به گزارش جدید محققان ما در زمانی که استرس داریم شکلات می خوریم! خوردن شکلات و غذا های شیرین ارتباط مستقیم با استرس و موقعیت های استرس زا دارد و اکثرا در زمان های جشن و مهمانی شکلات بیشتر مصرف می شود.

استرس و شکلات

 

متخصص غدد و مدرس پزشکی در دانشکاه لندن خانم نیکی کی می گوید: خوردن شکلات یا هوس آن ارتباط مستقیم با موقعیت ها و تنش های استرس زا دارد.

استرس سطح کورتیوزل بدن را افزایش می دهد و انرژی ما به تحلیل می رود به همین دلیل احساس گرسنگی و میل به شیرینی جات در ما بیشتر می شود تا قند خون خود را افزایش دهیم.

وی افزود: بهئ دلیل استرس فیزیکی به صورت ناشتا سطح کورتیزول بسیار بالا می باشد و گلوگز بالا انسولین را بیشتر تو.لید می کند و اگر گلوگز پایین بیاید یک چرخه معیوب تولید می کند و باعث بیماری دیابت می شود.

ما اغلب در زمانی که جشن گرفتیم شکلات می خوریم، به عنوان راهی برای لذت بردن از اوقات خوش با یک شیرینی خوشمزه، اما چیزی که باعث میشود مجذوب شکلات خوردن بشیم استرس است.!

دکتر نیکی کی، متخصص غدد درون ریز و مدرس پزشکی در دانشگاه کالج لندن، می گوید: “هوس شکلات پاسخی به موقعیت های استرس زا مانند نیاز به انرژی است. استرس هورمون کورتیزول را افزایش می دهد که ذخایر انرژی ما را تحلیل می برد، بنابراین احساس می کنیم که نیاز داریم. چیزهایی مانند شیرینی برای افزایش سطح انرژی ما وجود دارد، اما یک لقمه چیز شیرین – مانند شکلات – می تواند باعث افزایش قند خون شود.

یکی دیگر از متخصصان تغذیه بالینی اضافه کرد: وقتی سطح قند خون خیلی پایین می‌آید، واکنش استرس بدن را تحریک می‌کند که منجر به گرسنگی می‌شود و باعث می‌شود که انرژی بیشتری بخواهید، به‌ویژه غذاهای شیرین که قند خون را بالا می‌برند.

او گفت که سطح بالای قند خون باعث ترشح انسولین می شود که باعث می شود سطح گلوکز به زیر سطح طبیعی کاهش یابد و منجر به یک چرخه معیوب شود. اما او خاطرنشان می کند که سطح کورتیزول در صبح به دلیل “استرس فیزیکی ناشتا بودن یک شبه” در بالاترین میزان خود قرار دارد.