در این پست از سایت استار بورس ثبت نام ارز مسافرتی بانک ملی,نحوه ثبت نام ارز مسافرتی بانک ملی را قرار دادیم . روش و نحوه و طریقه ثبت نام دریافت ارز مسافرتی بانک ملی چگونه است . برای دریافت ارز مسافرتی اربعین از بانک ملی باید به سامانه ثبت نام ارز مسافرتی بانک ملی به آدرس زیر مراجعه کنید . سایت استار بورس …

ثبت نام ارز مسافرتی بانک ملی,نحوه ثبت نام ارز مسافرتی بانک ملی

ارز مسافرتی را از چه طریقی می‌توان گرفت؟

برای دریافت ارز مسافرتی راه‌های گوناگونی وجود دارد. همان‌گونه که از نامش پیداست، این ارز مختص افرادی است که قصد سفر به خارج از کشور را دارند. اما متاسفانه اخیرا برخی از افراد سودجو با جعل مدرک، اقدام به دریافت ارز مسافرتی و فروش آن در بازار آزاد کرده‌اند. از همین روی دریافت ارز مسافرتی، در صورت اثبات سفر متقاضی به خارج از کشور به وی پرداخت خواهد شد.

می‌توانید با مراجعه به شعب ارزی بانک‌های ارائه دهنده ارز، یا صرافی‌های دولتی و خصوصی مراحل دریافت ارز مسافرتی را طی کنید. دقت داشته باشید که تمامی صرافی‌ها و بانک‌ها در صورتی ارز مسافرتی را به شما پرداخت خواهند کرد که بلیط هواپیمای خریداری شده در دست داشته باشید. در غیر اینصورت از هیچ راهی نمی‌توانید ارز مسافرتی دریافت کنید. متقاضان می‌توانند به راحتی از طریق ثبت نام سامانه ثبت نام متشکل ارزی برای دریافت سهمیه خود ثبت نام کنند.

به صورت کلی با در دست داشتن مدارک و بلیط سفر خود، می‌توانید از روش‌های زیر ارز مسافرتی بانک ملی را دریافت کنید.

دریافت از صرافی‌های دولتی

دریافت از صرافی‌های بانکی (بانک ملی، بانک ملت، بانک سامان، بانک تجارت و بانک پارسیان)

دریافت از صرافی‌های خصوصی دارای مجوز از بانک مرکزی

دریافت از سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران

ارز مسافرتی را از چه طریقی می‌توان گرفت؟

ثبت نام اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملی

برای خرید یورو بانک ملی یا ثبت نام اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملی می‌توانید از چند طریق سهمیه ارز دولتی خود را دریافت کنید. اما برای متقاضیانی که می‌خواهند از طریق اینترنتی ارز مسافرتی را دریافت کنند،

در ادامه به صورت تصویری مراحل ثبت نام و دریافت ارز را توضیح داده‌ایم.

1- مرورگر خود را باز کرده و آدرس my.ice.ir را وارد کنید یا عبارت «سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران» را جستجو کنید.

2- کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و سپس، عبارت امنیتی را وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید.

3- حالا به بخش ورود اطلاعات شخصی و هویتی وارد شده‌اید. در این قسمت تمامی کادرهای موجود را با اطلاعات درست تکمیل کنید. بعد از آن باید نوع ارز و صرافی یا بانک مورد نظر جهت دریافت را انتخاب کنید.

4- دقت داشته باشید که بعد از اینکه به پنل کاربری خود وارد می‌شوید، باید فایل کارت واکسن خود را وارد کنید تا کارت واکسن دیجیتالی خود را دریافت کنید.

با انجام مراحل بالا، مرحله نخست ثبت نام اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملی را پشت سر گذاشته‌اید. دقت داشته باشید که مبلغ، نوع ارز (یورو، پوند، دلار آمریکا) و مکان دریافت ارز (صرافی مجاز یا یکی از بانک‌های ذکر شده در بالا) را باید در مرحله ثبت نام اینترنتی مشخص نمایید. خرید دلار بانک ملی از طریق ثبت نام اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملی برای هموطنانی که قصد سفر خارجی را دارند امکان پذیر است. اما برای این کار باید ابتدا بلیط سفر خود را در اختیار داشته باشید.

نکته دیگری که باید اضافه شود این است که افرادی که به صورت گروهی یا خانوادگی قصد عزیمت به یک کشور خارجی را دارند، باید برای هر نفر به صورت جداگانه ثبت نام اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملی را انجام دهند. این متقاضیان می‌توانند به ازای هر نفر تا سقف 500 یا 300 یورو نسبت به خرید یورو بانک ملی اقدام کنند. دقت داشته باشید افرادی می‌توانند در ثبت نام اینترنتی و خرید یورو بانک ملی به صورت ارز مسافرتی اقدام کنند که بالای 12 سال باشند.

شرایط دریافت ارز مسافرتی

برای خرید دلار بانک ملی از صرافی‌ها یا بانک‌های عامل به عنوان ارز مسافرتی، یا ثبت نام اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملی باید حائز شرایط دریافت ارز دولتی باشید.

شرایط دریافت ارز مسافرتی به شرح زیر است:

باید حداکثر تا ۷ روز به تاریخ پرواز، نسبت به خرید ارز یا ثبت نام اقدام کنید.

افراد ثبت نام و دریافت کننده ارز باید بالای 12 سال باشند.

هر فرد متقاضی باید شخصا در صرافی یا بانک عامل حضور داشته باشد.

بلیط هواپیمای خود را قبل از اقدام به ثبت نام یا خرید ارز تهیه کرده باشید.

حتما قبل از هر اقدامی لیست کشورهایی که سفر به آن‌ها شامل دریافت ارز مسافرتی می‌شود را چک کنید.

اگر مقصد شما کشورهای زیارتی مثل عراق، عربستان و… است، باید نام شما در سازمان حج و زیارت ثبت شده باشد.

در حال حاضر بانک ملی ایران اقدامات مربوط به خرید ارز مسافرتی را برای هموطنان انجام می‌دهد.

مدارک مورد نیاز برای ارز مسافرتی

به منظور خرید یورو بانک ملی و یا ثبت نام اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملی نیاز دارید یکسری مدارک را جهت ثبت نام و اخذ سهمیه ارز دولتی خود همراه داشته باشید.

مدارک مورد نیاز شما جهت ثبت نام اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملی و یا خرید دلار بانک ملی به صورت دولتی به شرح ریر است.

اصل و فتوکپی کارت ملی

اصل و فتوکپی پاسپورت متقاضی که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد

اصل بلیط هواپیمای متفاضی و تمامی همراهان با مهر آژانس هواپیمایی

اصل و فتوکپی ویزا از کشور مقصد

اصل رسید پرداخت عوارض خروج از کشور

کارت بانکی و یا شماره حساب به نام هر خریدار

شماره تلفن همراه به نام شخص خریدار

فرم تکمیل شده دریافت ارز

رسید پرداخت مبلغ ریالی ارز

با در دست داشتن مدارک بالا قادر خواهید بود به ازای هر یک از مسافران بالای 12 سال، سهمیه ارز مسافرتی خود را دریافت کنید. میزان مبلغ ارز مسافرتی پیوسته در حال تغییر است، اما مبلغ فعلی برای کشورهای بدون ویزا 300 یورو و برای کشورهای نیازمند ویزا 500 یورو تعیین شده است. پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام برای خرید و یا ثبت نام اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملی، با تماس با شماره 9099075307 از شرایط دریافت و صرافی‌های عامل مطلع شده و اطمینان حاصل کنید که کشور مقصد شما شامل دریافت ارز دولتی می‌شود.

از چه شعبی ارز تهیه کنیم؟

دقت داشته باشید که جهت دریافت ارز دولتی، حتما به شعب ارزی 5 بانکی که در مقاله ذکر شد مراجعه کنید، نه دیگر شعب آن.

برای ثبت نام اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملی باید در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 16:30 و پنجشنبه‌ها از ساعت 8 الی 16 به سامانه مراجعه کنید تا در مراحل دریافت ارز معطل روزهای غیرکاری نشوید.

اگر قصد سفر به یکی از کشورهای زیارتی مانند عراق و یا سوریه را دارید، قبل از هر اقدامی بررسی کنید که برای این کشورها چه میزانی از ارز مسافرتی به شما تعلق می‌گیرد و سپس در سامانه سماح، یا پورتال سازمان حج و زیارت مراجعه کنید تا اطلاعات شما توسط سازمان حج و زیارت تایید شود.

اگر پاسپورت خود را در سال جاری تعویض کرده‌اید باید هنگام ثبت نام و یا خرید یورو بانک ملی، پاسپورت قبلی خود را نیز همراه داشته باشید.

خلاصه مطلب

خرید دلار بانک ملی و خرید یورو بانک ملی از طریق ثبت نام اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملی امکان پذیر شد. متقاضیانی که قصد خروج از کشور و یا سفر به یکی از کشورهای خارجی را دارند می‌توانند با ثبت نام در سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران و مراجعه به صرافی‌ها و بانک‌های عامل، سهمیه ارز مسافرتی خود را دریافت کنند. نحوه ثبت نام در سامانه برخط و دریافت ارز مسافرتی بانک ملی به صورت تصویری در مقاله شرح داده شد. برای ثبت نام اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملی و دریافت سهمیه خود از بانک‌های عامل باید دارای شرایطی باشید که در متن مقاله توضیح داده شد و همچنین مدارک مورد نیاز متقاضیان جهت دریافت ارز مسافرتی نیز بررسی شد.

اگر قصد سفر به یکی از کشورهای خارجی با یا بدون ویزا را دارید، می‌توانید با تماس با شماره 9099075307 از نحوه دریافت و میزان مبلغی که به شما تعلق می‌گیرد اطمینان حاصل کنید تا در برنامه‌ریزی‌ سفرتان دچار مشکل نشوید. همچنین می‌توانید از مشاوران ما در سامانه مشورت بخواهید به صورت اینترنتی فرایند ثبت نام ارز را برای شما انجام دهند.

منبع : mashwerat.com