دیدن جوراب در خواب بسته به نوع و رنگ‌های مختلف آن دارای تعابیر مخصوص به خود است. اگر در خواب ببینید جوراب نخی دارید خدمتکاری اصیل خواهید گرفت. اگر در خواب خود ببینید جوراب پشمی به پا دارید در آینده با زن زیبا ازدواج خواهید نمود.

در خواب، دیدن جوراب زرد نشانه از بیماری دارد و جوراب قرمز برای مرد نماد داشتن همسری خوش مشرب می‌باشد. جوراب قرمز در خواب برای زنان بیانگر زیبایی، سلامت و دلبری آنهاست و جوراب سیاه برای زن و مرد هر دو نشانی از غم و اندوه می‌باشد.

اگر فرد مجردی در خواب ببیند که جوراب او نشسته و بدبو است به فساد متهم می‌شود. اگر فرد متاهلی این خواب را ببیند احتمال می‌رود همسرش به او خیانت کرده است.

اگر در خواب خود ببینید که جوراب بسیار بلندی پوشیده‌اید به طوری که از زانوی شما بالاتر زده است در کاری مبالغه کرده‌اید و زیاده روی شما زیان بخش خواهد بود و اگر در خواب ببینید که جوراب شما کوتاه است نشانه از کوتاهی در انجام آن کار است.

اگر فردی در خواب ببیند جورابش پاره یا سوراخ شده نشان از آن دارد که آبروی او خدشه‌دار شده است. مردی که در خواب ببیند که جوراب زنانه به پا کرده است نشان می‌دهد که کاری که او انجام داده در نظر مردم سبک و بی‌ارزش است و شخصیت او پایین خواهد آمد.

اگر در خواب خود ببینیم که جوراب را لنگه به لنگه به پا کرده‌ایم در واقع رازی وجود دارد که سعی در پنهان کردنش داریم که کسی از آن با خبر نشود.

تعبیر خواب جوراب

مطیعی تهرانی: اگر در خواب ببینیم که جوراب به پا داریم امری است کاملاً عادی و فقط وقتی اهمیت پیدا می‌کند که حالتی غیر متعارف داشته باشد. اگر با لباس کامل ولی پای بدون جوراب باشید خوب نیست و باید مراقب سلامت خود باشید. چنان چه در خواب ببینید جوراب خود را بخشیده یا فروخته‌اید بخشی از مال خود را از دست می‌دهید.

محمدبن سیرین: جوراب درخواب، خادمی است از شمار زنان. اگر بیند جوراب نو از ابریشم یا از ریسمان پوشیده است، دلیل که او را خادمی است اصلی و از او بخرد، یا زنی با جمال بخواهد.

جابر مغربی: اگر بیند جوراب در پای داشت، دلیل که مال نگهدارد. اگر بیند جوراب سفید و پاکیزه در پای داشت، دلیل که زکات مال داده بود.

معبرین غربی:

تعبیر خواب جوراب گرمی و آسایش است.

اگر خواب دیدید که در دستتان جوراب بود تعبیرش این است که دوست دارید بیشتر با مردم معاشرت کنید تا کارهای خود را پیش ببرید.

تعبیر خواب جوراب کثیف و چرک

محمدبن سیرین: اگر بیند جورابش چرکین و کهن بود، دلیل که خادمش را به فساد متهم کنند. اگر بیند جورابش ضایع شد یا بسوخت، دلیل بر مرگ خادم بود، و بعضی از معبران گویند: جوراب، مال و خواسته است.

مطیعی تهرانی: اگر جوراب کثیف بود نشان از بیماری و گرفتاری دارد.

تعبیر خواب جوراب رنگی

محمدبن سیرین:

اگر بیند جوراب زرد داشت، دلیل که او را خادمی بیمارگون پیدا گردد.

اگر بیند جوراب او سرخ است دلیل که او را خادمی شر و بی‌شرم است.

اگر بیند جوراب او سیاه است، اگر بیننده مصلح است، نیکو است، اگر مفسد است، بد بود.

مطیعی تهرانی: اگر جوراب ما رنگی زشت و ناپسند داشت کاری می‌کنیم که مردم پشت سر ما بد می‌گویند.

تعبیر خواب بوی جوراب

محمدبن سیرین:

  • اگر جوراب بوی خوش دهد، دلیل که زکات مال بدهد.
  • اگر بوی جوراب ناخوش بود، دلیل که زکات مال ندهد و زبان مردم بر وی دراز شود.

حضرت امام جعفر صادق (ع):

  • اگر بیند از جوراب او بوی خوش می‌آمد، دلیل که در مرگ و زندگانی مدح و ثنایش گویند.
  • اگر بوی ناخوش کند، او را ملامت و نفرین کنند.

مطیعی تهرانی: اگر جوراب ما بوی بد و ناخوش داشت مردم از ما متنفر و منزجر می‌شوند.

تعبیر خواب جوراب بلند و جوراب کوتاه

منوچهر مطیعی تهرانی:

  • اگر دیدیم جورابی بسیار بلند پوشیده‌ایم که حتی از زانوی ما می‌گذرد خواب ما می‌گوید که در روزهای آینده در امری مبالغه می‌کنیم و افراط ما زیان بخش است.
  • اگر جوراب ما کوتاه بود نشان دهنده قصور و کوتاهی ما است در انجام وظایف محوله. در این حالت خواب می‌گوید که شکست می‌خوریم.

آنلی بیتون:

  • دیدن جوراب ساقه بلند در خواب، نشانه آن است که از روابط بی بند و بار با زنان لذت کسب می‌کنید.
  • اگر دختری خواب ببیند نخ جوراب ساقه بلندش در رفته است، نشانه آن است که دست به اعمالی زشت و ناپسند خواهد زد.
  • اگر دختری خواب ببیند جوراب ساقه بلندی پر نقش و نگار به پا کرده است، نشانه آن است که خواهید کوشید توجه مردان را به سوی خود جلب کند.

تعبیر خواب جوراب مردانه

اگر مردی خواب ببیند که جوراب خوب و تمیزی پوشیده، یا ازدواج می کند و یا به او به دیده یک مرد محترم نگاه می کنند.

جوراب کثیف و بد بو، هتک حرمت و بی آبرویی بیننده خواب را در پی دارد و یا به او خیانت خواهد شد.

تعبیر خواب جوراب زنانه

منوچهر مطیعی تهرانی: اگر در خواب دیدیم که جوراب زنانه پوشیده‌ایم کاری می‌کنیم که در نظر مردم سبک می‌شویم و اعتبار و شخصیت ما متزلزل می‌گردد.

لوک اویتنهاو:

جوراب زنانه: فلاکت

تعبیر خواب هدیه گرفتن جوراب

اگر کسی خواب ببیند که جورابی به او هدیه شده، بسته به رنگ جوراب، و اندازه ساق پای جوراب که ساق بلند باشد یا ساق کوتاه، می تواند تعابیر مختلفی داشته باشد که در بخش تعبیر خواب جوراب به طور کامل راجع به آن توضیح داده شده است.

هدیه گرفتن جوراب سالم و تمیز و نو، به معنی آشنا شدن با شخصی است که به زندگی شما خواهد آمد و می تواند خبر از ازدواج داشته باشد، یا شغلی جدید به شما پیشنهاد خواهد شد که برای شما مال و ثروت به همراه خواهد داشت و اجر و قرب و آبروی شما بین مردم بالا خواهد رفت و نزد دیگران محترم شمرده خواهید شد.

تعبیر خواب جوراب خریدن

اگر کسی دید که جوراب نو می خرد، با شخص جدیدی آشنا خواهد شد که به زندگی او خواهد آمد. این می تواند خبر از ازدواج دهد و یا شغل جدید و آبرومندی به شما پیشنهاد خواهد شد. برای توضیح کامل در مورد چگونگی جنس و رنگ و اندازه جورابی که در خواب دیده اید، به بخش تعبیر خواب جوراب مراجعه کنید.

تعبیر خواب گرفتن جوراب از مرده

اگر کسی خواب ببیند که از مرده ای جوراب می گیرد، بسیار خوب است. اصولا هر گونه هدیه ای که از جانب مرده دریافت کنید تعبیر خوبی داشته و به افزایش مال و ثروت شما تعبیر می شود.

اگر جورابی که هدیه می گیرید تمیز و نو باشد، یا ثروت و کار جدیدی به دست خواهید آورد و یا با شخص جدیدی در زندگی خود روبرو خواهید شد که احتمال دارد با او ازدواج کنید.

تعبیر خواب شستن جوراب

اگر کسی خواب ببیند جوراب خود را می شوید یا آن را شسته است، احترام و آبروی او نزد مردم بالا خواهد رفت و جوراب کثیف، به معنای هتک حرمت و از بین رفتن آبروی بیننده خواب در نزد مردم است.

تعبیر خواب گم شدن جوراب

  • اگر کسی خواب ببیند که جوراب او گم شد، شغل یا ثروت یا همسر خود را از دست خواهد داد.
  • اگر کسی خواب ببیند که یک لنگه از جوراب خود را گم کرده و آن را لنگه به لنگه پوشیده، رازی را از مردم پنهان می کند که در رابطه با آبرو یا ثروت یا همسر اوست.