در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir آموزش استراتژی معاملاتی کندل استیک,سیستم معاملاتی کندل استیک در تحلیل تکنیکال را قرار دادیم . کندل های استیک در تحلیل تکنیکال نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در آینده سهم دارند . با یادگیری استراتژی و سیستم کندل های استیک و به کارگیری انها در فارکس و بورس و ارزهای دیجیتال می توان سودهای زیادی به دست آورد . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش کامل استراتژی و سیستم معاملاتی بر اساس کندل های استیک در فارکس …

کندل های استیک در تحلیل تکنیکال

آموزش حرفه ای و کامل کندل های استیک در بورس

اگر می خواهید از آموزش کامل و جامع کندل های استیک در تحلیل تکنیکال بورس بهره مند شوید در کانال تلگرام سایت استار بورس به لینک زیر عضو بشید و در صورت لزوم به آیدی تلگرام من در تلگرام پیام ارسال کنید …

وقتی نوبت به معاملات قیمت می رسد، یافتن فرصت ها در بازار با جستجوی الگوهای شمعی یکی از بهترین راه ها برای انجام آن است.

کندل ها نشان دهنده قیمت هستند و تمام نقاط داده را در یک نگاه نشان می دهند.

استراتژی های معاملاتی کندل استیک شامل تعیین زمان ورود به بازار بر اساس الگوهای احتمال بالا و مدیریت معامله بر اساس برخی قوانین از پیش تعیین شده است که با سیاست مدیریت پول شما مطابقت دارد.

از زمانی که معامله‌گران برنج ژاپنی Candlestick را با ترکیب قیمت‌های باز، بالا، پایین و بسته توسعه دادند، معامله‌گران تعدادی الگو را شناسایی کردند که فرصت‌های معاملاتی با احتمال بالایی را ارائه می‌دهند.

الگوهای شمعدان در اندازه ها و شکل های مختلف وجود دارد. الگوهای شمعدانی تک دوره ای مانند میله های پین وجود دارد، اما همچنین، می توانید الگوهایی را پیدا کنید که بیش از دو میله را شامل می شوند، مانند سه سرباز سفید.

با این حال، همه الگوها بهترین نرخ برد را در فارکس ارائه نمی دهند. ما هشت الگوی اصلی کندل استیک را شناسایی کرده‌ایم که واقعاً در فارکس کار می‌کنند.

بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چگونه می توانید از شناسایی این الگوها بهره مند شوید و استراتژی های معاملاتی را در اطراف آنها توسعه دهید.

8 استراتژی معاملاتی کندل استیک

شماره 1: الگوهای معکوس نوار پین

میله‌های پین مؤثرترین راه‌ها برای معامله کندل‌ها هستند، زیرا این ترکیب‌ها تمایل به ایجاد تنظیمات معاملاتی با احتمال زیاد قیمت دارند . زمانی که قیمت در یک بازه زمانی واحد بالا یا پایین می‌رود، پین بار تشکیل می‌شود، اما قیمت بسته شدن در نوار قبلی باقی می‌ماند.

آموزش استراتژی معاملاتی کندل استیک,سیستم معاملاتی کندل استیک در تحلیل تکنیکال

شکل 1: استراتژی معاملاتی پین بار

در شکل 1، دو پین میله، یکی صعودی و دیگری نزولی را شناسایی کرده ایم. روشی که پین ​​بارها را معامله می‌کنید به این صورت است که منتظر می‌مانید تا قیمت دارایی به ترتیب از بالاتر یا پایین‌تر از بالا یا پایین بشکند. در آن مرحله وارد بازار می شوید.

زمانی که قیمت کندل بعدی بالای بدنه پینبار شکسته شود، نصب پینبار فعال می شود. هنگامی که سفارش شما شروع شد، می توانید به دنبال سطوح حمایت و مقاومت بعدی باشید تا هدف سود اولیه خود را پیدا کنید. اگر یک معامله گر کوتاه مدت هستید، می توانید به سادگی نسبت پاداش به ریسک 3:1 یا هر نسبت دیگری که مناسب شماست را هدف گذاری کنید.

با این حال، وقتی پین میله‌ها را در اوج یا پایین یک روند پایدار پیدا می‌کنید، نشان‌دهنده معکوس شدن کامل روند غالب است. از این رو، دنبال کردن موقعیت باز خود بر اساس ضررهای ATR یا X-bar می تواند یک استراتژی خوب باشد زیرا سود شما را در بلندمدت به حداکثر می رساند.

شماره 2: الگوهای فراگیر صعودی و نزولی

درست مانند میله های پین، الگوهای شمعدانی صعودی و نزولی نیز نشانه معکوس شدن روند غالب هستند. در صنعت تجارت غرب، این الگوها بیشتر به عنوان میله های بیرونی صعودی (BUOB) و میله های بیرونی نزولی (BEOB) شناخته می شوند. اگر می‌بینید که میله‌ای در مقایسه با نوار قبلی، اوج‌ها و پایین‌های بیشتری دارد، یک نوار بیرونی است. اگر قیمت بسته شدن کمتر از قیمت افتتاحیه باشد، آنگاه یک BEOB است و اگر قیمت بسته شدن بالاتر از قیمت افتتاحیه باشد، درست حدس زدید، BUOB است.

آموزش استراتژی معاملاتی کندل استیک,سیستم معاملاتی کندل استیک در تحلیل تکنیکال

شکل 2: نزولی نوار بیرونی باعث روند نزولی شد

در شکل 2، می بینیم که یک کندل نزولی بزرگ، کندل قبلی، کوچکتر و صعودی را در بر گرفته است. طبق تعریف، این یک نوار بیرونی نزولی (BEOB) است. اگر یک دستور توقف فروش چند پیپ زیر پایین‌تر از کندل BEOB قرار داده باشید و منطقه محوری بعدی را هدف قرار داده باشید، به یک معامله برنده با نسبت پاداش به ریسک مناسب تبدیل شده است.

در حالی که بهتر است به دنبال الگوهای شمعدانی غرق کننده در بالا یا پایین یک روند برای سیگنال های معکوس باشید، می توانید آنها را در طول یک بازار محدودتر نیز معامله کنید. شمعدان‌های غرق‌کننده اغلب از یک محدوده بالا یا پایین‌تر می‌شکنند و می‌توانید با این الگوها معاملات خوبی داشته باشید.

از آنجایی که شمع‌های غرق‌کننده معمولاً طولانی‌تر از میله‌های پین هستند، اندازه استاپ ضرر شما باید نسبتاً زیاد باشد. یکی از راه‌های کاهش این مشکل، ترسیم فیبوناچی اصلاحی بر اساس بالا و پایین خود نوار غرق‌کننده و تعیین حد ضرر در سطح فیبوناچی مشخص است.