در این پست از سایت استار بورس شانس اردوغان برای پیروزی در انتخابات 2023,آیا اردوغان در انتخابات یکشنبه شکست می خورد؟ را قرار دادیم . اردوغان یکی از مهمترین نامزدهای انتخاباتی برای رئیس جمهوری کشور ترکیه در سال 2023 می باشد . به نظر شما آیا اردوغان در انتخابات سال 2023 شکست می خورد یا پیروز می شود و دوباره رئیس جمهور ترکیه خواهد ماند ؟

شانس اردوغان برای پیروزی در انتخابات 2023,آیا اردوغان در انتخابات یکشنبه شکست می خورد؟

آیا اردوغان در انتخابات ترکیه پیروز میشود یا شکست می خورد ؟

شانس اردوغان برای پیروزی در انتخابات 2023,آیا اردوغان در انتخابات یکشنبه شکست می خورد؟

میزان محبوبیت احزاب و نامزدهای ترکیه در رقابت‌های انتخاباتی بر اساس نظر سنجی‌ها

**********************

اردوغان: بایدن دستور سرنگونی من ‌را داده است

رئیس‌جمهور ترکیه، رقبای انتخاباتی خود را متهم به همکاری با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا کرد.
اردوغان گفت:
بایدن دستور سرنگونی اردوغان را داد، من این را می دانم. همه مردم این را می‌دانند.
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اردوغان  در کمتر از ۲۴ ساعت از یکی از مهم‌ترین انتخابات تاریخ ترکیه، از «کمال قلیچداراوغلو» نامزد اصلی  احزاب مخالف عقب‌تر است.
اردوغان در سخنان خود گفت که مخالفان از غرب دستور می‌گیرند و در صورت انتخاب شدن در مقابل خواسته‌های کشورهای غربی سر تعظیم فرود خواهند آورد./ رصد

آخرین برنامه تبلیغاتی رجب طیب اردوغان در زادگاه خود محله قاسم پاشا استانبول

اردوغان گردهمایی های انتخاباتی خود را در محله قاسم پاشا در استانبول، جایی که متولد و بزرگ شد و دوران کودکی و جوانی خود را سپری کرد، به پایان رساند.
اردوغان این کلیپ را با آهنگ “داستان ما یک داستان عشق است” در حساب های کاربری خود به اشتراک گذاشت و از همکاری ساکنان استانبول با وی در این مبارزات انتخاباتی تشکر کرد.

ساعات حساس در ترکیه در آستانه انتخابات

در حالی‌که کمتر از ۲۴ ساعت دیگر تا شروع انتخابات ترکیه باقی نمانده، رسانه‌های این کشور از جو امنیتی حاکم و نگرانی ها پیرامون آن خبر داده‌اند.
وبگاه «یکتین ریپورت» نوشته اکثر مردم در شهر آنکارا پایتخت ترکیه با اطمینان کامل از پیروزی «کمال قلیچداراوغلو» نامزد ریاست‌جمهوری صحبت می‌کنند.
نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد قلیچداراوغلو حدود ۴۹ درصد آرا را به دست آورده در حالی‌که نوسان آرای اردوغان حدود ۴۵ به ۴۷ بوده است.
با این حال برخی نظرسنجی‌ها که امروز (شنبه) منتشر شده نشان می‌دهد اردوغان پیروز این انتخابات خواهد بود.
ناظران سیاسی می‌گویند انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و هیچ یک از طرفین قادر به کسب ۵۰ درصد آرا در مرحله اول نیست.

نظرسنجی‌های جدید؛ اردوغان پیروز احتمالی انتخابات ترکیه

نظرسنجی Areda نشان داد ۵۱.۳ درصد رأی‌دهندگان آماده رای‌دادن به اردوغان هستند، در حالی که ۴۴.۲ درصد قصد حمایت از «کمال قلیچداراوغلو» را دارند.
نظرسنجی Asal هم پیش‌بینی کرد اردوغان ۵۰.۶ درصد و قلیچداراوغلو ۴۶.۳ درصد آرا در انتخابات فردا (یکشنبه) را کسب خواهند کرد. /فارس

اردوغان: نتیجه انتخابات را می‌پذیرم؛ قلیچدار اوغلو حق ندارد علیه روسیه موضع بگیرد

رئیس‌جمهور ترکیه در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند حزب عدالت و توسعه در صورت شکست، نتیجه را نخواهد پذیرفت، گفت:
این سؤال زشتی است. ما به واسطه دموکراسی به قدرت رسیده‌ایم، همان کاری را خواهم کرد که اقتضای دموکراسی است و هر نتیجه‌ای که از صندوق‌های رأی بیرون آید، قانونی است.
اراده مردم بالاتر از هر چیزی است. ائتلاف ما دموکراسی را تضمین کرده اما مخالفان اگر شکست بخورند حامیان خود را به آشوب‌افکنی دعوت می‌کنند. حزب جمهوری خلق دست از شایعه‌پراکنی‌های زشت قبل و بعد انتخابات بر نمی‌دارد.
اردوغان همچنین در پاسخ به انتقادهای قلیچدار اوغلو از روسیه گفت: تو به پوتین حمله کردی، اما شرمنده نمی‌توانم چنین چیزی را بپذیرم، چرا که ترکیه با روسیه روابط گرمی دارد که کمتر از رابطه آنکارا با آمریکا نیست.

حذف اردوغان به نفع ایران و منطقه است؟

رضا عابدی گناباد، تحلیلگر سیاسی منطقه اوراسیا در گفت‌وگو با خبرهای فوری مهم گفت:
به نظر می‌رسد سیستم قوه مجریه کشورمان نظرشان به سمت اردوغان است ولی بخش‌هایی از وزارت خارجه و سایر دستگاه‌های متولی نیز پیروزی قلیچدار اوغلو را به ضرر ایران نمی‌دانند و ارتباط هم در این زمینه گرفتند که کار بسیار خوبی است.
روسیه و جمهوری آذربایجان نیز مایل به ماندن اردوغان هستند.
آمریکایی‌ها با‌توجه به دیدار سفیر آمریکا با قلیچدار اوغلو در هفته قبل که به شدت مورد اعتراض اردوغان قرار گرفت و حملات رسانه‌های غربی به اردوغان به نظر می‌رسد طرفدار قلیچدار اوغلو و مخالف اردوغان هستند.
اگر قلیچدار اوغلو رای بیاورد با وجود گرایش‌های غرب‌گرایانه ترکیه را به سمت آمریکا،غرب، ناتو و رژیم صهیونیستی می‌برد که خب بر‌اثر دور زدن تحریم‌ها هم برای ایران و هم برای روسیه مشکل آفرینی خواهد کرد. /خبرهای فوری مهم

اردوغان به قدرت برمی‌گردد؟

طبق آخرین نظرسنجی موسسه تحقیقاتی ساروس، در فاصله چند روز مانده تا برگزاری انتخابات ترکیه، هنوز هشت درصد مردم تصمیم نگرفته‌اند به کدام یک از نامزدها رای بدهند.
با این‌حال این موسسه اعلام کرده است که کمال قلیچدار اوغلو، احتمالا ۵۱ درصد آرای مردمی ترکیه را در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه کسب می‌کند و حدود ۴۶ درصد آرا به نفع رجب طیب اردوغان خواهد بود.

نتیجه آخرین نظرسنجی در ترکیه؛ آرای «قلیچدار اوغلو» به بالای ۵۰ درصد رسید

در آخرین نظرسنجی که موسسه تحقیقاتی و خبری SAROS انجام داده است رجب طیب اردوغان ۴۶.۹ درصد آراء، قلیچدار اوغلو ۵۱ درصد و «سینان اوگان» نامزد حزب ملی گرا دیگر نامزد انتخابات ۲.۹۱ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

اردوغان: رقبای ما طرفدار LGBT هستند!

اردوغان در میتینگ انتخاباتی خود در شهر گیرسون:
ما طرفدار LGBT (همجنسگرایان) نیستیم و با آن مخالف ایم، حزب جمهوریت خلق و حزب خوب و حزب دموکرات خلق طرفدار LGBT هستند
ما به عنوان ائتلاف جمهوریت مخالف LGBT هستیم، برای ما خانواده مقدس است، خانواده قوی ملتی قدرتمند را رقم میزند

اردوغان باز هم وعده افزایش حقوق داد: ماهانه ۲۲ هزار لیر

در حالی که چند روز پیش اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه گفته بود حداقل حقوق کارمندان دولت با ۴۵ درصد افزایش به ۱۵ هزار لیر خواهد رسید، امروز و در فاصله ۳ روز مانده به انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری اعلام کرد که این رقم را دو ماه دیگر به ۲۲ هزار لیر در ماه افزایش می دهد که بیش از ۲ برابر رقم فعلی است./ عصر ایران

اردوغان حقوق کارمندان را ۴۵ درصد افزایش داد

در فاصله شش روز مانده تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه از افزایش ۴۵ درصدی دستمزد ۷۰۰ هزار کارمند دولتی خبر داد و حداقل دستمزد ماهانه کارگران دولتی را به ۱۵ هزار لیره معادل ۷۶۸ دلار افزایش داد.

شانس اردوغان برای پیروزی در انتخابات 2023,آیا اردوغان در انتخابات یکشنبه شکست می خورد؟,اردوغان انتخابات,اردوغان انتخابات 2023,متى انتخابات اردوغان,اخبار انتخابات اردوغان,سال انتخابات اردوغان,اردوغان نتایج انتخابات,موزیک انتخاباتی اردوغان,رقیب انتخاباتی اردوغان کیست,اهنگ انتخاباتی اردوغان,متى انتخابات اردوغان 2023,موعد انتخابات اردوغان,متى تم انتخاب اردوغان,موزیک انتخاباتی رجب طیب اردوغان