در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir آموزش کندل استیک پیشرفته در معاملات,آموزش حرفه ای کندل استیک در بورس را قرار دادیم . کندل ها دارای انواع مختلفی هستند . یکی از کندل های کاربردی و مهم در بورس کندل های استیک می باشد . کندل های استیک اطلاعاتی از قبیل بالاترین قیمت و قیمت بازگشایی و قیمت بسته شدن سهم و پایین ترین قیمت را نشان می دهند . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش کامل و جامع کندل شناسی و کندل های استیک …

 

در این مقاله قصد دارم نحوه مطالعه کندل استیک در تجارت را مورد بحث قرار دهم. به عنوان بخشی از این مقاله، سه نکته مهم زیر را به تفصیل مورد بحث قرار می دهیم که مربوط به کندل استیک در معاملات است.

شمعدان چیست؟

شمعدان ها بازتاب کارهایی هستند که خریداران و فروشندگان انجام می دهند. آنها تا چه اندازه قیمت و قدرت پشت حرکت را تغییر می دهند؟ شمع ها به شما می گویند که چه کسی کنترل را در دست دارد، اما در مورد قدرت خریدار یا فروشنده در پشت حرکت به شما چیزی نمی گوید، شمع با حجم نشان می دهد که

 

قیمت بازگشایی:

قیمت باز به ما می گوید که در آن تعادل بین خریداران و فروشندگان در افتتاحیه آن دوره، ارزش افتتاحیه اولین معامله روز است. پس از اینکه معامله گران وقت داشتند یک شبه بازارها را بررسی کنند، باز نشان دهنده موقعیت مطلوب سرمایه گذاران برای شروع روز است.

تغییر از بسته قبلی به باز بازتابی از احساسات جدید است. همچنین، موسساتی که به دنبال جمع‌آوری (یا توزیع) یک موقعیت هستند، اغلب در بازه‌های باز سفارش می‌دهند، زیرا تجارت آزاد اغلب بزرگ‌ترین و نقدشونده‌ترین معامله روز است.

به این ترتیب، باز ممکن است یکی از بهترین زمان‌ها برای انباشت/توزیع حجم زیادی از سهام باشد و در عین حال تأثیر آن بر قیمت سهام به حداقل برسد.

بالاترین قیمت :

بالاترین نقطه ای است که سهام در طول جلسه معامله می شود. بالا دورترین نقطه ای است که گاوها توانستند سهام را بالاتر ببرند قبل از اینکه فروشندگان کنترل را دوباره به دست آورند تا سهام را به پایین برگردانند.

بالا نشان دهنده یک سنگر برای فروشندگان و یک منطقه مقاومت برای خریداران است. یک استثنا وجود دارد که سهام در بالاترین حد بسته شود، با هیچ مقاومت واقعی از سوی فروشندگان مواجه نشد. خریداران فقط وقتشان تمام شده است.

پایین ترین قیمت:

پایین ترین نقطه ای است که سهام در طول جلسه معامله می شود. پایین ترین نقطه دورترین نقطه ای است که خرس ها توانستند سهام را قبل از اینکه خریداران کنترل کنند تا سهام را به سمت بالا برانند، پایین بیاورند.

پایین نشان دهنده منطقه ای است که تقاضای کافی برای جلوگیری از کاهش قیمت وجود داشت. استثنا زمانی است که امنیت در سطح پایین بسته می شود. وقتی سهام در پایین ترین حد بسته می شود، با حمایت خرید مواجه نمی شود. در عوض، گاوها با زنگ پایان جلسه نجات یافتند.

قینت بسته شدن :

قیمت بسته به ما می گوید که نقطه تعادل در پایان دوره کجا بوده است. بسته شدن آخرین قیمت توافق شده بین خریداران و فروشندگان در پایان جلسه معاملاتی است.

بسته شدن ارزیابی نهایی بازار است. خیلی چیزها ممکن است بین یک نزدیک به بسته بعدی اتفاق بیفتد.

بسته نشان دهنده احساسات سرمایه گذاران و اعتقادات سرمایه گذاران در پایان روز است.

این موقعیتی است که سرمایه‌گذاران می‌خواهند در ساعات بعد از ساعت کاری که سرمایه‌گذاران نمی‌توانند با نقدینگی معامله کنند تا جلسه بعدی باز شود، نگه دارند. قیمت پایانی اولین (و اغلب تنها) قیمتی است که اکثر سرمایه گذاران تمایل دارند بدانند.