در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir آموزش ابر ایچیموکو در تحلیل تکنیکال,ابر قرمز و سبز اندیکاتور ایچیموکو را قرار دادیم . ابرهای ایچیموکو حاوی اطلاعات بسیار مهمی هستند . با استفاده از ابر قرمز و سبز رنگ اندیکاتور ایچیموکو می توان سیگنال های خرید و فروش دریافت کرد . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش کامل و جامع ترید و معامله و سیگنال خرید و فروش با ابر قرمز و سبز اندیکاتور ایچیموکو در تحلیل تکنیکال …

ترید و معامله و سیگنال خرید و فروش با ابر ایچیموکو در تحلیل تکنیکال

اگر می خواهید از آموزش کامل ترید و معامله بر اساس ابر اندیکاتور ایچیموکو و دریافت سیگنال های خرید و فروش با ابر اندیکاتور ایچیموکو بهره مند شوید در کانال تلگرام سایت استار بورس به لینک زیر عضو بشید و در صورت لزوم به آیدی تلگرام من در تلگرام پیام ارسال کنید …

بهترین آموزش ابرهای اندیکاتور ایچیموکو

Ichimoku Cloud که با نام Ichimoku Kinko Hyo نیز شناخته می شود، یک اندیکاتور همه کاره است که حمایت و مقاومت را تعریف می کند، جهت روند را شناسایی می کند، حرکت اندازه گیری می کند و سیگنال های معاملاتی را ارائه می دهد. Ichimoku Kinko Hyo به “نمودار تعادل یک نگاه” ترجمه می شود. با یک نگاه، چارتیست ها می توانند روند را شناسایی کرده و به دنبال سیگنال های بالقوه در آن روند بگردند. این شاخص توسط روزنامه نگار گویچی هوسودا توسعه داده شد و در کتاب او در سال 1969 منتشر شد. حتی اگر Ichimoku Cloud ممکن است هنگام مشاهده در نمودار قیمت پیچیده به نظر برسد، در واقع یک شاخص نسبتاً ساده است. درک مفاهیم آسان است و سیگنال ها به خوبی تعریف شده اند.

محاسبه ابر ایچیموکو

چهار قطعه از پنج پلات موجود در ابر ایچیموکو بر اساس میانگین بالا و پایین در یک دوره زمانی معین است. به عنوان مثال، طرح اول صرفاً میانگینی از حداکثر 9 روز و پایین ترین 9 روز است. قبل از اینکه کامپیوترها به طور گسترده در دسترس قرار گیرند، محاسبه این میانگین کم بالا به جای میانگین متحرک 9 روزه آسانتر بود. ابر ایچیموکو از پنج طرح تشکیل شده است:

تنظیم پیش فرض 9 نقطه است و قابل تنظیم است. در نمودار روزانه، این خط نقطه وسط محدوده 9 روزه بالا-پایین است،
که تقریبا دو هفته است.

تنظیم پیش فرض 26 نقطه است و قابل تنظیم است. در نمودار روزانه، این خط، نقطه وسط محدوده 26 روزه بالا-پایین است که تقریباً یک ماه است.

این نقطه وسط بین خط تبدیل و خط پایه است. دهانه پیشرو A یکی از دو مرز ابر را تشکیل می دهد. از آن به عنوان “پیشرو” یاد می شود زیرا 26 دوره در آینده ترسیم می شود و مرز ابر سریعتر را تشکیل می دهد.

در نمودار روزانه، این خط نقطه وسط دامنه 52 روزه بالا-پایین است که کمی کمتر از 3 ماه است. تنظیم پیش فرض محاسبه 52 دوره است، اما قابل تنظیم است. این مقدار در 26 دوره در آینده رسم می شود و مرز ابر کندتر را تشکیل می دهد.

شناسایی روند

ابر (Kumo) برجسته ترین ویژگی نمودارهای ابر ایچیموکو است و اغلب برای شناسایی روند کلی استفاده می شود. دهانه پیشرو A (سبز) و دهانه پیشرو B (قرمز) ابر را تشکیل می دهند. فاصله پیشرو A میانگین خط تبدیل و خط پایه است. از آنجایی که خط تبدیل و خط پایه به ترتیب با 9 و 26 دوره محاسبه می‌شوند، مرز ابر سبز سریع‌تر از مرز ابر قرمز حرکت می‌کند که میانگین حداکثر 52 روزه و پایین‌ترین 52 روز است. در مورد میانگین های متحرک نیز همین اصل است. میانگین‌های متحرک کوتاه‌تر نسبت به میانگین‌های متحرک طولانی‌تر حساس‌تر و سریع‌تر هستند.

دو راه برای شناسایی روند کلی با استفاده از ابر وجود دارد. اولاً، هنگامی که قیمت‌ها در فضای ابری قرار دارند، روند صعودی است، زمانی که قیمت‌ها در زیر ابر قرار دارند، روند کاهشی و زمانی که قیمت‌ها در فضای ابری قرار دارند، یکسان است. دوم، روند صعودی زمانی تقویت می‌شود که دهانه پیشرو A (خط ابر سبز) در حال افزایش و بالاتر از دهانه پیشرو B (خط ابر قرمز) باشد. این وضعیت یک ابر سبز ایجاد می کند. برعکس، یک روند نزولی زمانی تقویت می شود که دهانه پیشرو A (خط ابر سبز) در حال سقوط و زیر دهانه پیشرو B (خط ابر قرمز) باشد. این وضعیت یک ابر قرمز تولید می کند . از آنجایی که ابر به مدت 26 روز به جلو منتقل می شود، یک نگاه اجمالی از پشتیبانی یا مقاومت در آینده نیز ارائه می دهد.