اسیدپاشی یکی از انواع شدید خشونت بوده و ممکن است در مواردی منجر به مرگ قربانی نیز شود. اسیدپاشی حمله‌ای است که نه به قصد قتل، بلکه معمولاً برای انتقام و نابودی زندگی اجتماعی و آینده قربانی انجام می‌شود اما در حادثه کنونی این خشونت منجر به مرگ گشته است.

? متهم این پرونده زن جوانی است که همسر معتادش را با اسید سوزانده و مرگ تلخی برای وی رقم زده است. او در حالی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود که کمیسیون پزشکی قانونی سلامت روان او را بررسی و تایید کرده است.

اسیدپاشی بر روی صورت شوهر

اسیدپاشی

مرد مقتول ابتدا به بخش مراقبت‌ های ویژه منتقل شده بود اما 2 روز بعد از آن به خاطر نارسایی حاد تنفسی ناشی از سوختگی ریوی با اسید دار فانی را وداع گفت.

? پس از مرگ دلخراش مرد جوان، همسرش به نام پونه تحت بازجویی قرار گرفته و به این حادثه مرگبار اعتراف کرد.

زن جوان(پونه) اظهار داشت: من و خانواده‌ ام در یکی از روستا های شهرستان خراسان شمالی ساکن بودیم تا اینکه من چند سال قبل با شوهرم اکبر ازدواج کردم و برای زندگی به تهران آمدم. من در تهران تنها بودم و  شوهرم معتاد بود و به من خرجی نمی‌ داد. ما به خاطر اعتیاد اکبر مدام با هم درگیر بودیم و او زندگی را برایم سخت کرده بود. ولی باور کنید راضی به مرگش نبودم. او چند بار مرا به شدت کتک زده بود و من برای اینکه او را بترسانم اسید خریدم و آن را روی صورتش پاشیدم. می‌خواستم دست از بدرفتاری با من بردارد اما اسید ناخواسته موجب مرگش شد. ولی من واقعاً قصد کشتن وی را نداشتم.

او موظف به بازسازی صحنه جرم شد و کیفرخواستی برایش صادر شد.

? در این بین وکیل پونه ادعا داشت که وی به بیماری روان مبتلاست و خواست تا او به کمیسیون پزشکی قانونی معرفی شود. همچنین اعلام کرد بین مرگ قربانی و ریختن اسید رابطه علیت وجود نداشته است.

با طرح دو ایراد از سوی وکیل زن جوان، وی به یک کمیسیون 3 نفره پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان پس از معاینات بالینی اعلام کردند پونه از سلامت روان برخوردار است و  هنگام ارتکاب جرم قوه تشخیص داشته است. همچنین اسید پاشی علت تامه مرگ مرد جوان بوده است.

با اظهار نظر کارشناسان پزشکی قانونی پرونده زن جوان به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به زودی به جرم وی رسیدگی شود. این در حالی است که اولیای دم برای زن جوان حکم قصاص خواسته‌ اند.