در این پست از سایت استار بورس سود سهام عدالت ۱۴۰۲ چقدر است و کی واریز میشود سود سهام عدالت 1402 را قرار دادیم . تاریخ و زمان دقیق واریز و پرداخت دوره و مرحله سوم سود سهام عدالت در سال 1402 . با پایان یافتن مجامع شرکت های بورسی که در سهام عدالت وجود دارند سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز خواهد شد . تاریخ و زمان و جزئیات کامل و دقیق واریز سود سهام عدالت در سال 1402 مشخص شد . سود سهام عدالت امسال 1402 نیز مثل سال های قبل به حساب مشمولان واریز خواهد شد اما میزان مبلغ سود سهام عدالت سال 1402 چقدر است ؟ سود سهام عدالت امسال یعنی سال 1402 در چه ماهی واریز خواهد شد ؟ سود سهام عدالت سال 1402 چقدر است و به هر نفر چقدر سود سهام عدالت تعلق خواهد گرفت ؟ آخرین اخبار و جدیدترین خبر از واریز سود سهام عدالت در سال 1402 ؟ چند روز مانده تا واریز سود سهام عدالت 1402 ؟ سود سهام عدالت 1402 کی و چه زمانی و چه موقع به حساب واریز خواهد شد ؟ سود سهام عدالت 1402 به حساب چه کسانی واریز خواهد شد ؟

سود سهام عدالت ۱۴۰۲ چقدر است و کی واریز میشود سود سهام عدالت 1402

سود واریزی سهام عدالت برای واجدینی که دارای سهام 532 هزار تومانی هستند مبلغی حدود 600 هزار تومان بوده و برای افرادی که سهام 1 میلیون تومانی دارند مبلغی حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان پرداخت می‌شود.

علاوه بر این در رابطه با افزایش مقدار سود دریافتی صحبت هایی شده است که بستگی به گزارشات شرکت‌های بورسی دارد که در صورت اعلام از طریق همین سایت اعلام خواهد شد.

♨️ برگزاری #مجامع شرکت های سرمایه گذاری #سهام_عدالت پایان تیرماه

مجید عشقی، درخصوص پرداخت #سود_سهام_عدالت اظهار کرد:

باید دید نحوه #پرداخت_سود شرکت ها به چه صورت خواهد بود و زمان پرداخت سود مشخص شود تا در شورای عالی بورس تصمیم گیری صورت بگیرد.

اقدامی که در خصوص سهام عدالت انجام خواهیم داد، برگزاری مجامع شرکت های #سرمایه_گذاری_استانی سهام عدالت است که سعی می کنیم این کار تا آخر تیرماه نهایی شود تا فرایند برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت نیز آغاز شود.

سود سهام عدالت به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟

سود سهام عدالت به همه‌ی دارندگان سهام عدالت تعلق می‌گیرد اما در ارتباط با عزیزانی که هنوز سود خود را دریافت نکرده‌اند می‌توان موارد زیر را که دلایل عدم واریز می‌باشد مورد بررسی قرار داد:

افرادی که شماره شبا اشتباه یا مغایر با سایر اطلاعات خود ثبت کرده‌اند.
وجود حساب ارزی.
اشخاصی که حساب ارائه شده آن‌ها بیش از 6 ماه راکد بوده و هیچگونه گردش حسابی نداشته باشند.
عدم ثبت‌نام فرد در سامانه سجام
ورثه افراد متوفی قبل از تعیین وضعیت وراثت

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت در سال 1402 اعلام شد

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد. احتمالاً زمان‌بندی و چگونگی واریز این سود تغییرات مثبتی خواهد داشت.

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد. سال گذشته سازمان بورس اعلام کرد که واریز سود سهام عدالت از سال بعد به‌صورت هر 4 ماه یکبار انجام خواهد شد و مجید عشقی نیز به‌عنوان رئیس این سازمان بزرگ، خبر را تأیید کرد. حالا که در سومین ماه از سال 1402 قرار داریم، بحث واریز این سود به حساب سهامداران داغ شده و احتمال دارد که تیرماه سال جاری واریز انجام شود.

بزمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد

اواخر فروردین‌ماه سال جاری بود که‌ اعلام شد مطابق مصوبه سازمان بورس، پرداخت کامل سود به‌صاحبان سهام باید حداکثر ظرف چهار ماه پس از تصمیم مجمع عمومی راجع به‌تقسیم سود انجام پذیرد.

درواقع فرصت هشت ماهه از شرکت‌ها گرفته شد و شرکت‌ها موظف شدند سود سهامداران را حداکثر تا چهار ماه بعد واریز کنند.

بر این اساس مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در همان زمان با تاکید بر اینکه زمان‌بر شدن پرداخت سود شرکت‌ها تا بازه زمانی حتی یک‌ساله، موجب کاهش ارزش آن می‌شد که به‌ضرر سهامداران بود، اعلام کرد که‌این تغییرات و پرداخت سود نقدی شامل همه سهامداران می‌شود که‌پرداخت سود سهام عدالت را هم در بر می‌گیرد؛ بنابراین در روند جدید، سود سهام عدالت زودتر از سنوات گذشته به‌حساب مردم واریز خواهد شد.

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت 1402 مشخص شد

جزئیات واریز سود سهام عدالت در سال جدید اعلام شد. امسال قرار است مشمولان در دو مرحله سود خود را دریافت کنند. بر اساس وعده مسئولان زمان واریز سود سهام عدالت به خوش قولی شرکت‌ها بستگی دارد.

پرداخت سود سهام عدالت در سال 1402 به صورت دو مرحله‌ای به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از واریز سود سهامِ عدالت در سال ۱۴۰۲ طی دو مرحله خبر داد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: واریز سود سهامِ عدالت در سال 1402 دو مرحله است. باقیمانده سود سهام عدالت 1401 هم در سال 1402 پرداخت خواهد شد.

محمد باغستانی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت امسال گفت: با توجه به الزامات 4 ماهه شدن مهلت پرداخت سود سهام اگر شرکت‌ها به این الزامات عمل کنند امیدواریم که بتوانیم امسال سود سهام عدالت را زودتر پرداخت کنیم.

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

مبلغ سود واریزی به ارزش سبد سهام عدالت افراد بستگی دارد. به گفته رئيس سازمان بورس سهامدارانی که در پرتفوی خود، سهام ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی دارند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت می‌کنند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق خواهد گرفت. این مبلغ بيشتر از مبلغ اعلام شده قبل است.

بر این اساس مبلغ سود سهام عدالت یک خانوار چهار نفره که هیچ بخشی از سهام عدالت خود را واگذار نکرده باشد، رقمی بین دو میلیون و ۴۰۰ تا پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

شرکت‌ها برای فعالیت و تهیه صورت‌های مالی خود، یک‌دوره زمانی یک‌ساله را با آغاز و پایان مشخص، تعیین می‌کنند که به‌آن سال مالی گفته می‌شود. سال مالی اکثر شرکت‌های بورسی، از ابتدای فروردین هر سال تا پایان اسفندماه همان سال است. اما شرکت‌هایی هم هستند که‌سال مالی آن‌ها متفاوت است.

 

شرکت‌های بورسی طبق قانون باید حداکثر چهار ماه بعد از سال مالی، نسبت به تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه و تصویب صورت‌های مالی اقدام کنند. به‌عبارت دیگر اگر سال مالی یک شرکت ۲۹ اسفندماه باشد، باید تا پایان تیر ماه نسبت‌به‌ برگزاری مجمع اقدام کند. همچنین طبق قانون جدید شرکت‌ها حداکثر چهارماه پس از تشکیل مجمع عمومی سالیانه و تصویب صورت‌های مالی، باید سود نقدی سهامداران را پرداخت کنند؛ بنابراین اگر مجمع یک‌شرکت در تیرماه برگزار شود، این‌شرکت موظف است تا پایان آبان‌ماه سود سهامداران را واریز کند.

فرصت شرکت‌های سهام عدالتی برای برگزار مجمع و واریز سود چقدر است؟

بررسی ایسنا حاکی از آن است که‌سال مالی ۳۱ شرکت بورسی سهام عدالت منتهی به ۲۹ اسفند است، بنابراین این شرکت‌ها باید در تیر اقدام به‌برگزاری مجمع و در آبان اقدام به‌واریز سود سهامداران و همچنین مشمولان سهام عدالت کنند.

بر این اساس، سال مالی سه‌شرکت ۳۱ شهریورماه، یک‌شرکت ۳۱ فررودین‌ماه و یک‌شرکت نیز ۳۱ خردادماه است.