طی بخشنامه ابلاغ شده توسط آقای سید مهذدی قریشی در منصب معاونت توسعه مدیریت و منابع استان قم به دلیل صرفه جویی و بهینه شدن مصرف انرژی در این فصل تمام ادارات استان از 16 خرداد ماه تا 15 شهریور ماه از ساعت 6 صبح تا 13 بعد از ظهر خواهد بود. جزئیات خبر را در ادامه ی همین صفحه بخوانید.

ساعت کاری

تمام ادارات دولتی و غیر دولتی به دلیل بهینه سازی در مصرف سوخت به دلیل پیشگیری در خاموشی های اضطراری از روز سه شنبه این بخشنامه اجرا خواهد شد.

دستگاه های اجرایی و بانک ها، نیرو های مسلح با خاموش نمودن 30 تا 60 درصد موارد غیر ضروری در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و به کار خود ادامه دهند.

کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و مؤسسات عمومی غیردولتی استانداری موظفند برای مدیریت مصرف بهینه برق در ساعات کاری، حداقل 30 درصد مصرف جاری با اولویت نسبت به مدت مشابه 1400 و 60 درصد در طول ساعت کاری را داشته باشند. – ساعات کاری. خاموش کردن سیستم های روشنایی و سرمایشی غیر ضروری برای کاهش مصرف برق مسئولیت اجرای صحیح این موارد بر عهده هر دستگاه بوده و برای دقت و سازگاری با صرفه جویی مورد نیاز، بازرسان توزیع برق می باشند. شرکت در استانداری بر اساس بخشنامه آقای مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع قم اقدام به انجام تجهیزات نظارت میدانی و الکترونیکی و ارسال گزارش دوره ای به اداره کل دفاع استان می کند. استان و بر اساس آیین نامه مصرف بهینه برق در تابستان، ساعت کاری اداره کل استان از روز سه شنبه 25 خرداد ماه از ساعت 18 و پایان ساعت 13 بعد از ظهر خواهد بود. تا 15 سپتامبر بر اساس مصوبه هیأت وزیران مبنی بر لزوم همکاری کلیه ارگان های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی به منظور مدیریت رعایت الگوی مصرف برق به عنوان یکی از اصلی ترین حامل های انرژی در ساعات اوج مصرف به منظور جلوگیری از برق رسانی اضطراری قطعی در استان، ساعات اداری در تمامی روزهای کاری هفته (شنبه تا پنجشنبه) از سه شنبه 16 خرداد لغایت 15 شهریور از ساعت 6 صبح تا 13 بعدازظهر برقرار خواهد بود.

منبع:اقتصادنیوز