امپرازول درمانی برای درد یا تشدید درد است؟ سوالی که مصرف کنندگان این دارو در صورت بروز عوارض آن می پرسند و جواب آن نیازمند داشتن اطلاعاتی است که در این جا گرد آوری شده است.امپرازول نام دارویی که برای درمان بیماری های مربوط به معده توسط پزشکان تجویز می شود و در صورت نیاز دوباره بهتر است با پزشکتان مشورت کنید.

این دارو برای درمان زخم معده و رفلاکس آن مناسب بوده و در سندروم زولینگر تجویز می شود که امپرازول با پایین اوردن سطح اسید معده به تسکین سوزش معده و مشکلات هضم کمک کرده و نارسایی های حاصل از آن را درمان می کند.

همچنین برای درمان عفونت های باکتری که حاصل آن زخم معده است می تواند اثر کند ولی عوارض استفاده بی رویه از آن ممکن است غیر قابل اجتناب باشد.

امپرازول درمانی برای درد یا تشدید آن

این دارو باعث تشدی بیماری های کبدی می شود و در کبد اثرات مخربی خواهد  داشت. در دوران شیردهی و بارداری بهتر است با نظر پزشک مصرف شود و یا کلا مصرف آن قطع شود.در کودکان زیر یک سال گزارشی مبنی بر حساسیت ارسال نشده ولی بهتر است در این دوران مصرف نشود.

تداخل دارویی امپرازول با بعضی از دارو ها موجب تشدید بیماری می شود مانند:آنتی بیوتیک ها ، دارو های ضد پلاکت  و ضد قارچی. علایم عوارض ای ندارو شامل: حالت تهوع و سرگیجه ، نفخ شکم و دل درد، یبوست ، اسهال ، کهیر که در صورت ادامه مصرف موجب تشدید شدن این علایم شده و خطرناک می باشد.

کمبود ویتامین بی 12 در صورت مصرف داوم این دارو ، واکنش های شدید آلرژیک ، شکسته شدن است خوان ها به علت ضعیف بودن بدن، مشکلات کلیوی  و کبدی وافزایش عفونت ها در بدن از علایم تشدید کننده این دارو می باشد.در صورت وجود این علایم به پزشک و کادر درمان مراجعه کرده و از تشدید شدن آن جلوگیری کنید.