طی تماسی که با پلیس گرفته شده است ساعت ۳ بعدازظهر روز دوشنبه فردی برای نجات دوستش از پلیس درخواست کمک کرد. بر اساس گزارشات گروه ورزشی، یک نفر با پلیس در ساعت ۱۵ روز دوشنبه تماس گرفته و درخواست کمک برای نجات دوستش داشت.
این فرد گفت دوست قهرمان شطرنج می باشد و با او تماس گرفته و گفته که قصد دارد زندگی اش را تمام کند، بعد تماس تلفنی را قطع کرده و هرچه او تماس می گیرد تلفن هایش را پاسخ نمی‌دهد.

نجات معجزه آسای قهرمان سابق شطرنج از مرگ حتمی / حضور به موقع پلیس

نجات معجزه آسای قهرمان سابق شطرنج از مرگ حتمی / حضور به موقع پلیس

پس از این تماس به دستور بازپرس جنایی تهران تیمی از ماموران راهی منزل این شطرنج باز معروف شدند اما هرچه زنگ در را فشار دادند کسی در را باز نکرد. یکی از افسران پلیس به دستور بازپرس جنایی با همسر او تماس گرفت اما او اذعان کرد که همسرش در خانه تنهاست و دلیل باز نکردن در، خواب بودن اوست.

با این وجود بازپرس جنایی اجازه ورود به خانه را صادر کرد و وقتی وارد خانه شدند با پیکر نیمه جان خانم قهرمان سابق شطرنج روبه‌رو شدند که تعداد زیادی قرص مصرف کرده بود که به زندگی‌اش پایان دهد اما تیم پزشکی توانستند پس از چند ساعت تلاش و شستشوی معده این ورزشکار او را از خطر مرگ نجات دهند و مانع بروز این حادثه تلخ گردند و شادی را به خانواده شطرنج بازگرداندند.