یکی از سوپ‌های یونانی که دارای خاصیت زیادی می‌باشد و طعم خوشمزه‌ای دارد می‌توان به سوپ لیمو اشاره کرد. اگر می‌خواهید این سوپ خوشمزه را در منزل تهیه کنید با ادامه مطلب همراه ما باشید و مرحله به مرحله طرز تهیه این سوپ خوشمزه را فرا بگیرید.

سوپ از جمله پیش غذاهای سالم و بسیار مقوی برای بدن انسان می‌باشد که هر سوپ دارای طعم و خواص منحصر به فرد و خاص خود می‌باشد. طبخ و پختن سوپ لیمو دارای یک دستور خاص و کمی متفاوت است که ما در اینجا طرز تهیه سوپ لیمو را به شما آموزش خواهیم داد. شما می‌توانید این سوپ خوشمزه را با استفاده از فیله مرغ، لیمو ترش و تخم مرغ آماده کنید و از طعم بی‌نظیر آن در کنار خانواده خود لذت ببرید.

طرز تهیه سوپ لیمو

سوپ غذای آبکی می‌باشد که در بیشتر مواقع به عنوان پیش غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین سوپ به عنوان یک غذای سالم برای افرادی که دارای بیماری هستند استفاده می‌شود چون هضم آن به دستگاه گوارش فشار زیادی وارد نمی‌کند. اگر شما دچار بیماری مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا شده‌اید لازم است به صورت مرتب سوپ استفاده کنید تا تاثیر آن را بر سلامت خود ببینید.

دستور پخت سوپ لیمو

این غذا بسیار آسان تهیه می‌شود و دارای ترکیبات سالم و خوشمزه است به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی دارد. شما تنها می‌توانید با مواد اولیه زیر این غذای خوشمزه را تهیه نمایید.

مواد لازم

فیله مرغ                                       ۲۵۰ گرم

آب مرغ                                          ۵ پیمانه

لیمو ترش                                       دو عدد

شوید                                            یک و نیم پیمانه

برنج                                              یک و نیم پیمانه

نمک،فلفل سیاه                              به مقدار کافی

طرز تهیه سوپ لیمو

در مرحله اول لازم است یک قابلمه مناسب انتخاب کنید آن را روی حرارت قرار دهید. در آن مقداری آب بریزید زمانی که آب درون قابلمه جوش آمد مرغ‌های خود را به آن اضافه کنید ۱۵ دقیقه زمان دهید تا مرغ‌ها پخته شود سپس مرغ ها را از آب خارج کنید و در دمای اتاق قرار دهید تا خنک شود.

در مرحله دوم لازم است برنجی را که از قبل خیس کرده‌اید درون قابلمه‌ای که دارای آب جوش است بریزید و به آن زمان دهید تا برنج پخته شود.
هنگامی که برنج شما پخته شد آن را آبکش کنید. حالا مرغ‌ها را با توجه به سلیقه خود یا به صورت نگینی یا ریش ریش درآورید و در کنار برنج خود بگذارید.
طی این فاصله شما یک قابلمه بر روی شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید به صورت آرام آرام قل بزند.

در مرحله سوم لازم است شما تخم مرغ‌ها را در یک کاسه شکسته به آن آبلیمو اضافه کنید و انقدر هم بزنید که کاملاً یکدست شود.
سپس آب گرم سوپ را بر روی تخم مرغ‌ها ریخته به سرعت هم بزنید تا تخم مرغ‌ها بسته شوند.حالا آن را به آرامی و به صورت یواش یواش به سوپ اضافه نمایید. در ادامه شویدهایی را که از قبل به صورت ساطوری خرد کرده‌اید را هم اضافه کنید به مواد سوپ مقداری ادویه زده سپس هم بزنید تا یکدست و یکنواخت شود.

در آخرین مرحله از پختن سوپ لیمو، شعله آن را خاموش کنید به آن فرصت دهید تا خنک شود دقت کنید که پس از آنکه تخم مرغ‌ها را به سوپ اضافه کردید نباید مدت زیادی سوپ بر روی حرارت قرار بگیرد چون این سوپ اگر زیاد بجوشد باعث از دست رفتن حالت خامه ای ان می شود.