم . اخبار جدید از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده  ایران خودرو و بهمن موتور و سامانه یکپارچه و سایپا . خبر فوری و اخبار لحظه ای و آخرین اخبار و خبرهای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در سال 1402 در سایت استار بورس مشاهده خواهید کرد …

ثبت‌نام متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بر اساس جدول زمان‌بندی

طبق آمار ارائه شده از سوی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها ۱۹ هزار نفر از متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده تایید صلاحیت شده‌اند؛ در این راستا رئیس ستاد مذکور از منتخبان خواست صرفا بر اساس جدول زمانبندی و از طریق سامانه ستاد اقدام کنند.

طبق اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) به ایسنا، مهران سالاریه اعلام کرد: در مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سامانه یکپارچه، ۱۹ هزار متقاضی تایید صلاحیت شده‌اند. برای این متقاضیان که محصولات خود را از شرکت‌های سایپا، کرمان‌موتور، مدیران‌خودرو و فرداموتور انتخاب کرده‌اند، از سوی سامانه نوسازی ناوگان پیامک ارسال شده است.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده خاطر نشان کرد: بر این اساس متقاضیان می‌توانند از یک ماه پیش از فصل تحویل خودروها، با مراجعه به سایت سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.IR نسبت به ثبت‌نام و ایجاد صفحه شخصی اقدام کنند. پس از آن، پس از انتخاب مرکز اسقاط مورد نظر، خود نسبت به تحویل خودرو فرسوده به مرکز اسقاط تعیین شده و طی مراحل مربوطه اقدام کنند تا به صورت سیستمی در فاز تحویل خودرو جایگزین قرار گیرند.

وی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام از سوی سامانه ستاد نوسازی برای متقاضیان پیامک می‌شود، تاکید کرد: تا پیش از ارسال پیامک توسط ستاد، امکان ثبت‌نام در سامانه برای مشتریان فراهم نخواهد بود.

سالاریه گفت: در حال حاضر تنها امکان ثبت‌نام متقاضیانی که نوبت دریافت خودرو جایگزین در تابستان و پاییز ۱۴۰۲ دارند، در سایت ستاد فراهم شده و می‌توانند برای طی ادامه فرآیند ثبت‌نام اقدام کنند.
متقاضیان طرح جایگزینی منتظر پیامک واریز وجه باشند

(۱۴۰۲/۰۴/۳۰) ­رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: قرار است از هفته آینده، ایران خودرو پیامک تکمیل وجه برای متقاضیان طرح جایگزینی ارسال کند.

آقای مهران سالاریه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، افزود: در سال گذشته تعدادی از متقاضیان در طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده شرکت و برنده شدند، قرار بر این شد بعد از اسقاط خودرویشان به آن‌ها خودروی جایگزین تعلق گیرد؛ بر این اساس برای تعدادی از متقاضیان فرآیند کاری آغاز شد. در مرحله کنونی ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از این متقاضیان باید ابتدا خودروی خود را اسقاط سپس نسبت به تکمیل وجه و پس از آن تحویل خودرو، اقدام کنند.

وی اضافه کرد: برای ۴ هزار و ۵۰۰ نفر، تاکنون پیامکی از طرف خودروساز ارسال شده است که برای افراد باقیمانده نیز هفته آینده پیامک تکمیل وجه ارسال و فراخوان از سمت خودروساز مربوطه انجام خواهد شد. حدود ۲ هفته گذشته اطلاعات این متقاضیان برای خودروساز مربوطه ارسال شده است.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: شرکت ایران خودرو اعلام کرده به دلیل نقصی که در روند پرونده این افراد وجود داشته، مشکل این تعداد به زودی حل و نسبت به فراخوان آن‌ها اقدام می‌شود؛ قرار است هفته آینده پیامک فراخوان برای تکمیل وجه و تحویل خودرو ارسال شود.