بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون اسماعیل سلطانیان که همچنین عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت بود دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت. بر اساس گزارشات گروه فرهنگی، اسماعیل سلطانیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در نیمه های شب گذشته (۲۳ خرداد ماه) در سن  ۶۹ سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

بیوگرافی اسماعیل سلطانیان + علت فوت ناگهانی او

بیوگرافی اسماعیل سلطانیان + علت فوت ناگهانی او

این خبر توسط روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت اعلام شد. سیدعباس عظیمی در این باره گفت، متاسفانه طی تماس تلفنی که با فرزند آن زنده یاد میلاد سلطانیان داشتیم متوجه شدیم که استاد سلطانیان به دلیل بیماری و ایست قلبی درگذشت

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت طی پیامی درگذشت استاد سلطانیان را به خانواده گرامی ایشان و همچنین اهالی هنر به خصوص پیشکسوتان تسلیت گفت. همچنین مراسم خاکسپاری و وداع با این هنرمند پیشکسوت در قطعه هنرمندان اعلام خواهد شد.

سلطانیان متولد شهر کرمانشاه که در سال ۱۳۳۳ به دنیا آمده و همچنین فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنری دراماتیک بود.
از سال ۱۳۴۹ با تئاتر به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان وارد عرصه هنری گردید.

همزمان از سال ۴۹ در مرکز آموزشهای هنری دراماتیک کرمانشاه زیر نظر آتش تقی پور ۶ ماه دوره گزدراند. این هنرمند پیشکسوت فعالیت خود را در سینما از سال ۶۴ با نقش آفرینی در فیلم شکار شکارچی آغاز کرد و همچنین طی جنگ چندین تئاتر را در جبهه ها اجرا نمود.

دیگر آثار این هنرمند پیشکسوت می توان سریال پایتخت۲، یوسف پیامبر، مرد هزار چهره، ستایش و قورباغه را نام برد.