در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir خط تنکانسن در اندیکاتور ایچیموکو,آموزش سیگنال گیری از خط تنکانسن را قرار دادیم . یکی از اجزای تشکیل دهنده اندیکاتور ایچیموکو خط تنکانسن می باشد . با استفاده از کراس خط تنکانسن می توان سیگنال خرید و فروش دریافت کرد . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش کامل و جامع بهترین استراتژی ترکیب اندیکاتور ایچیموکو با پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال …

 

کیجونسن (kijun sen) چیست؟

کیجونسن یک عملگر در سیستم معاملاتی ایچی موکو می باشد و به طور کلی این عملگر یک اندیکاتور میانگین ارتفاعی محسوب می شود.

 

باید بدانیم وجه تمایز آن با میانگین متحرک، بدین صورت است که یک نوع قیمت ( باز و بسته شدن و بالا و پایین شدن ) در تمامی کندل ها به صورت طولی محاسبه می گردد. اینگونه است که کندل های بالا و پایین، نشانگر بالا و یا پایین بودن قیمت آن است.

 

تنکانسن (Tenkan sen) چیست؟

در پاسخ به این سوال که تنکاسن چییست می توانیم بگویم که خط آبی که در اندیکاتور ایچی موکو به چشم میخورد، همان تنکاسن است.

اما این که چگونه این خط پا به عرصه ی وجود می گذارد را می توان با فرمول ساده نقطه های این خط که عبارت است از حاصل جمع پایین‌ترین و بالاترین قیمت در ۹ دوره ی اخیر تقسیم بر۲، محاسبه کرد.

نتیجه ی این فرمول یک عدد خواهد بود که یک نقطه از خط تنکانسن را شامل می شود. باید خاطر نشان شد که خط تنکانسن تحت عنوان خط تبدیل نیز شناخته می‌شود.

 

تفاوت تنکانسن و کیجونسن

یکی از نکته هایی که در زمان تعیین و تشخیص این دوخط باید به آن توجه کنیم، آن است که هیچ گاه نباید برای این خط ها و وجه تمایز آنها از رنگ ها بهره جویی کنیم.

باید بدانیم که یکی از مهم ترین و اصلی ترین ستون برای وجه تمایز این دو خط، بازه ی زمانی این دو محسوب می شود.

خط تنکانسن نشانگر بازه ی کوتاه مدت و نزدیکتر به نمودار می باشد. این درحالی است که کیجونسن نشانگر بازه ی زمانی بلند مدت است که به همین سبب دور تر از نمودار قرار می گیرد.

تحلیل موقعیت خط های تنکانسن و کیجونسن

یکی از عوامل بسیار مهم در تحلیل روند بازار رمز ارزها و سایر بازارها که باید به آن توجه نمود، بررسی موقعیت خط های تنکانسن و کیجونسن نسبت به یکدیگر می باشد.

این خط ها امکان دارد همدیگر را قطع کنند و یا رو به روی یکدیگر قرار بگیرد.

البته شایان به ذکر است که هرکدام از این موقعیت ها معانی خاصی را در بر دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

روی هم قرارگیری خطوط کیجونسن و تنکانسن:

زمانی که این دو خط بر روی هم می افتند بدین معنا است که روند بازار بسیار سریع پیش می رود. به بیان دیگر روی هم قرار گیری این ۲ خط می تواند نشانگر قدر یک روند باشد.