خواب جنازه دیدن و یا هر چیزی که به مردن و یا دیدن مرده و تشییع جنازه مربوط می‌شود در خواب همیشه بد نیست. در اکثر تعابیر دینی دیدن جنازه در خواب نشان از خوش یمنی دارد. هنگامی که بخواهیم خواب جنازه را تعبیر کنیم باید از جزئیات آن خواب آگاهی داشته باشیم.

اینکه مثلاً جنازه در چه حالتی است و یا حالت رفتاری او چگونه است سبب تغییر در تعبیر خواب جنازه می‌گردد. ما در این مطلب سعی کردیم تعبیر خواب جنازه را از نظر معبران دینی، ایرانی و روانشناسی به اختصار بازگو کنیم. در صورتی که در خواب خود جنازه دیده‌اید و می‌خواهید دلیل آن را بیابید به شما پیشنهاد می‌کنم که ادامه این مطلب را بخوانید.

اکثر مواقع تعبیر جنازه خواب نشان از رسیدن خبر خوش، جاه، منزلت، بزرگی، عزت، بهبود بیماری، عمر طولانی، بهبود غم و اندوه و …. دارد.
در بدترین حالتی که وجود دارد تعبیر خواب جنازه نشانه از بیماری، ضرر مالی، عذاب کشیدن جنازه و عدم اجرای وصیت مرده، افسردگی، از دست دادن مقام و … خواهد داشت.

در نفایس الفنون آمده است که دیدن جنازه در خواب نشان از مال حرام دارد این در صورتی که امام صادق (ع) آن را نشان از بزرگی می داند.

کارل گوستاو یونگ می‌گوید:

دیدن جسد در رویا بیانگر جنبه‌ای از خود فرد بوده که مرده است. در برخی موارد به این معناست کع شما مقصود خود را نمی‌رسانید (گنگ هستید). شما خودتان را خفه می‌کنید و از درون می‌کشید.

تعبیر خواب جنازه

حضرت صادق فرماید:

جنازه در خواب دیدن بر سه وجه است

  1. بزرگی
  2. ولایت وحکومت
  3. عز وجاه و رفعت

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: در نفایس الفنون تصریح شده که جنازه و مرده مال حرام است. مرحوم مجلسی نوشته اگر کسی در خواب جنازه یا مرده ببیند از غائب به او خبر می‌رسد.

تعبیر خواب تشییع جنازه

محمدبن سیرین گوید: اگر بیند جنازه کسی را می‌برند دلیل است خداوندش را بر چندین مردمان که از پس جنازه بودند فرمانروا شود ولکن برایشان ظلم کند واگر بیند بمرد واو را بر جنازه نهاده ومی برند و مردمان از پیش جنازه او می‌رفتند دلیل که شرف و بزرگی یابد لکن دین او به فساد است و یا بر آن قوم که پس او می‌رفتند فرمانرواست اگر بیند جنازه مرده برداشت و می برد دلیل که به خدمت پادشاه پیوندد واز او خیر و نیکی بیند اگر بیند قومی در پس او می‌رفتند ودر هوا می‌شدند دلیل است مردی بزرگ از آن شهر در سفر بمیرد.

ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند زنده را بر جنازه می‌برند و در پس جنازه او کسی نیست دلیل بر نقصان عز وجاه وکار وی نماید اگر بیند مردم در پس جنازه وی بودند تاویلش به خلاف این است اگر بیند بر جنازه گران است دلیل که ستم به مردمان کند اگر بیند بر جنازه سبک است دلیل که بر مردمان سبکبار است وحالش نیکو شود اگر بیند بیفتد و کار او بسته شود

مطیعی تهرانی: مشاهده جنازه ای که به دوش می‌برند نیکو است چون فراغت از رنج و اندوه است و چنان چه بیمار باشیم بهبود می‌یابیم و اگر مدیون باشیم ادای دین می‌کنیم.

تعبیر دیدن جنازه خود در خواب

مطیعی تهرانی: اگر بیننده خواب خودش را مرده ببیند عمرش دراز می‌شود که همه معبران اسلامی و بیگانه در این مورد بخصوص اتفاق نظر دارند.

ابن سیرین گوید: اگر خویشتن را در جنازه بیند وآن جنازه بر زمین همی رفت دلیل که به سفر رود

تعبیر خواب نبش قبر

مطیعی تهرانی: کندن قبر و مشاهده جنازه خوب است منهای لمس جنازه.

تعبیر خواب گرفتن چیزی از مرده

مطیعی تهرانی: اگر در خواب دیدیدم کسی که می دانیم مرده چیزی به ما داد خوب است چون مالی به بیننده خواب می‌رسد و پولی بدست می‌آورد.

تعبیر خواب جنازه با لباس

منوچهر مطیعی تهرانی: اگر جنازه ای را شیک و با لباس تمیز و خوب مشاهده کنید نیکو است و برای شما خوشحالی و مسرت می‌رسد ولی اگر بد لباس و ژولیده و کثیف و آشفته بود بد است چرا که شما را غمگین و رنجیده می‌کند و نشان آن است که در روزهای آینده به شما غم می‌رسد.

تعبیر خواب گرفتن چیزی از جنازه

گرفتن چیزی از شخص مرده در خواب نشانه بسیار خوبی است. در تعبیر خواب جنازه، گرفتن چیزی از دست مرده به معنی رسیدن به مال و ثروت خواهد بود. این نکته را در نظر بگیرید، اگر در خواب مرده به شما خوراکی داد به معنی کسب روزی حلال برای شما خواهد بود. در تعبیر خواب جنازه توسط اکثر معبران ایرانی و اسلامی روایات خوب و مثبت داریم.

تعبیر خواب روی دوش بردن جنازه

اگر در تعبیر خواب جنازه به دنبال دلیلی برای دیدن رؤیا، روی دوش بردن جنازه می‌گردید، بدانید تعبیر آن مثبت است. روی دوش بردن مرده در خواب از نظر اکثر معبران به معنی از بین رفتن بیماری، تمام شدن مشکلات، توانایی ادای دین، رهایی از افسردگی و… تعبیر می‌شود.

تعبیر خواب صحبت‌کردن با روح جنازه

صحبت‌کردن با روح را به معنی آگاهی و دانش و گرفتن تصمیمات درست در زندگی تعبیر می‌کنند. تعبیر خواب جنازه برای این رخ‌داده بسیار مثبت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر از تعبیر این خواب، جزئیات بیشتری از آن به‌خاطر آورید.

تعبیر خواب دیدن مردن خودمان

تعبیر خواب دیدن مردن خود بسیار معروف است. اکثر مردم تعبیر خواب جنازه را در زمان دیدن مردن خود می‌دانند. این خواب به معنی طول عمر زیاد معنی می‌شود. بیشتر معبران دینی، ایرانی و خارجی به این تعبیر اتفاق‌نظر دارند.

تعبیر خواب دیدن جنازه

دیدن جسد در خواب تعبیر خوبی ندارد. در تعبیر خواب جنازه دیدن جسد به معنی افسردگی، عجز از بیان خواسته‌ها، مشکلات درونی و… است. با دوستان و آشنایان خود ارتباط بیشتری برقرار کنید و سعی کنید، منظور خود از بیان حالات و اتفاقات را درست به دیگران برسانید.

تعبیر خواب کتک زدن مرده

در تعبیر خواب جنازه، کتک زدن مرده و نداشتن شکوه و شکایت جسد از کتک خوردن دارای تعبیر مثبتی است. این اتفاق به معنی رسیدن مرده به جایگاه و منزلت آسایش در جهان آخرت معنی می‌شود.

تعبیر خواب دیدن مرده با لباس تمیز

دیدن مرده با لباس تمیز در خواب، نویدبخش اخبار خوب است. تعبیر خواب جنازه در این وضعیت به معنی رسیدن خبر خوب به شما، رهایی از مشکلات و دریافت احساس بهتر از زندگی خواهد بود.

تعبیر خواب دیدن مرده با لباس کثیف

این خواب زیاد تعبیر خوبی ندارد. در تعبیر خواب دیدن جنازه با لباس کثیف، برداشت می‌شود شما در آینده نزدیک روزهای غم‌باری خواهید داشت. سعی کنید بیشتر کنار اطرافیانتان باشید تا درد و غم کمتر شما را احاطه کند.

دیدن و صحبت با پدرومادرفوت شده در خواب

 نشانگر ترس‌های شما بابت از دست دادن آنهاست و همچنین شیوه کنارآمدن‌تان با این موضوع. شما از خواب‌تان به‌عنوان آخرین فرصت برای آخرین خداحافظی با آنها استفاده می‌کنید.

دیدن خواهر و برادر، فامیل، یا دوست فوت شده در خواب

 بیانگر دلتنگی شما و تلاش‌تان برای تسکین خاطرات قدیمی‌تان با آنهاست. همزمان با تکاپوی شما برای زندگی جاری روزمره، خواب‌های‌تان به‌عنوان تنها وسیله برای کنارآمدن و پذیرفتن ازدست‌دادن فرد موردعلاقه‌تان عمل می‌کنند. اگر در خواب ببینید کسی که فوت کرده، یکبار دیگر میمیرد یعنی آرزو دارید او هنوز زنده بوده و خیلی چیزها را در زندگی با او تجربه می‌کردید. این‌گونه خواب‌ها بیشتردر اوقات شادی یا درحین رویدادهای مهم زندگی رخ می‌دهند.

خواب دیدن فرزند کودک‌تان که مرده است

 راهیست برای زنده نگه داشتن او به واسطه خواب‌ها و رویاهای‌تان. برای پدرومادر، از دست دادن فرزند، فوق‌العاد سخت است. چنین خواب‌هایی دیده می‌شوند چون هنوز نمی‌توانید درک کنید و بپذیرید که چگونه و چرا کودک‌تان به این زودی از شما گرفته شده است.