قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال و بورس و سایر بازارهای مالی باید یک استراتژی خوب و موفق یاد بگیرید و بر اساس آن استراتژی نقطه ورود به ارز دیجیتال را مشخص کنید . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش بهترین استراتژی و روش معامله بر اساس نقطه ورود در ارز دیجیتال …

آموزش استراتژی نقطه ورود ارز دیجیتال,بهترین استراتژی نقطه ورود ارز دیجیتال

استراتژی به طور ساده و خلاصه به ابزاری گفته می شود که باعث ایجاد یک جهت گیری در ذهن می گردد.

این جهت گیری ذهنی توسط افراد یا سازمان ها برای پیش برد اهداف از پیش مشخص شده مورد استفاده قرار می گیرد.

پس استراتژی می تواند مجموعه ای از ایده ها و دیدگاه هایی را که می توانند ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کنند، شامل می شود.

چرا باید از استراتژی استفاده کرد؟

کسب و کارهایی که در جامعه وجود دارند، هر کدام به تنهایی بخش کوچکی از اقتصاد هستند. تکنولوژی های روز افزون به طور منظم در حال تغییر و پیشرفت می باشند، و روز به روز پیچیده تر می شوند.

با تغییر این موارد تقاضا تغییر می کند. چیزی که دقیقا به طور مستقیم بر بازار مالی تاثیر گذار است.

در واقع دو عامل عرضه و تقاضا است که تغییر در یکی از آن ها موجب تغییرات قیمت یک ارز دیجیتال، سهام یا هر کالای دیگری می شود.

بنابراین برای موفقیت معاملات در بازار مالی باید به طور منظم با بازار منطبق بود.

پس با توجه به تعریف استراتژی که در بالا ذکر شد، نیازمند این هستیم تا از روش ها و ابزارهایی استفاده کنیم که کارآمدی آن ها اثبات شده باشد، و بتواند ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کند.

مواردی که باید به طور کلی برای ساخت استراتژی و به ویژه برای استراتژی های بلند مدت، در نظر گرفت.

شرایط اقتصاد کلان مانند: نرخ تورم، نرخ بهره وضعیت معیشت، میزان اشتغال و…
شرایط سیاسی مانند وضع قوانین جدید به ویژه برای بازار ارزهای دیجیتال، احتمال وقوع جنگ بین برخی از کشورها که به طور مستقیم می تواند در تمام بازرهای مالی تاثیر گذار باشد.

تحلیل تکنیکال و بررسی نمودارهای قیمت با استفاده از سبک های مختلف تحلیلی و کمک گرفتن از اندیکاتورها جهت پیدا کردن محدوده های مناسب برای انجام معاملات

در واقع تحلیل تکنیکال به عنوان آخرین اما تعیین کننده ترین قسمت تحلیل بازار می باشد، که برای انجام معاملات، مخصوصا کوتاه مدت توجه ویژه ای به آن می شود.

استراتژی معامله با کانال و خط روند

یکی از رایج ترین و در عین حال کاربردی ترین استراتژی مورد استفاده بین معامله گران و تحلیلگران در بازارهای مالی، استراتژی معامله با کانال ها می باشد.

رسم کانال روی نمودار، کمک بسیار زیادی در جهت درک بهتر روند بازار و حرکت قیمت در نمودار خواهد کرد.

همچنین به کمک کانال ها، می توان نقاط ورود و خروج بهینه ای را روی نمودار شناسایی کرد. با این تکنیک معامله گر می تواند با Win Rate بالا، معاملاتی با ورود و خروج های به موقع انجام دهد.

توضیح مختصری در مورد کانال و انواع کانال :

معمولاً قیمت در داخل نمودار علاقه مند به حرکت در یک ساختار و چارچوب مشخص می باشد.

این چارچوب مشخص می‌ تواند به عنوان کانال در نظر گرفته شود. کانال ها در تمامی تایم فریم ها وجود دارند و قیمت در هر حالتی می تواند داخل کانال در نظر گرفته شود.

نکته ای که وجود دارد این است که کانال ها همیشه به صورت دو خط موازی نیستند، و ممکن است واگرا یا همگرا نیز باشند.

اما در اغلب موارد می توان قیمت را داخل کانالی به صورت دو خط موازی در نظر گرفت.

دسته بندی کانال ها نیز به این صورت است که از نظر روندی به سه دسته صعودی نزولی و خنثی، و از نظر نوع شکل روی نمودار به سه نوع موازی همگرا و واگرا تقسیم بندی می شوند.