وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی که از ۲۷ خردادماه آغاز گردیده بود، فردا ۳۱ خرداد آخرین مهلت ثبت نام آن می باشد. بر اساس گزارشات گروه اقتصادی، ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی از روز شنبه (۲۷ خردادماه) آغاز گردیده و در روز چهار شنبه (۳۱ خرداد ماه) به پایان می رسد.

فردا آخرین مهلت ثبت نام وام 20 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی + نحوه ثبت نام

فردا آخرین مهلت ثبت نام وام 20 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی + نحوه ثبت نام

مبلغ این وام که در سال گذشته ۱۲ میلیون تومان بوده است، امسال به ۲۰ میلیون تومان رسیده که به ۴۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی پرداخت می گردد.

با توجه به صحبتهای میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، پس از انجام این مرحله و مشخص شدن افراد واجد شرایط در آستانه دهه مبارک امامت و ولایت مرحله اول پرداخت وام قرض الحسنه در دستور کار قرار می گیرد.

وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی

وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی

در مرحله اول بازنشستگان و مستمری بگیران باید به کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور برای پرداخت این تسهیلات مراجعه نمایند و ثبت نام خود را انجام دهند. دریافت این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد و توافقی که بین سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران انجام شده است این تسهیلات به صورت قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می شود. پس از ثبت نام، بقیه مراحل به صورت غیر حضوری می باشد و نیازی به مراجعه بازنشستگان به شعبات بانک  و سازمان تامین اجتماعی نیست.

شرایط دریافت این تسهیلات، مالکیت تلفن همراه، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه بانک رفاه در دو سال گذشته، و داشتن سن بین ۱۸ تا ۷۷ سال و همچنین داشتن حساب در بانک رفاه کارگران با حداقل ۱۰۰ هزار تومان موجودی می باشد.

در صورت دارا بودن شرایط فوق، متقاضیان می توانند توسط کانون های بازنشستگی ثبت‌نام خود را نهایی و نیازی به حضور مراجعه حضوری به شعبات بانک و سازمان تامین اجتماعی نیست و در صورت داشتن این شرایط تسهیلات به حساب مستمری بگیران واریز می گردد. این تسهیلات دارای کارمزد 4 درصد با بازپرداخت دو ساله می باشد.

منبع:ایسکانیوز