شما می‌توانید با قرار دادن این مواد غذایی در رژیم غذایی خود شکم صاف‌تر و استایل زیباتری داشته باشید. هنگامی که غذاهای کامل و سرشار از مواد مغذی را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید به حفظ وزن بدن‌تان کمک می‌کند و باعث از بین رفتن چربی شکم در شما می‌شود. همچنین مقادیر بالای چربی شکمی باعث ایجاد بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی می‌گردد.

شما با اضافه کردن مواد غذایی مانند سبزیجات و میوه به وعده غذایی خود می‌توانید به ایجاد تعادل در وزن بدنتان کمک کنید و انرژی کافی داشته باشید و از بروز بیماری در آینده جلوگیری نمایید.

اگر می‌خواهید به وزن مورد نظر خود برسید و شکم صافی داشته باشید نیاز به کمبود کالری می‌باشد. کم شدن وزن بدن در نواحی خاصی اتفاق نمی‌افتد بلکه در سراسر بدن به صورت یکپارچه ایجاد می‌شود.

شما برای رسیدن به شکمی صاف می‌بایست رژیمی را دنبال نمایید که سبب شود توده چربی کلی را از دست بدهید. شما می توانید ازغذاهایی که سرشار از مواد مغذی هستند انتخاب کنید اما یک سری مواد اصلی وجود دارند که می‌بایست همیشه مصرف شوند و در وعده‌های غذایی به طور مرتب وجود داشته باشند.

شکمی صاف و سفت

شکمی صاف و سفت

بلوبری

یک فنجان بلوبری دارای ۸۰ گرم کالری در کنار ۴ گرم فیبر می‌باشد که برای ایجاد احساس سیری طولانی بسیار مناسب است. بلوبری همچنین دارای مواد مغذی مانند ویتامین c ویتامین K، منگنز و آنتوسیانین است.
شما می‌توانید بلوبری را همراه با مشتی آجیل مصرف کنید و یا به یک پنکیک خوشمزه و پر از مواد مغذی اضافه نمایید.

چون میوه‌ها سرشار از مواد مغذی، کالری کم و فیبر بالا می‌باشند یک رژیم غذایی سالم می‌باشد که می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نمایند و بهترین میان وعده نسبت به یک چیپس می‌باشد.

قارچ

قارچ سرشار از فیبر است که بسیار کم کالری می باشد و می‌تواند باعث احساس سیری در افراد شود و به تعادل وزن آنها کمک کند. پس اگر در گذشته قارچ نمی‌خوردید اکنون زمان مناسبی است که از آن استفاده کنید.

قارچ دارای مزایای فراوانی است که نمی‌توان آن را انکار کرد بر اساس یک کارآزمایی بالینی افراد شرکت کننده که از رژیم غذایی غلیظ قارچ استفاده می کردند بهتر توانستند در حفظ وزن جدید خود موفق‌تر باشند.

می‌توانید یک پوند گوشت چرخ کرده را به همراه یک پوند قارچ خرد شده با چاشنی‌هایی که دوست دارید تفت دهید و آن را به یک غذای خوشمزه و مورد علاقه خود تبدیل کنید.

پروتئین بدون چربی

اگر شما به دنبال یک شکم سفت و محکم هستید می‌بایست پروتئین بدون چربی دریافت نمایید. استفاده از غذاهایی مانند مرغ و ماهی یک راه بسیار خوب برای دریافت پروتئین بدون چربی در رژیم غذایی شما می‌باشد.

هنگامی که شما در رژیم غذایی خود کالری کم دریافت می‌کنید علاوه بر اینکه چربی را از دست می‌دهید باعث از دست رفتن عضله نیز در شما می‌شود پس شرکت در تمرینات قدرتی همراه با رژیم غذایی سرشلر از پزوتئین از دست رفتن عضله را به حداقل برساند.

بلغور جو دوسر

یه کاسه بلغور جو دوسر بهترین غذا برای کاهش وزن می‌باشد. بلغور جو دوسر دارای آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌هاست که دارای فیبر بالایی است و می‌تواند در طول روز شما را سیر نگه دارد.
شما می‌توانید بلغور جو دو سر خود را با موادی مانند ماست یونانی، موز، دارچین، دانه‌های چیا، دانه کتان یا آجیل استفاده کنید و باعث کاهش چربی شکم خود شوید.

چربی‌های سالم

حتی هنگامی که شما قصد دارید که چربی شکم خود را از بین ببرید می‌بایست در رژیم غذایی خود چربی قرار دهید. پس می‌بایست چربی‌های سالم مانند چربی‌های اشباع نشده چندگانه و چربی‌های تک غیر اشباع استفاده نمود.
آووکادو یکی از مواد غذایی سرشار از چربی سالم می‌باشد که به راحتی با سالاد ترکیب می‌شود و همچنین آن را می‌توانید روی یک تکه نان سبوس‌دار به عنوان میان وعده استفاده نمایید.

هویج و کرفس

اگر قصد دارید که شکمی صاف محکم داشته باشید. می‌بایست مقدار زیادی هویج و کرفس یا سبزیجات تازه مصرف کنید.
هویج و کرفس میان وعده‌های کم کالری با فیبر بالا هستند که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارند. اگر در بین وعده‌های غذایی خود دچار گرسنگی شدید می‌توانید یک کاسه کوچک از هویج و کرفس را استفاده کنید که باعث رفع احساس گرسنگی در شما گردد بدون اینکه اضافه وزن در شما ایجاد کند.