در ادامه این مطلب، عکس هایی از مهراوه شریفی نیا مشاهده می‌نمایید. بر اساس گزارشات مهراوه شریفی‌نیا اخیراً کم کار شده است. او برخلاف بازیگران دیگر کمتر در شبکه‌های خانگی به ایفای نقش پرداخته.

شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا در یک خانواده هنری متولد شده و پدر او محمدرضا شریفی نیا می‌باشد. او در دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک دیپلم خود را گرفت و فارغ التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه هنر تهران است.

شریفی نیا 1

مهراوه شریفی‌نیا متولد ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۰ می‌باشد او در تهران به دنیا آمده است و مشغول تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه هنر تهران است. ساز تخصصی مهراوه پیانو می‌باشد. مهراوه شریفی نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما به دلیل نامعلومی از ادامه تحصیل منصرف شد. او در پروژه شاخه گلی برای دبورا دستیار کارگردان ضیاءالدین دری بوده است.

شریفی نیا 2

محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان پدر و مادر مهراوه هستند. او خواهر بزرگتر ملیکا شریفی نیا که بازیگر و نقاش می‌باشد است. مهراوه شریفی‌نیا یک پرسپولیسی دو آتیشه است به طوری که در جنگ زرگری با استقلالی‌ها همیشه پیروز است و هیچ استقلالی جرات کل کل کردن با او را ندارد. مهراوه شریفی نیا در فضای مجازی از فعالان جنبش سایبری سرخ علیه آبی‌هاست.

شریفی نیا 3

ملیکا شریفی نیا، خواهر مهراوه متولد ۲۱ آبان سال ۶۵ در تهران می‌باشد. او بازیگر است و علاوه بر بازیگری در رشته گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی فعالیت گسترده‌ای می‌کند. ملیکا شریفی نیا در سال ۱۳۷۰ با فیلم اوینار که ساخته شهرام اسدی می‌باشد شروع به فعالیت نمود.
مهراوه فعالیت خود را در سال ۶۸ با بازی در فیلم دزد عروسک‌ها آغاز کرد. او در بازی در نقش فریده در سریال روز حسرت در سال ۸۷ به شهرت رسید.

شریفی نیا 4

در سریال کیمیا مهراوه شریفی نیا نقش آفرینی کرده بود و انتقادهایی متوجه آن شد که ضعف در گریم کیمیا در سنین کهنسالی بود. او در مصاحبه‌ای در سال ۹۴ گفت کیمیا جز سخت‌ترین و پراسترس ترین کارهایش بوده است و گاهی اوقات خواب شخصیت کیمیا را می‌دیده. او همچنین ادامه داد: وقتی که پروژه کیمیا به اتمام رسید به دلیل استرس یک سال و نیم آن حدود یک سوم موهایم سفید شد.

ماجرای انتخاب نام مهراوه برای او به این گونه است: محمدرضا شریفی نیا که مدتی شاگرد دکتر علی شریعتی بود، آن زمان دکتر تصمیم داشت اسم دخترش را مهراوه بگذارد که اجازه نمی‌دادند، دکتر علی شریعتی به شریفی‌نیا پیشنهاد داد اگر روزی دختر دار شد اسمش را مهراوه یعنی آمیخته به مهر بگذارد این شد که نام مهراوه از دکتر شریعتی به یادگار مانده است.

مهراوه چند سالی است که در پاسداران زندگی مستقل و مجردی را دارد مادرش هم بعد از طلاق از پدرش برای بار دوم ازدواج کرده و خواهرش ملیکا شریفی نیا هم مطلقه است.