خبر حمله ارتش آذربایجان (باکو) به ارمنستان خبری هست که برخی منابع در ارمنستان منتشر کردند و به گفته ی آنها مناطق سیونیک (جرموک و گوریس ) تا چند ساعت دیگر توسط ارتش باکو مورد حمله قرار میگیرد. پس از 24 ساعت از انتشار اخبار مرتبط با درگیری نظامی این 2 کشور، امروز خبر پیمان صلح منتشر شد که در انتهای خبر شروع درگیری که دیروز منتشر شده بود قرار گرفت. ترتیب اتفاقات : سفیر آذربایجان : در توئیت نوشت: وقت عمل است. ارمنستان : به بیمارستان های ارمنستان دستور ذخیره کردن خون ارسال شده است. رسانه ارمنی نقل کرده از سپاه سایبری: ارتش ایران در تبریز دستور آماده سازی سامانه های پدافند هوایی را دریافت کرده است. کانال سپاه سایبری : دستور سفید شدن آسمان مناطق شمال غربی،تبریز تا پارس آباد صادر شد.پروازها از حالت گشت زنی به عملیاتی تغییر حالت داده شد.آذربایجان آتش بس را نقص کرد و دقایقی بعد، وزارت دفاع ارمنستان : یک سرباز ارمنی کشه شد / نخست‌وزیر ارمنستان با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که به‌زودی پیمان صلحی بین این کشور و جمهوری آذربایجان امضاء خواهد شد.

فهرست دسترسی سریع

جنگ ارمنستان و آذربایجان

جنگ ارمنستان و آذربایجان

دلایل الهام علی اف

الهام علی‌اف اخیراً در دیدار با «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان اظهارات ارمنستان درباره انسداد جاده لاچین را کاملا بی‌اساس خواند. وی مدعی شد، تردد در این جاده وجود دارد و از ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ بیش از ۴۰۰۰ خودرو و بالای ۱۵۰ فرد نیازمند به کمک پزشکی از این جاده عبور کرده‌اند.

نخست‌وزیر ارمنستان با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که به‌زودی پیمان صلحی بین این کشور و جمهوری آذربایجان امضاء خواهد شد.