آیا از شوره سر رنج می برید و به دنبال راهی برای از بین بردن شوره سر خود هستید؟آیا می خواهید بدانید که درمان شوره سر چیست؟ با ما همراه باشید تا بهترین راه های درمان خانگی شوره موی سر را باهم بررسی کنیم.

درمان سریع شوره سر با روش های خانگی

درمان سریع شوره سر با روش های خانگی

درمان شوره سر با ماست

ماست یکی از موادی است که نه تنها برای درمان شوره سر بسیار مؤثر است بلکه برای پوست و موی شما نیز مفید است. مقداری ماست ساده را به سر خود بمالید و اجازه دهید ۲۰دقیقه بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید و بعد از آن کمی شامپو به موهای خود بزنید.

رفع شوره با نمک

نمک هم گزینه عالی برای رفع شوره سر است و مانند یک اسکراب بی نظیر عمل می کند،وقتی موهایتان خشک است کمی نمک بردارید و روی سر خود بریزید،به آرامی ماساژ دهید تا شوره را از بین ببرد؛سپس موهیاتان را با شامپو بشویید.

سرکه سیب بهترین درمان خانگی برای شوره سر

سرکه سیب و آب را با نسبت برابر با یکدیگر مخلوط کنید،خوب هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند؛پس از اینکه موهایتان را شامپو زدید کمی از مخلوط آب و سرکه سیب را روی پوست سر خود بمالید. پس از گذشت ۱۰تا ۱۵ دقیقه موهایتان را بشویید. از ترکیب آب و سرکه سیب در هفته یک الی دوبار استفاده کنید

جوش شیرین  از بین برنده شوره سر

مقداری جوش شیرین را روی پوست سر خود بمالید و حدود یک دقیقه ماساژ دهید. سپس موهایتان را بشویید. از این روش به مدت ۲هفته استفاده کنید. پس از گذشت دو هفته خواهید دید که هیچگونه شوره‌ای روی سرتان باقی نخواهد ماند.

درمان شوره سر با روغن زیتون

از روغن زیتون طبیعی و خالص استفاده کنید ؛ اگر در دسترس ندارید، از روغن زیتون معمولی و همیشگی خود برداشته و آن را حرارت دهید و روی مو و پوست خود بمالید.به آرامی ماساژ دهید.روغن زیتون رطوبت از دست رفته شما را برمی گرداند ؛ موهای شما سالم، براق و البته بدون شوره سر می شود.

درمان شوره سر به کمک حنا

یکی از مهم ترین فواید حنا برای مو ، بازگرداندن رطوبت از دست رفته مو می باشد که همین امر در نهایت مشکل شوره سر را رفع می نماید. به منظور بهره بردن از خواص حنا برای موی سر لازم است تا آن را با تخم شنبلیله و روغن خردل ترکیب نمایید و به درمان شوره سر خود کمک کنید.

درمان شوره سر با روغن کنجد

دو تا سه قاشق چای خوری روغن کنجد را با یک قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده مخلوط کنید،این ترکیب را به مدت ۳۰دقیقه روی سر قرار داده و سپس با آب و شامپو بشویید.این ترکیب علاوه بر جلوگیری از ریزش مو دارای خاصیت ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد التهابی بوده و مشکلات پوست سر از جمله شوره سر را از بین می برد.

و در آخر عرض کنم خدمتتان که رژیم غذایی نیز نفش مهمی در درمان شوره سر ایفا می کند.تأکید باید بر روی مصرف غذاهای خام به ویژه میوه‌ها و سبزیجات تازه، دانه‌های جوانه زده، آجیل‌های خام و غلات سبوس دار به ویژه برنج قهوه‌ای و ارزن باشد.غذاهای نشاسته دار، پروتئینی و پرچرب را باید در رژیم غذایی محدود کرد.از مصرف گوشت، شکر، چای یا قهوه غلیظ، چاشنی ها، ترشی ها، غذاهای تصفیه و فرآوری شده، بستنی و محصولات ساخته شده از شکر و آرد سفید باید اجتناب کرد.