مصرف بیش از حد کف حاصل از بیخ گیاه ممکن است به مسمومیت منجر شود و برای استفاده بهتر از ریشه چوبک، بهتر است پیش از هرگونه مصرف آن، با پزشک مشورت کرد.

می‌توان از ضماد خاکستر ریشه چوبک با سرکه در درمان دردهای مفصلی، سیاتیک و درد سرین استفاده کرد و گرد ریشه چوبک را روی زخم‌های پوستی پاشید تا بهبود آن‌ها تسریع شوددر کنار این، دم کرده ریشه چوبک برای باز کردن مجاری بینی در زکام بسیار مفید است و عطسه‌آور است.همچنین، این گیاه مدر و قاعده‌آوراست و سبب تسکین سکسکه می‌شود.

با این حال ریشه چوبک یکی از گیاهان دارویی است که در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارای خواص ضد التهابی، ضد درد و ضد عفونی کننده است. .در ادامه به بررسی سایر خواص های این گیاه می پردازیم.

با این گیاه با درد مفاصل خداحافظی کنید !

با این گیاه با درد مفاصل خداحافظی کنید !

 

ریشه چوبک یکی از گیاهان دارویی است که در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارای خواص ضد التهابی، ضد درد و ضد عفونی کننده است.

خواص ریشه چوبک

با این گیاه با درد مفاصل خداحافظی کنید !

با این گیاه با درد مفاصل خداحافظی کنید !

ضماد خاکستر ریشه چوبک با سرکه می‌تواند در درمان دردهای مفصلی، سیاتیک و درد سرین مفید باشد. همچنین، گرد ریشه چوبک را می‌توان روی زخم‌های پوستی پاشید تا بهبود آن‌ها را تسریع کند.

در مصرف ریشه چوبک باید مواردی مانند توصیه پزشک پیروی شود. همچنین، مصرف بیش از حد کف حاصل از بیخ گیاه ممکن است به مسمومیت منجر شود. بنابراین، قبل از هرگونه مصرف این گیاه باید به مشاوره پزشک مراجعه کرد.

چوبک یکی از گیاهان دارویی است که در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه با نام‌های مختلفی مانند اشنان، چوبه، آذربو، چوغان، اسپرون و غاسول نیز شناخته می‌شود. ریشه این گیاه از نظر طب سنتی گرم و خشک است.

دیگر خواص این گیاه

درباره خواص چوبک، دکتر شاهی عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دم کرده ریشه چوبک برای باز کردن مجاری بینی در زکام بسیار مفید است و عطسه‌آور است، افزود: این گیاه مدر و قاعده‌آور است و سبب تسکین سکسکه می‌شود. همچنین، ضماد خاکستر ریشه چوبک با سرکه برای تسکین درد سیاتیک و ورم طحال مفید است و گرد ریشه چوبک را می‌توان روی زخم‌های پوستی پاشید تا بهبود آن‌ها را تسریع کند.

این افراد مصرف نکنند

استفاده از ریشه چوبک برای زنان باردار توصیه نمی‌شود و همچنین، مصرف بیش از حد کف حاصل از بیخ گیاه ممکن است به مسمومیت منجر شود. بنابراین، هرگونه مصرف این گیاه به‌عنوان دارو حتماً باید زیر نظر پزشک صورت گیرد. برای تهیه دم کرده چوبک، ۲ تا ۵ گرم گرد ریشه را در ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم آب جوش دم‌کرده و پس از صاف کردن به‌صورت تدریجی و با قاشق خورده می‌شود.