آموزش استراتژی استفاده از اندیکاتور OBV در تحلیل تکنیکال و خرید و فروش سهام

اگر به دنبال آموزش استراتژی استفاده از اندیکاتور OBV در تحلیل تکنیکال و خرید و فروش سهام و روشهای استفاده از اندیکاتور مهم OBV در تحلیل سهام و نمادهای بازار بورس و بهترین و قویترین استراتژی تضمینی اندیکاتور OBV هستید پیشنهاد میکنم این مطلب از سایت استار بورس را حتما ببینید …

آموزش استراتژی استفاده از اندیکاتور OBV در تحلیل تکنیکال و خرید و فروش سهام

استراتژی تضمینی اندیکاتور OBV در تحلیل تکنیکال بورس

آموزش کامل اندیکاتور OBV و خرید و فروش سهام

اگر می خواهید استراتژی های کاربردی و طلایی اندیکاتور OBV در تحلیل تکنیکال بورس مطلع شوید در کانال تلگرام سایت استار بورس به لینک زیر عضو بشید و در صورت لزوم به آیدی تلگرام من در تلگرام پیام ارسال کنید …

کانال تلگرام آموزش بورس و نوسان گیری در بورس استار بورس

آیدی تلگرام : AZARBAIJAN10

استراتژی اندیکاتور OBV در تحلیل تکنیکال

این اندیکاتور مفید اولین بار توسط جوزف گرانویل (Joseph Granville)در سال ۱۹۶۲ در کتابش به نام “کلید جدید گرانویل برای سودآوری در بازار سرمایه” (Granville’s New Key to stock market profits) معرفی شد.

آموزش استراتژی استفاده از اندیکاتور OBV در تحلیل تکنیکال و خرید و فروش سهام

آموزش استراتژی استفاده از اندیکاتور OBV در تحلیل تکنیکال و خرید و فروش سهام

چیزی که باعث سودمندی حجم معاملات تعادلی OBV می شود این است که جریان حجم معاملات را به خوبی نمایش می دهد و می توان آن را با حرکات قیمت مقایسه کرد، حجم معاملات باید در جهت روند قیمت، رشد کند.

ساختار OBV بسیار ساده است. پس از پایان معاملات هر روز ، قیمت ها بالاتر یا پایینتر با حجم معاملات خاصی بسته می شوند.

اگر قیمت بالاتر بسته شود، حجم معاملات عددی مثبت و به حجم معاملات روز قبل اضافه می شود

و اگر پایینتر بسته شود، حجم معاملات عددی منفی و از حجم معاملات روز قبل کاسته می شود.

روزی که بدون تغییر باشد ، خط حجم معاملات نیز ثابت باقی می ماند.

به بیان دیگر، حجم معاملات تعادلی ، جمع کل اعداد حجم معاملات منفی و مثبت به صورت پیش رونده است.

اگر جهت خط OBV صعودی باشد، بازار صعودی است، به این معنی که حجم معاملات بیشتری در روزهای افزایشی در مقایسه با روزهای کاهشی وجود دارد.

خط OBV کاهشی نشانگر حجم معاملات سنگین تر در روزهای کاهشی است و نشانگر نزولی بودن بازار است.

با قرار دادن این اندیکاتور در نمودار ، تحلیلگر می تواند به راحتی جهت های قیمت و حجم معاملات را تشخیص دهد. اگر هردو با هم صعودی بودند، روند صعودی همچنان صحیح است.

در این مورد، حجم معاملات ،روند قیمت را تایید کرده است. با این حال، اگر قیمت صعودی باشد در حالیکه خط حجم معاملات نزولی باشد، یک واگرایی منفی وجود دارد و هشداری است که نشانگر وجود مشکل در روند صعودی است.

زمانی که خطوط حجم معاملات و قیمت واگرایی داشته باشند اخطار مهمی ایجاد می شود.

اندیکاتور حجم تعادلی یا OBV

ابتدا از اندیکاتور حجم تعادلی (On-Balance Volume) برای اندازه‌گیری جریان مثبت و منفی حجم در دوره‌ی زمانی استفاده کنید. حجم تعادلی به این صورت محاسبه می‌شود:

اگر قیمت نسبت به روز قبل افزایش یابد، حجم امروز به حجم روز قبل اضافه می‌شود.
اگر قیمت نسبت به روز قبل کاهش یابد، حجم امروز از حجم روز قبل کسر می‌شود.

به جای روز می‌توان از هر تایم فریم دیگر (ساعتی، هفتگی و…) استفاده کرد. واضح است که در یک روند صعودی OBV افزایش می‌یابد و در روند نزولی مقدار رو به کاهش است.

بهترین ترکیب اندیکاتورها برای نوسان گیری,معرفی هفت اندیکاتور قوی نوسان گیری

هنگامی که حجم تعادلی افزایش می‌یابد به معنای ورود خریداران و افزایش قدرت آنهاست. روند نزولی حجم تعادلی نیز به معنای کاهش قدرت خریداران است. اندیکاتور OBV یکی از بهترین اندیکاتورهای تکنیکال برای تایید روند است. اگر قیمت و OBV همزمان افزایش یابند به معنای ادامه‌ی روند صعودی است. کاهش همزمان قیمت و OBV به معنای ادامه‌ی روند نزولی است.

از حجم تعادلی برای تشخیص واگرایی‌ها نیز استفاده می‌شود. واگرایی هنگامی رخ می‌دهد که قیمت و اندیکاتور در جهت عکس هم حرکت کنند. با استفاده از واگرایی‌ می‌توان معکوس شدن روند را تشخیص داد. به عنوان مثال افزایش قیمت و کاهش OBV، به این معناست که روند صعودی توسط خریداران قوی پشتیبانی نمی‌شود و احتمال بازگشت روند وجود دارد.

کلمات کلیدی : ,استراتژی اندیکاتور,استراتژی اندیکاتور Ema,استراتژی اندیکاتور الیگیتور,استراتژی اندیکاتور زیگزاگ,استراتژی اندیکاتوری,استراتژی اندیکاتور ایچیموکو,استراتژی اندیکاتور Adx,استراتژی اندیکاتور Zig Zag,استراتژی اندیکاتور Cci,استراتژی اندیکاتور فراکتال,استراتژی های اندیکاتوری,استراتژی اندیکاتور Mfi,استراتژی با اندیکاتور Cci,استراتژی تحلیل تکنیکال,استراتژی تحلیل تکنیکال علیرضا محرابی,استراتژی تحلیل بنیادی,استراتژی های تحلیل تکنیکال,بهترین استراتژی تحلیل تکنیکال,انواع استراتژی تحلیل تکنیکال,استراتژی در تحلیل تکنیکال,بهترین استراتژی های تحلیل تکنیکال,انواع استراتژی در تحلیل تکنیکال,دوره استراتژی تحلیل تکنیکال کاربردی,استراتژی های تحلیل بنیادی,بهترین استراتژی های معاملاتی در تحلیل تکنیکال,انواع استراتژی ها در تحلیل تکنیکال,استراتژی معاملاتی در تحلیل تکنیکال,استراتژی معاملاتی تحلیل تکنیکال,استراتژی میانگین متحرک(ema) متقاطع در تحلیل تکنیکال

——————————————–

قویترین سایت در زمینه آموزش بورس و تحلیل تکنیکال بورس