در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir آموزش 35 الگوی کندل استیک در بورس,الگوهای کندل استیک در تحلیل تکنیکال را قرار دادیم . کندل های استیک انواع مختلفی دارند . در این مطلب اموزش بیش از 35 الگوی کندل استیک در تحلیل تکنیکال را گرداوری کردیم . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش کامل 35 الگوی کندل استیک در تحلیل تکنیکال ..

همه 35 الگوی نمودار شمعی در بازار سهام توضیح داده شده است

کندل ها برای شناسایی الگوهای معاملاتی استفاده می شوند که به تحلیلگر فنی کمک می کند تا معاملات خود را تنظیم کند.

این الگوهای کندل استیک برای پیش بینی جهت آینده حرکت قیمت استفاده می شود.

الگوهای شمعدان با گروه بندی دو یا چند شمعدان به روش خاصی شکل می گیرند.

گاهی اوقات سیگنال های قدرتمندی نیز می تواند تنها با یک شمعدان داده شود.

در این وبلاگ، تمام 35 الگوی شمعدانی قدرتمند را مورد بحث قرار می دهیم، اما قبل از آن، اجازه دهید نحوه خواندن نمودارهای کندل استیک را مورد بحث قرار دهیم.

چگونه نمودارهای کندل استیک را بخوانیم؟

نمودارهای کندل استیک بیش از 100 سال قبل از اینکه غرب نمودارهای میله ای و نمودارهای نقطه و شکل را توسعه دهد در ژاپن ایجاد شد. در دهه 1700، یک مرد ژاپنی به نام هوما کشف کرد که از آنجایی که بین قیمت و عرضه و تقاضای برنج ارتباطی وجود دارد، بازارها نیز به شدت تحت تأثیر احساسات تاجران قرار گرفتند.

نمودارهای کندل استیک روزانه قیمت باز، بالا، پایین و بسته امنیتی را برای روز نشان می دهد. قسمت پهن یا مستطیلی شمعدان “بدنه واقعی” نامیده می شود که ارتباط بین قیمت های باز و بسته شدن را نشان می دهد.

این بدنه واقعی محدوده قیمتی بین باز و بسته شدن معاملات آن روز را نشان می دهد.

هنگامی که بدن واقعی پر می شود، سیاه یا قرمز است، به این معنی است که بسته پایین تر از باز است و به عنوان شمع نزولی شناخته می شود. این نشان می‌دهد که قیمت‌ها باز شدند، خرس‌ها قیمت‌ها را پایین آوردند و کمتر از قیمت افتتاحیه بسته شدند.

اگر بدنه واقعی خالی، سفید یا سبز باشد، به این معنی است که بسته بالاتر از باز است که به عنوان شمع صعودی شناخته می شود. این نشان می دهد که قیمت ها باز شدند، گاوها قیمت ها را بالا بردند و بالاتر از قیمت افتتاحیه بسته شدند.

خطوط عمودی نازک در بالا و پایین بدنه واقعی به عنوان فتیله یا سایه شناخته می شوند که نشان دهنده قیمت های بالا و پایین جلسه معاملاتی است.

سایه بالا قیمت بالا را نشان می دهد و سایه پایین قیمت های پایین را نشان می دهد که در طول جلسه معاملاتی به دست آمده است.

قبل از اینکه بخواهیم در مورد نمودارهای کندل استیک مختلف بیاموزیم، چند فرضیه وجود دارد که باید در نظر داشت که مختص نمودارهای کندل است.

  1. قدرت با یک شمع صعودی یا سبز و ضعف با یک شمع نزولی یا قرمز نشان داده می شود. باید اطمینان حاصل شود که هر زمان که آن را می خرند، روز شمع سبز است و هر زمان که می فروشند، مطمئن شوید که روز شمع قرمز است.
  2. تعریف کتاب درسی از الگوها معیارهای خاصی را بیان می کند، اما باید بیان کرد که بسته به شرایط خاص بازار ممکن است تغییرات جزئی در الگو وجود داشته باشد.
  3. باید به دنبال یک روند قبلی بود. اگر به دنبال الگوی معکوس صعودی هستید، روند قبلی باید نزولی باشد و اگر به دنبال الگوی برگشت نزولی هستید، روند قبلی باید صعودی باشد.