اندیکاتور میانگین متحرک Moving Average برای تشخیص روند شارپ و صعودی

اگر به دنبال اندیکاتور میانگین متحرک Moving Average برای تشخیص روند شارپ و صعودی و طریقه و روش استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک مووینگ اورج برای تشخیص و شناسایی روند صعودی و شارپ سهام بورسی هستید پیشنهاد میکنم این مطلب از سایت استار بورس را حتما ببینید …

اندیکاتور میانگین متحرک Moving Average برای تشخیص روند شارپ و صعودی

روش تشخیص رشد شارپ سهام با اندیکاتور میانگین متحرک

استفاده از اندیکاتور Moving Average برای پیدا کردن سهام شارپی

اگر می خواهید از بهترین آموزش های تشخیص و شناسایی شروع روند صعودی و رشد شارپ سهام بورسی با استفاده از اندیکاتور مووینگ اورج میانگین متحرک Moving Average بهره مند شوید در کانال تلگرام سایت استار بورس به لینک زیر عضو بشید و در صورت لزوم به آیدی تلگرام من در تلگرام پیام ارسال کنید …

کانال تلگرام آموزش بورس و نوسان گیری در بورس استار بورس

آیدی تلگرام : AZARBAIJAN10

اندیکاتور میانگین متحرک Moving Average برای تشخیص روند شارپ و صعودی

شناسایی روند مهمترین چیز برای یک معامله گر برای شروع معامله است. معامله بدون درک روندهای اصلی بازار می تواند زیان های جبران ناپذیری برای معامله گر داشته باشد. برای تشخیص روندها، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی ابزارها و روش های مختلفی دارند.

یکی از این ابزارها شاخص تشخیص روند در تحلیل تکنیکال است. شاخص ها برای تجزیه و تحلیل شرایط بازار با استفاده از داده های مختلف بازار مانند قیمت و حجم و ترکیب آنها با توابع ریاضی طراحی شده اند. در این مقاله با بررسی ۶ اندیکاتور کاربردی بهترین شاخص های تشخیص روند را آموزش می دهیم.

گرایش ها چیست؟

قیمت ها در بازارهای مالی همیشه در جهت خاصی حرکت می کنند. این جهت خاص اغلب به عنوان “روند” نامیده می شود. روندها می توانند “روند صعودی”، “روند نزولی” یا “خنثی” (جانور) باشند.

روند صعودی روندی است که در آن هر قله جدیدی که تشکیل می شود بالاتر از قله قبلی است. اگر شرایط پایین یکسانی ایجاد شود، روند صعودی قوی تر است. روند نزولی به روندی گفته می‌شود که در آن هر فرورفتگی جدید که شکل می‌گیرد، پایین‌تر از فرورفتگی قبلی است.

اگر همین امر برای تاج تشکیل شده نیز صادق باشد، روند نزولی قوی خواهد بود. اگر قله ها در محدوده قیمتی مشخصی شکل بگیرند و شرایط صعودی و نزولی برای قله ها وجود نداشته باشد، با روند خنثی مواجه هستیم.

یکی از روش های معاملاتی در بازارهای مالی «معامله با روند» است. معامله گران روند روندهای بازار را شناسایی می کنند و بر اساس روندهای تعیین شده معامله می کنند. معامله گران ترند روند را به عنوان رهبر معاملات خود انتخاب می کنند و سعی می کنند با دنبال کردن آن از بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارها سود ببرند.

علاوه بر معامله گران روند، شناسایی روند برای سایر معامله گران نیز مهم است. در نهایت، این روند است که قیمت را به نقطه ای که معامله گران می خواهند می رساند.

راه های زیادی برای تشخیص روندها وجود دارد. توجه داشته باشید که تعریف روندها و بررسی آنها با استفاده از روش های پرایس اکشن مانند ترسیم خطوط روند و کانال ها یکی از این روش هاست.

روش قابل اعتماد دیگری که بسیاری از معامله گران برای تشخیص روند استفاده می کنند استفاده از اندیکاتورها است. در ادامه با بررسی 6 اندیکاتور بهترین شاخص های تشخیص روند را آموزش می دهیم. این ابزارها برای فعالیت بازار سهام و ارز دیجیتال استفاده می شود.

انواع روند در بهترین اندیکاتور تشخیص روند

اندیکاتور میانگین متحرک

اندیکاتور «میانگین متحرک» (Moving Average | MA) یا مووینگ اورج یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین اندیکاتورها در بازارهای مالی است.

میانگین متحرک، پایه ساخت بسیاری از اندیکاتورهای دیگر مانند باندهای بولینگر و مکدی است.

اندیکاتور میانگین متحرک با توجه به روش میانگین‌گیری انتخاب شده، به دو نوع اندیکاتور SMA و اندیکاتور EMA تقسیم می‌شود.

هر دو این اندیکاتورها را می‌توان در تحلیل تکنیکال استفاده کرد و تفاوت آن‌‌ها در حساسیت آن‌ها نسبت به تغییرات قیمت است.

از میانگین متحرک در استراتژی‌های مختلفی می‌توان بهره برد اما اصلی‌ترین کاربرد آن در تشخیص روند است. به همین دلیل است که خیلی از تحلیلگران مووینگ اورج را بهترین اندیکاتور تشخیص روند می‌دانند.

قیمت اگر بالای میانگین متحرک قرار بگیرد، روند صعودی و اگر زیر آن باشد، روند نزولی خواهد بود.

بنابراین استراتژی کلی به این صورت است که وقتی قیمت بالای اندیکاتور قرار گرفت، معامله خرید و وقتی پایین آن بود معامله فروش انجام شود.

مهم‌ترین نکته در این میان، مشخص کردن دوره مناسب برای ایجاد میانگین متحرک است.

اگر دوره زمانی کم باشد، تعداد برخوردهای قیمت و اندیکاتور زیاد خواهد شد و همین مساله ممکن است دقت تحلیل را کاهش دهد.

اگر دوره زیاد باشد، سگینال‌های صادر شده توسط اندیکاتور کاهش می‌یابد. بنابراین، باید دوره مناسب نمودار خود را با توجه به اینکه استراتژی معاملاتی شما کوتاه مدتی یا بلند مدتی است، انتخاب کنید.

معمولا مقادیر 100 و 200 دوره‌ای برای تحلیل‌های بلند مدتی، مقدار 50 برای تحلیل میان مدتی و مقادیر زیر 30 برای تحلیل کوتاه‌مدتی استفاده می‌شود.

برخی از تحلیلگران به جای استفاده از یک میانگین متحرک از چند مووینگ‌ اورج با دوره‌های متفاوت استفاده می‌کنند.

این کار باعث افزایش دقت این روش می‌شود. در هر حال برای تشخیص بهترین دوره، بهتر است مقادیر مختلف روی نمودار امتحان شود و دوره‌ای که در آن قیمت به اندیکاتور احترام بیشتری گذاشته است، برای تشخیص روند استفاده شود.

مثالی از کاربرد میانگین متحرک در تشخیص روند

تصویر زیر نمودار بیت‌کوین را در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد. دو اندیکاتور میانگین متحرک نمایی با دوره‌های 50 و 200 روزه با رنگ‌های قرمز و آبی به نمودار اضافه شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، در سمت راست نمودار، قیمت بالای هر دو میانگین متحرک قرار دارد.

بنابراین روند صعودی است. در بازگشت‌های قیمتی، EMA50 در چندین مرحله توانسته است سطح حمایت خوبی برای قیمت ایجاد کند. قیمت پس از برخورد به این اندیکاتور، دوباره به روند رو ‌به‌رشد خود ادامه داده است.

در انتهای روند صعودی، تشکیل سقف و قله پایین‌تر، تغییر روند از صعودی به نزولی را نشان می‌دهد. در همین قسمت قیمت EMA50 را رو به پایین قطع کرده و بعد از پولبک دوباره به زیر آن برگشته است.

این اتفاق نشان می‌دهد که روند صعودی میان مدت تمام شده است. در ادامه، قیمت با نزول بیشتر EMA200 را نیز شکسته و به زیر آن نفوذ کرده است.

پس از نفوذ به زیر اندیکاتور 200 روزه، قیمت وارد یک روند خنثی شده است. افقی شدن EMA200 این موضوع را به شکل مناسبی نشان می‌دهد. قیمت در تلاش اول خود برای صعود، به مقاومت EMA200 خورده و برگشت داده شده است اما در مرحله بعد، قیمت پس از شکستن EMA50 موفق به شکستن EMA200 نیز شده است.

اندیکاتور میانگین متحرک Moving Average برای تشخیص روند شارپ و صعودی

در ادامه با پولبک به هر دو EMA، روند صعودی جدید بیت‌کوین آغاز شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، نزول آخر بیت‌کوین توسط EMA200 حمایت شده و دوباره قیمت به بالای هر دو اندیکاتور برگشته است.

در حال حاضر با توجه به سه نشانه‌ی زیر می‌توان گفت روند فعلی صعودی است.

قیمت بالای هر دو اندیکاتور قرار دارد.
EMA50 توانسته EMA200 را رو به بالا قطع کند.
جهت اندیکاتورها با شیب بسیار کم روبه بالا قرار دارد.

آموزش اندیکاتور تشخیص روند شارپ,بهترین اندیکاتور برای شناسایی روند شارپ

کلمات کلیدی : , ,سهم شارپی,سهم شارپی بورس,سهم شارپی چیست,سهم شارپی سهامیاب,سهام شارپی,سهام شارپی بورس,معرفی سهم شارپی,تک سهم شارپی,فیلتر سهم شارپی,سهم های شارپی بورس,سهم شارپ,سهام شارپ,سهام شارپی امروز,فیلتر سهام شارپی,شناسایی سهام شارپی,برنامه سهام شارپی,فیلتر شناسایی سهام شارپی,رشد شارپی سهام چیست,معرفی سهام شارپی,معرفی چند سهم شارپی,رشد شارپی چیست,رشد شارپی سهام چیست,رشد شارپی ارز دیجیتال چیست,رشد شارپی ارز دیجیتال,رشد شارپ,رشد شارپی,رشد شارپ یعنی چه,رشد شارپ سهم,فیلتر رشد شارپی بورس,شناسایی رشد شارپی سهام,اندیکاتور رشد شارپی,فیلتر رشد شارپی,معنی رشد شارپی,تشخیص رشد شارپی سهام,اندیکاتور میانگین متحرک,اندیکاتور میانگین متحرک ساده,اندیکاتور میانگین متحرک نمایی,اندیکاتور میانگین متحرک چیست,اندیکاتور میانگین متحرک وزنی,اندیکاتور میانگین متحرک در بورس,اندیکاتور میانگین متحرک 200 روزه,اندیکاتور میانگین متحرک تطبیقی,اندیکاتور میانگین متحرک در تریدینگ ویو,اندیکاتور میانگین متحرک در مفید تریدر,دانلود اندیکاتور میانگین متحرک نمایی,آموزش اندیکاتور میانگین متحرک نمایی,اندیکاتور Moving Average,اندیکاتور Moving Average Exponential,اندیکاتور Moving Average Weighted,اندیکاتور Moving Average Of Oscillator,اندیکاتور Moving Average در فارکس,اندیکاتور Moving Average Adaptive,اندیکاتور Moving Average Cross,آموزش اندیکاتور Moving Average,اندیکاتور Hull Moving Average,دانلود اندیکاتور Moving Average,دانلود اندیکاتور Moving Average Exponential,اندیکاتور Double Exponential Moving Average,آموزش اندیکاتور Moving Average Exponential,اندیکاتور Triple Exponential Moving Average,اندیکاتور Fractal Adaptive Moving Average,آموزش اندیکاتور Moving Average Channel,آموزش کار با اندیکاتور Moving Average,آموزش اندیکاتور میانگین متحرک (moving Average),آموزش اندیکاتور Hull Moving Average,آموزش کامل اندیکاتور Moving Average,فیلم آموزش اندیکاتور Moving Average,دانلود اندیکاتور Hull Moving Average,دانلود اندیکاتور Hull Moving Average Arrows,دانلود اندیکاتور Log Moving Average,دانلود اندیکاتور Simple Moving Average

——————————————–

قویترین سایت در زمینه آموزش بورس و تحلیل تکنیکال بورس