در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir آموزش اندیکاتور پارابولیک سار Parabolic SAR در تحلیل تکنیکال  را قرار دادیم . یکی از بهترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال برای شناسایی تعیین نقاط بازگشت قیمت سهم و تشخیص روند اندیکاتور پارابولیک سار Parabolic SAR می باشد . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش کامل و جامع اندیکاتور پارابولیک سار در بورس و فارکس و ارزهای دیجیتال …

Parabolic SAR که توسط Welles Wilder توسعه یافته است به یک سیستم معاملاتی مبتنی بر قیمت و زمان اشاره دارد. وایلدر این را «سیستم زمان/قیمت پارابولیک» نامید. SAR مخفف “stop and reverse” است که نشانگر واقعی مورد استفاده در سیستم است. با گسترش روند در طول زمان، SAR قیمت را دنبال می کند. این اندیکاتور پایین تر از قیمت ها در هنگام افزایش و بالاتر از قیمت ها در هنگام کاهش است. در این راستا، اندیکاتور متوقف می شود و زمانی که روند قیمت معکوس می شود و بالاتر یا پایین تر از اندیکاتور شکسته می شود.

وایلدر سیستم زمان/قیمت پارابولیک را در کتاب خود در سال 1978 مفاهیم جدید در سیستم‌های تجاری فنی معرفی کرد. این کتاب همچنین شامل شاخص قدرت نسبی (RSI)، میانگین برد واقعی (ATR) و مفهوم حرکت جهت دار (ADX) است. علیرغم توسعه پیش از عصر رایانه، شاخص‌های وایلدر آزمون زمان را پس داده و بسیار محبوب هستند.

محاسبه پارابولیک SAR

محاسبه SAR با متغیرهای if/then پیچیده است که قرار دادن در یک صفحه گسترده را دشوار می کند. این مثال ها یک ایده کلی از نحوه محاسبه SAR ارائه می دهد. از آنجایی که فرمول های افزایش و کاهش SAR متفاوت است، تقسیم محاسبه به دو قسمت آسان تر است. محاسبه اول افزایش SAR و محاسبه دوم کاهش SAR را پوشش می دهد.

افزایش SAR

این روش محاسبه برای قیمت هایی که در حال افزایش هستند استفاده می شود.

ضریب شتاب در تفاوت بین نقطه افراطی و دوره قبل ضرب می شود. . سپس به SAR دوره قبل اضافه می شود. با این حال توجه داشته باشید که SAR هرگز نمی تواند بالاتر از پایین ترین سطح دو دوره قبل باشد. اگر SAR باید بالاتر از یکی از آن پایین باشد، از کمترین آن دو برای SAR استفاده کنید.

این جدول مقادیر محاسبه شده برای افزایش سهمی SAR را در نمودار مثال زیر نشان می دهد.

سقوط SAR

قبلی: مقدار SAR برای دوره قبل.

نقطه افراطی (EP): پایین ترین پایین ترین روند نزولی فعلی.

ضریب شتاب (AF): با شروع از 0.02، AF هر بار که نقطه افراطی یک کم جدید ایجاد می کند، 0.02 افزایش می یابد. AF می تواند به حداکثر 0.20 برسد، مهم نیست که روند نزولی چقدر طول بکشد.

SAR فعلی = SAR قبلی – AF قبلی (SAR قبلی – EP قبلی)
9-Feb-10 SAR = 43.56 = 43.84 – 0.16(43.84 – 42.07)

ضریب شتاب در تفاوت بین SAR دوره قبلی و Extreme ضرب می شود. . سپس این مقدار از SAR دوره قبل کم می شود. توجه داشته باشید که SAR هرگز نمی تواند کمتر از حداکثر دو دوره قبل باشد. اگر SAR کمتر از یکی از این بالاترین ها باشد، از بالاترین دو مورد برای SAR استفاده کنید.

این جدول مقادیر محاسبه شده برای سقوط پارابولیک SAR را در نمودار مثال زیر نشان می دهد.

آموزش اندیکاتور پارابولیک سار Parabolic SAR در تحلیل تکنیکال آموزش اندیکاتور پارابولیک سار Parabolic SAR در تحلیل تکنیکال