بر اساس نظر برخی از معبران خواب حلوا دیدن می‌تواند نشان از غم و اندوه باشد و فردی که آن را می‌خورد دچار بیماری گردد. اما گروه دیگر از معبران معتقدند که دیدن حلوا در خواب نشان از مال و ثروت داردکه نمادهای دیگری که در خواب وجود دارد می‌تواند باعث تغییر در تعبیر خواب شود.

اگر فردی در خواب ببیند که حلوای تازه می‌خورد سود زیادی به او خواهد رسید یا صاحب فرزندی صالح می‌شود و اگر آن خشک و مانده باشد به او زیان می‌رسد.

تعبیر خواب حلوا

دیدن حلوا در خواب برای مردان نشان از آن دارد که با زن ملاقات می‌کند و برای زنان این است که با یک فرد بی‌ضرر و بسیار چسبنده ارتباط دارند. برای تجار و بازرگانان نشان از سود زیاد و موفقیت در حوزه کاری‌شان را دارد.

دیدگاه اسلامی

دیدن حلوا در خواب مال و ثروت است هر چند که بسیاری از نمادهای دیگر درون خواب‌های ما می‌تواند تعابیر را دچار تغییراتی اساسی گرداند. به طور مثال نحوه گرفتن، مکان خوردن حلوا، حضور افراد مختلف در آن مکان و… در تعبیر خواب بسیار تأثیر گذارند.

دیدن رنگ زعفران که زرد رنگ است به تعبیر منوچهر مطیعی تهرانی و دیگر معبرین تعبیر خواب را به سمت غم و بیماری می‌برد و حلوایی که در آن زعفران به‌کار نرفته باشد تعبیری بهتر به‌همراه خواهد داشت. اختلافاتی که در تعابیر آورده شده برای حلوا مشاهده می‌شود ناشی از حالات بیننده خواب و زمان زندگی افراد است.

محمدبن سیرین گوید:

اگر در خواب ببیند که حلوا خیرات می‌کند امواتش از او رضایت خواهند داشت. پس اگر می‌خواهید تعبیر خواب حلوا را بدانید با ما همراه شوید تا نظر معبران را در مورد این خواب جویا شوید.

تعبیر حلوای خشک مال و اموال و همچنین غم و اندوه است (غم و اندوه آن نیز به خاطر زعفرانی است که در آن به کار رفته است).

یوسف نبی علیه السلام گوید: دیدن حلواها تعلق بخشدلی و تندرستی دارد از غم و رنج بیرون آید.

خالد اصفهانی می‌گوید: درست کردن حلوا در خواب: رسیدن خیر آدمی به دیگران،کمک رسانی به افراد نیازمند و یا تهی دست،دور شدن از شر بلاها و یا خطراتی که در زندگی وجود دارد.

تعبیر خواب خوردن حلوا

حضرت امام جعفر صادق فرماید: اگر ببینی حلوایی که مغز بادام یا مغز دیگری در آن به کار رفته است را می‌خوری، به اندازه‌ای که خورده‌ای از مرد خسیسی چیزی به دست می‌آوری.

تعبیر خوردن حلوا بر سه وجه است:

  • سخن دلپذیر
  • مال
  • دستیابی به مراد و حاجتی که در دل دارد

حلوا در خواب مال بسیار است و دین خالص. خوردن یک لقمه از آن دلیل فرزند بود.

جابر مغربی گوید:

تعبیر خوردن حلوا این است که اگر زردی زعفران در آن وجود نداشته باشد به اندازه آن مال و اموال به دست می‌آوری.

حلوا فروش در خواب مردی لطیف زبان و خوش طبع است.

تعبیرگری می‌گوید: اگر ببینی با نشاسته حلوا درست کردی و خوردی، تعبیرش سود و منفعت می‌باشد.

تعبیر خواب پختن حلوا

با توجه به نظر روانشناسان، این خواب نشان می‌دهد که شما بدون اینکه تلاشی در زندگی کنید به هر آنچه که می‌خواهید رسیده اید. در واقع دیدن حلوا در خواب نشانه از شادی و رضایت دارد. شما این فرصت را خواهید داشت تا جفت روح خود را بیابید.

ابن سیرین گوید: اگر ببینی آتش روشن کرده‌ای تا حلوا بپزی، به تو حرف خوب و پسندیده‌ای می‌زنند.
تعبیر خواب کاچی (حلوای عصیده)

عصیده یا با نام امروزی کاچی نوعی حلواست که از آرد و روغن تهیه و فقط دستور پخت آن با حلواهای معمولی متفاوت است. ابن سیرین در مورد کاچی (عصیده) می‌گوید: نوعی است از حلواها و بهترین آن،

تعبیر عصیده این است که مال و اموالی را با زحمت و مشقت به دست می‌آوری، و تعبیر عصیده‌ای که در آن زعفران به کار نرفته است بهتر از بقیه می‌باشد

تعبیر خواب افروشه (نوعی حلوا)

افروشه نام حلوایی است که پس از مخلوط آرد و روغن در آن عسل ریخته و در گذشته بیشتر مرسوم بوده است. بنابراین معبرین کهن در مورد آن بیشتر صحبت کرده‌اند. ابن سیرین می‌گوید: اگر در خواب افروشه را بدون زعفران ببینی، تعبیرش بهتر است.

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

تعبیرهای افروشه عبارت‌اند از:

  • سخن لطیف
  • مال
  • رسیدن به آرزوی قلبی.

تعبیر افروشه به مقدار کم، حرف خوب و لطیف است، ولی اگر مقدار آن زیاد باشد، تعبیرش این است که مال و اموالی را با رنج و سختی به دست می‌آوری. اگر ببینی کسی به تو کمی افروشه داد و تو هم از آن خوردی، از آن شخص سخنی لطیف می‌شنوی.

تعبیر خواب حلوای خشک

ابن سیرین گوید: حلوای خشک دلیل بر مال و اندوه کند، به جهت زعفران که در آن بود.

تعبیر خواب حلوا شکری:

دیدن حلوا شکری و با طعم خوشمزه و شیرین بدون شک نشانه ی خبری است که باعث ذوق زدگی رفاه یا اسایش صاحب رویا است مثلا میتوان تمام شدن بدهکاری ها ،اتمام ناراحتی ها کج خلقی ها،پایان یافتن کینه ها دشمنی ها و یا بدخواهی ها،و دریافت اخبار خوب و اتفاق رویدادهایی است که باعث می شوند تغییری بزرگ در زندگی شخص بوجود بیاید.

تعبیر خواب درست کردن حلوا با نشاسته:

اگر ببینی با نشاسته حلوا درست کردی و خوردی، تعبیرش سود و منفعت می‌باشد .

تعبیر خواب لقمه حلوا:

فرزند می‌باشد.

تعبیر خواب حلوا ابن سیرین:

حلوا در خواب مال بود، که به دست پادشاه گذشته باشد و حرام بود.

اگر بیند که آتشی برافروخت حلوا پزد، دلیل که او را سخنی نیکو گویند.

حلوای خشک دلیل بر مال و اندوه کند، به جهت زعفران که در آن بود.

اگر بیند که کسی لقمه عصیده (کاچی) در دهان او گذاشت دلیل است که سخنی خوش شنود.

اگر در خواب افروشه (نوعی حلوا) را بدون زعفران ببینی، تعبیرش بهتر است.

اگر ببینی کسی به تو کمی افروشه داد و تو هم از آن خوردی، از آن شخص سخنی لطیف می‌شنوی.