توت فرنگی یکی از محبوب ترین میوه های فصل بهار است. این میوه ی کوچک و خوشمزه فواید بسیاری برای بدن دارد و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را در اختیار آن قرار می دهد. توت فرنگی غنی از کلسیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین C، فیبر و ویتامین K است. این میوه ی خوشمزه به هضم غذا و عملکرد بهتر سیستم گوارش بدن کمک می کند. علاوه بر این، در سلامت مو و پوست، تقویت سیستم ایمنی، کنترل سطح قند خون، کاهش کلسترول و کاهش وزن نیز موثر می باشد.

امروزه از توت فرنگی در بسیاری از کیک ها، دسرها، شیرینی ها و … استفاده می شود. یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که با توت فرنگی درست می شود، پنکیک است. پنکیک توت فرنگی یک صبجانه ی عالی برای کودکان و بزرگسالان می باشد. در این مقاله قصد داریم بهترین روش تهیه ی پنکیک توت فرنگی را آموزش دهیم. اگر به آشپزی علاقه دارید، با ما همراه شوید.

طرز تهیه یک صبحانه ی عالی با توت فرنگی

طرز تهیه یک صبحانه ی عالی با توت فرنگی

روش تهیه ی پنکیک توت فرنگی

مواد لازم :

  1. آرد سفید گندم 1 پیمانه
  2. شکر 2 قاشق سوپ خوری
  3. بکینگ پودر 2 قاشق چای خوری
  4. تخم مرغ 1 عدد
  5. شیر 1 پیمانه
  6. روغن مایع 2 قاشق سوپ خوری
  7. توت فرنگی خرد شده حدود 1 پیمانه

دستور پخت:

آرد، شکر و بکینگ پودر را داخل ظرفی با هم مخلوط کنید. آرد را حتما الک کنید. سپس تخم مرغ، شیر و روغن مایع را به آن ها اضافه کنید و به خوبی آن ها را با چنگال یا همزن دستی مخلوط نمایید. در آخر توت فرنگی های خرد شده را اضافه کنید. تابه نچسب را روی حرارت ملایم گرم کنید و کف آن را با چند قطره روغن چرب کنید. سپس با قاشق از مواد پنکیک داخل تابه بریزید و پس از اینکه پنکیک خودش را گرفت آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم طلایی شود. پنکیک ها را روی هم چیده و با مربا یا عسل سرو کنید.

نکته: پنکیک را باید گرم سرو کنید. می توانید به جای مربا یا عسل روی پنکیک ها پودر قند الک کنید.

منبع: بیتوته