با توجه به اینکه طرز تهیه پیتزا بیکن بسیار آسان می‌باشد شما می‌توانید این پیتزای خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن در کنار خانواده خود لذت ببرید.
یکی از غذاهای خوشمزه و معروف ایتالیایی پیتزا می‌باشد که در اصل تاریخچه اصلی پیتزا به کشور ایتالیا برمی‌گرددو در ابتدا پیتزاها تنها با خمیر پیتزا، سس گوجه فرنگی و مقداری پنیر پیتزا درست می‌شدند اما به مرور زمان مواد مختلفی بر روی آن قرار دادند. اکنون شما می‌توانید در تمام جهان پیتزا با مواد مختلف رو پیدا کنید که هر کدام دارای طعم مختص به خود می‌باشد. ما می‌خواهیم در این مطلب طرز تهیه پیتزا بیکن را به شما به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم. امیدواریم از این دستور تهیه استفاده کنید و از خوردن این غذای خوشمزه لذت ببرید.

مواد لازم

آرد ۳۳۰ گرم
آب گرم ۲۰۰ میلی لیتر
مخمر فوری ۵ گرم
روغن زیتون ۴ قاشق غذا خوی
شکر ۱ قاشق چای خوری
نمک نصف قاشق چای خوری
سس گوجه فرنگی به میزان لازم
بیکن گوشت به مقدار لازم
پنیر پیتزا رنده شده به میزانی که روی پیتزا را کاملا بپوشاند.
پنیر موزارلا به مقدار نیاز
گوجه فرنگی و نمک و فلفل به مقدار لازم

✅ نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که شما با توجه به ذائقه خود می‌توانید میزان هر یک از این مواد را کم یا زیاد کنید و مواد و طعم های مختلفی را در پیتزای خود به کار ببرید.

طرز تهیه پیتزا بیکن خوشمزه

1-هنگامی که شما قصد دارید این پیتزا را در منزل تهیه کنید می‌بایست ابتدا خمیر آن را آماده نمایید که برای این منظور لازم است یک کاسه بزرگ را برداشته، رحالا مخمر، شکر و نمک را درون کاسه بریزید و به آنها آب اضافه نمایید. مواد را کاملاً هم زده تا ترکیب شوند سپس آنها را کنار بگذارید تا کف کند.

2-زمانی که در کاسه شما کف به وجود آمد یک لیوان آرد به این مواد اضافه کنید و مجدداً خوب هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود. هم زدن را تا جایی ادامه دهید تا آرد کاملاً تمام شود. پس از اتمام آرد شما می‌بایست خمیر به دست آمده خود را با دست ورز دهید. در هنگام ورز دادن شما می‌توانید از روغن زیتون استفاده نمایید.

3-وقتی که شما خمیر خود را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه ورز دادید می‌توانید روی آن یک فویل بپوشانید و آن را در جای گرم قرار دهید تا کاملاً پف نماید. هنگامی که خمیر شما به طور کامل پف کرد آن را بر روی یک سطح صاف قرار پهن کنید.

4-حالا آن را به حدی که طبق ذائقه و سلیقه خود می‌باشد پهن کرده و سپس روی آن رب گوجه فرنگی بمالید. پنیر پیتزای رنده شده را به بر روی بر روی رب گوجه بریزید. برای خوشمزه‌تر شدن پیتزا بیکن شما می‌بایست در ریختن پنیر پیتزا صرفه‌جویی نکنید و این کار را با گشاد دستی انجام دهید. تمام موادی که در بالا گفته شد را بر روی پنیر پیتزای خود ریخته سپس مجدداً پنیر پیتزا بر روی مواد پیتزا بریزید.

5-در این فاصله شما می‌بایست فر خود را روشن کرده و آن را بر روی دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. هنگامی که فر شما کاملا داغ شد می‌توانید پیتزای خود را درون فر قرار دهید

6-اجازه دهید پیزای شما به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه درون فر بماند. شما می‌توانید خمیر موزارلا را هم به پیتزای خود اضافه کنید و پس از اضافه کردن این خمیر ۵ دقیقه بیشتر در فر قرار دهید تا کاملاً گریل شود.

حالا پس از گذشت ۲۵ دقیقه پیتزای شما کاملاً آماده شده شما می‌توانید آن را از فر خارج کنید و با هر سس و مخلفاتی که دوست دارید آن را سرو نمایید.

✅ نکته دیگری که در مورد این پیتزا وجود دارد این است که چون در تهیه این پیتزا از چند مدل پنیر استفاده می‌شود جز غذای پرکالریست و برای افرادی که دارای رژیم غذایی می‌باشند توصیه نمی‌شود.