جلوآمدن شکم و بزرگ شدن شکم در جوانان هم به قدری شایع شده است که تقریبا هیچ جوان غیرورزشکاری شکم تخت ندارد، اما راه کارهای خانگی وجود دارد که ورزشکاران حرفه ای مثل رونالدو هم با رعایت این نکات برای خودشان بدن ورزیده ساخته اند. اما قرار نیست شما بدن ورزیده بودن راملاک قرار دهید و هدف فقط آب کردن شکم می باشد و داشتن یک شکم تخت آرزوی خانم های جوان و آقایان بوده است.

در سایت استاربورس می خواهیم 4 تکنیک خانگی را معرفی کنیم تا شاهد شکم صاف بدون ورزش کردن?? باشید، و در نتیجه به تناسب اندام مورد نظر خواهید رسید.

شکم صاف

شکم صاف

تکنیک 1 لاغری شکم : مصرف پروتئین

مصرف پروتئین برای چربی سوزی در ناحیه دور شکم کمک بسزایی دارد و می تواند باعث کاهش گرسنگی شود و در نتیجه با کم خوری ناخواسته به آب کردن شکم کمک کند. برای دریافت پروتئین با کیفیت و عالی، سراغ مواد غذایی همچون مرغ، عدس، قارچ و ماهی اشاره کرد. لازم به ذکر است که خوردن سبزی در کنار این موارد غذایی هم توصیه شده است. دقت کنید که مصرف بیش از حد پروتئین زیان آور بوده و باید مصرفتان زیر نظر پزشک به میزان ایده ال نزدیک باشد.

تکنیک 2 آب کردن شکم : مصرف کمترِ نشاسته‌?

نشاسته در بدن به قند تبدیل و تجزیه می شود و اگر در بدن از قبل قند انباشته داشته باشید، همان نشاسته که میخواست قند باشدف به جاش به عنوان چربی ذخیره میشود. پس خیلی ساده باید بگیم که در مصرف نشاسته دقت کنید. از مواردی که نشاسته انباشته دارند می توان به برنج، پاستا، آرد، ذرت، سیب زمینی، نودل و نان‌سفید اشاره کرد.

تکنیک 3 کاهش وزن و چربی شکم : پاکسازی بدن?

پاکسازی بدن با مصرف زیاد آب باعث کاهش وزن می شود؛ با این صورت که وقتی شما روزانه بعد از بیدار شدن از خواب، یک لیوان آب گرم ( آب جوش خنک شده ) بنوشید باعث افزایش میزان ادرار شده و با افزایش دفعات ادرار سموم از بدن خارج می شود.

تکنیک 4 آب کردن شکم : مصرف کربوهیدرات‌?

 

کربوهیدرات به بدن انرژی و مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی می‌دهد که همگی خواص زیادی دارند. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که منابع کربوهیدرات را به‌درستی انتخاب کنید. لازم نیست برای کاهش وزن مصرف کربوهیدرات را به‌طور کامل قطع کنید. برنج قهوه‌ای، نان تیره و… همگی می‌توانند به کاهش چربی شکم کمک کنند. غلات سبوس‌دار سرشار از فیبر هستند و باعث می‌شوند برای مدت زمان طولانی‌تر احساس سیری کنید.