در این پست از سایت طلا بخریم یا دلار,دلار بخریم یا طلای آب شده,الان طلا بخریم بهتره یا دلار را قرار دادیم . طلا برای سرمایه گذاری خوب است یا دلار ؟ سود سرمایه گذاری طلا بیشتر است یا دلار ؟ کدام بازار سود زیادی دارد طلا یا دلار ؟ در وضعیت فعلی ایران سال 1402 طلا بخریم یا دلار ؟ طلای آب شده سود بیشتری دارد یا دلار ؟ طلا و دلار هر دو در آینده رشدهای خوبی را خواهند داشت مخصوصا در ایران . سرمایه گذاری در طلا و دلار می تواند سود معقولی برای شما داشته باشد ولی اگر علم بورس را دارید بورس هم از طلا سود بیشتری دارد و هم دلار برای سرمایه گذاری ….

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید مطالب و اطلاعات کامل در زمینه سرمایه گذاری در طلا و دلار در ایران …

دلار بخریم یا طلا؟

این روزها تب و تاب ویژه ای برای سرمایه گذاری در دلار در بین مردم ایجاد شده است. باتوجه به سهمیه ای بودن و تعداد محدود دلار، در این مقاله خرید دلار را بررسی کرده و در ادامه با خرید طلا مقایسه خواهیم کرد. سرمایه گذاری در طلا یا دلار کدام بهتر است؟ در ادامه همراه ما باشید تا به این سوال مهم پاسخ دهیم.

خريد دلار

برای خرید دلار آمریکا (تا 2000 دلار) باید به صرافی های مجاز مراجعه کنید. البته به تازگی براساس بخش نامه جدید بانک مرکزی، قبل از مراجعه به صرافی ها باید در سامانه my.ice.ir ثبت نام و ثبت سفارش کرده و بعد از آن به صرافی جهت تحویل دلار مراجعه کنید.

همانطور که گفته شد در حال حاضر فقط امکان تهیه 2000 دلار به صورت فیزیکی است.با فاصله ای که بین دلار فروشی بانک مرکزی و بازار آزاد ایجاد شده این روش درحال حاضر به صرفه است. اما سوال اصلی این است که اگر بیش از 2000 دلار بخواهیم چه باید کرد؟

روش های خرید دلار

همانطور که گفته شد اصلی ترین روش سرمایه گذاری در بازار ارز درحال حاضر مراجعه به صرافی های مجاز است. اما روش های دیگری مثل صرافی های ارزدیجیتال و روش های دیگری برای خرید دلار (به صورت مجازی مثل تتر و شارژ کیف پول های مجازی) وجود دارد که ریسک های مختص به خود مانند امنیت، خطر فراموشی رمز و… را دارد.

معایب خرید دلار

بزرگترین مشکل فعلی سرمایه گذاری دلار، محدودیت در تعداد آن است. همین امر باعث می شود که هر فرد ایرانی بتواند تنها 2000 دلار خریداری کند. ریسک دیگر هم امنیت نگهداری این دارایی است.برای سرمایه گذاری در ارز باید به فکر راه جایگزینی بود.معایب خرید دلار به شرح زیر هستند:

محدودیت حجمی در خرید و فروش
ممنوعیت و جرم انگاری فروش در بازار آزاد
محدودیت های مالیاتی
مخاطرات نگهداری
نقد شوندگی پایین