در این پست از سایت استار بورس آخرین خبر آموزش و پرورش,اخبار وضعیت نیروهای حق‌ التدریس آموزش و پرورش را قرار دادیم . اخبار جدید آموزش و پرورش و استخدام آموزش و پرورش و آخرین اخبار و خبر از جزئیات وضعیت نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش در سایت استار بورس مشاهده خواهید کرد …

آخرین خبر آموزش و پرورش,اخبار وضعیت نیروهای حق‌ التدریس آموزش و پرورش

آخرین جزئیات از وضعیت نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ممنوعیت بکارگیری‌ نیروهای حق‌التدریس قانون مصوب مجلس است، به تشریح چگونگی همکاری در آینده با آنها پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین، در چند وقت گذشته خبرهایی مبنی بر قطع همکاری آموزش و پرورش با نیروهای حق‌التدریس و خرید خدمات منتشر شد و پس از انتشار این اخبار نیروهای حق‌التدریس در تماس‌های مکرر با خبرگزاری ایرنا و برخی تجمعات مقابل آموزش و پرورش خواهان همکاری دوباره هستند.

برخی از این معلمان می‌گویند که بیش از ۱۵ سال از عمر خود را در کلاس‌های درس گذرانده و اکنون دیگر توانایی شروع کاری دیگر را ندارند و نیاز دارند که همچنان به شغل معلمی ادامه دهند.

در این راستا، قاسم احمدی لاشکی درباره قطع همکاری آموزش و پرورش با نیروهای حق ‌التدریس اظهار کرد: مجلس از سال ۱۳۸۹ مصوبه‌ای را ابلاغ کرده که بکارگیری نیروهای حق‌التدریس ممنوع است و وقتی براساس قانون این کار ممنوع می‌شود، کاری از دست ما برای ادامه همکاری برنمی‌آید و قانون باید رعایت شود.

وی افزود: اما در این راستا، نیروهای حق‌التدریس و خرید خدماتی که از گذشته با ما همکاری داشتند، براساس دستور وزیر قرار است که از آنها همچنان براساس نیاز مناطق استفاده شود.

براساس این قانون امکان ورود نیروی جدید به عنوان حق‌التدریس و خرید خدمات وجود ندارد و جلوی آنها گرفته می‌شود.

احمدی لاشکی عنوان کرد: آموزش و پرورش باید نیروها را از مسیر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به چرخه تعلیم و تربیت وارد کند، بنابراین صرفا افرادی که از گذشته همکاری داشتند و مناطق نیاز داشته باشد، از ظرفیت آنها استفاده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که شیوه همکاری با این افراد چگونه است، گفت: فعلا قرار بر این است که همکاری‌ها به صورت حق‌التدریس ادامه پیدا کند، اکنون این موضوع در ردیف ۱۱ تا ۱۶ کمیسیون آموزش مجلس است و اگر به صحن علنی مجلس بیاید و مصوبه جدیدی را به ما ابلاغ کنند، بی شک مجری قانون گذار هستیم اما اگر قانون گذار مصوبه جدیدی را به ما ندهد، همین رویه فعلی است.

وزیر آموزش پرورش: نحوه جذب معلمان در حال تغییر اساسی است

ایسنا/وزیر آموزش پرورش گفت: متمرکز شدن بر تربیت معلم و توانمندی معلمان فعلی برنامه تحولی آموزش و پرورش در مسیر پیش‌رو است و این مسئله در رهنمودهای مقام معظم رهبری کاملا مشهود است.

رضا مراد صحرایی در نشست با صاحب‌نظران عرصه تربیتی گفت: نقطه عزیمت تحول و دال مرکزی تحول معلم است شتاب در ایجاد تحول با قوی کردن و غنی کردن معلم اتفاق خواهد افتاد.
وی تصریح کرد: فعالان تعلیم و تربیت روی تربیت معلم تمرکز کنند زیرا متمرکز شدن بر تربیت معلم و توانمندی معلمان فعلی برنامه تحولی آموزش و پرورش در مسیر پیش رو است و این مسئله در رهنمودهای مقام معظم رهبری کاملا مشهود است. امروز نحوه جذب معلمان در حال تغییر جدی و اساسی است.
وزیر آموزش و پرورش به اهداف تعیین رویکرد برای حل مسائل اشاره کرد و گفت: هیچ چشم‌اندازی برای تحول بدون مشارکت نهادهای مردمی وجود نخواهد داشت و تغییر تنها به کمک مردم انجام می‌گیرد.

آخرین خبر درباره نتیجه اعتراض به احکام رتبه بندی معلمان از زبان وزیر آموزش و پرورش

به گزارش نبض بازار، وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: هر دو سال یکبار رتبه بندی معلمان بازبینی می‌شود.

وی همچنین گفت: احکام رتبه بندی معلمان که اعتراضشان وارد بوده، به‌زودی و به تدریج ابلاغ خواهد شد.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، در کارگروه‌های سی‌وهفتمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنایت تروریستی شاهچراغ، اظهار کرد: باید اولین سازمان که از آن جوان که با دست خالی یک تروریست را گرفته است، تقدیر کند، آموزش و پرورش باشد.

وی با بیان اینکه مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور باید مدارس تحول‌آفرین را شناسایی کنند، اظهار کرد: مدیران باید مرحله به مرحله مدارس تحولی را شناسایی و رصد کنند.

صحرایی با بیان اینکه مدارس تحولی خاص مدارس دولتی است، تصریح کرد: غیر از مدارس دولتی بقیه مدارس هم باید در مسیر تحول قرار بگیرند. مدارس تحولی که شناسایی شدند باید به صورت شبکه در سراسر کشوربرای یک هدف و آن هم «یادگیری از یکدیگر» به هم وصل شوند.

بازبینی دائمی در رتبه بندی
وی بر معرفی فعالیت‌های سرآمد، کار‌ها و معلمان نمونه تأکید کرد و گفت: باید سامانه‌ای باشد که این فعالیت‌ها و افراد معرفی شوند و بقیه هم به آن مراجعه کنند.

وزیر آموزش و پرورش به آموزش مستمر اشاره و خطاب به مدیران سراسر کشور تأکید کرد: هر کار بزرگی که بخواهیم انجام دهیم باید به آموزش آن توجه کنیم و آموزش را سرلوحه کار قرار دهیم. دوره‌های آموزشی باید به صورت دقیق معرفی شوند؛ ما تحول صفر یا صدی نداریم، بلکه تحول امری تدریجی است.

صحرایی به رتبه بندی معلمان هم اشاره کرد و ادامه داد: اعتراضات رتبه بندی معلمان بررسی شده و فرایند صدور احکام رتبه بندی معلمان که اعتراضشان وارد بوده، به‌زودی و به تدریج ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع آیین‌نامه رتبه بندی معلمان هم اشاره کرد و گفت: باید دو سال بعد از اتمام رتبه بندی، آیین‌نامه این موضوع بازبینی شود و به تصویب هیأت وزیران برسد. پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش باید آیین‌نامه رتبه بندی معلمان را بنویسند و همه باید به آن‌ها کمک کنند.

,اخبار آموزش و پرورش,اخبار آموزش و پرورش قطره,اخبار آموزش و پرورش تهران,اخبار آموزش و پرورش خراسان رضوی,اخبار آموزش و پرورش تهران تعطیلی مدارس,اخبار آموزش و پرورش خراسان رضوی تعطیلی مدارس,اخبار آموزش و پرورش همدان,اخبار آموزش و پرورش ارومیه,اخبار آموزش و پرورش خوزستان,اخبار آموزش و پرورش قزوین,اخرین اخبار اموزش و پرورش قطره,اخبار استخدامی آموزش و پرورش قطره,خبر آموزش و پرورش تهران,اخبار آموزش پرورش تهران,اخرین اخبار اموزش پرورش تهران,اخبار جدید آموزش و پرورش تهران,آخرین اخبار آموزش و پرورش تهران,اخبار آموزش و پرورش استان تهران تعطیلی مدارس,اخبار آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران,اخبار اداره کل آموزش و پرورش تهران,خبر آموزش و پرورش خراسان رضوی,اخبار استخدامی آموزش و پرورش خراسان رضوی,اخبار اموزش و پرورش استان خراسان رضوی,خبر های جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی,اخبار آموزش و پرورش استان همدان,اخبار اموزش پرورش استان همدان,اخبار آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه,اخبار اموزش پرورش خوزستان,اخبار کارگزینی آموزش و پرورش خوزستان,اخبار استخدامی آموزش و پرورش خوزستان,اخبار آموزش و پرورش استان خوزستان,آخرین اخبار آموزش و پرورش خوزستان,اخبار آموزش و پرورش عشایر خوزستان,اخبار اداره کل آموزش و پرورش خوزستان,تازه ترین اخبار آموزش و پرورش خوزستان,اخبار اموزش و پرورش استان خوزستان,اخبار آموزش پرورش قزوین