زلزله شناس معروف هلندی که قبلا زلزله ترکیه را دقیقا پیش بینی کرده بود، امروز یک زلزله خیلی شدید 6یا7 ریشتری را برای ایران پیش بینی کرده است. به باور هوگربیتس هم‌ترازی زمین با دیگر سیاره‌ها جاذبه‌ای کافی برای ایجاد زمین‌لرزه در زمین ایجاد می‌کند. فرانک هوگربیتس گفته که در تاریخ 9یا 10 اردیبهشت 1402 در شمال غرب ایران مردم هوشیار باشند و پیش بینی زلزله قوی را کرده. این محقق مطرح هلندی قبلا زلزله 7.8 ریشتری ترکیه را به درستی پیش بینی کرده بود و پس از وقوع زلزله بود که پیش بینی های این شخص مطرح و فراگیر شد و به معروفیت زیادی در ترکیه هم رسید. از خداوند متعال و مهربان میخواهیم که مردم عزیز کشورمان ایران دور از بلاهای طبیعی همچون زلزله باشند.اما دانستن و هوشیار بودن بسیار بسیار مهم هست و از شما عزیزان دعوت میشود لینک این مطلب را به دوستان و گروه های خود ارسال کنید.

فهرست دسترسی سریع

فرانک هوگربیتسپا را این نیز فراتر گذاشته و نقشه ای از ایران را منتشر کرد که در آن نواری پهن و صورتی رنگ از شمال غرب کشور به جنوب شرق کشیده شده بود و هوگربیتس مدعی بود که در زلزله 8 ریشتریدر این محدوده رخ خواهد داد و وقتی یکی از کاربران در توئیتر درباره علت این نوشته و زلزله ایران از او پرسید، هوگربیتس پاسخ داد: «چند روز قبل پیش از این نوسانات جوی بر فراز ایران مشاهده شد. این می‌تواند نشانه‌ای از یک رویداد لرزه‌ای در آینده در منطقه باشد.»

مهدی زارع، استاد دانشگاه زلزله شناسی و رئیس مرکز پیش بینی زلزله نیز با در گفت و گو با «آرمان امروز» ضمن تاکید براینکه تاکنون هیچ یک از مجامع بین المللی، پیش بینی ها و اظهارات هوگربیتس را جدی نگرفته و آن را تایید نکرده اند گفت: این فرد تاکنون پیش بینی های زیادی کرده است که اکثر آنها محقق نشده است اما شانس آورده و در مورد زلزله بزرگ 6 فوریه ترکیه، پیش بینی اش درست از آب درآمده و حالا از همین قبل به شهرت رسیده و حرف هایش بین مردم طرفدار پیدا کرده است.

وی می افزاید: این فرد در واقع کارمند یک مرکز رصدی است که پیش بینی هایش براساس رصدهای اجرام سماوی است. من تمام اظهارات وی را مطالعه یا گوش داده ام. مثلا وی می گوید تقارن اورانوس با نپتون یا سایر سیارات می تواند باعث شود تا زلزله در فلان نقطه رخ بدهد. در واقع از هندسه سیارات برای پیش بینی کمک می گیرد.

زارع با ذکر اینکه خود ما نیز در ایران روی پیش بینی زلزله از طریق اجرام آسمانی کار کرده ایم گفت: نتایج مطالعات ما فقط نشان می دهد که احتمال بروز زلزله های شدید در ایران، در اواسط و اوایل ماههای قمری بیشتر است کمااینکه اکثر زلزله های بزرگ کشور نیز در همین زمان ها رخ داده است. یعنی فقط بازه زمانی زا تا حدودی مشخص می کند ولی نمی توان گفت که در سایر زمان ها زلزله ای رخ نمی دهد یا اینکه از روی بررسی اجرام آسمانی حدس زد که زلزله کجا رخ می دهد.

زلزله امروز:

زلزله ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری ساعت ۸:۴۸ صبح امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت مرز مشترک ایران و عراق حوالی قصرشیرین در استان کرمانشاه را لرزاند.

زلزله ۷ ریشتری ایران

زلزله ۷ ریشتری ایران

لازم به ذکر هست که این پرفوسور قبل از پیش بینی زلزله ترکیه، پیش بینی های داشته که اتفاق نیفتاده بود.

زلزله ملارد

زمین‌لرزه 1396 ملارد با شدت 5٫2 در مقیاس ریشتر 29 آذر.

زلزله سرپل ذهاب

زمین‌لرزه سرپل ذهاب 1397 به قدرت 6٫3 درجه بیش از 600 نفر مصدوم داشته است.

زلزله ترکمنچای

بزرگی 5٫9 ریشتر ساعت 2 و 17 دقیقه و 3 ثانیه بامداد جمعه 17 آبان 1398 در نزدیکی شهر ترکمنچای.

زلزله خوی

بزرگی 5.7 ریشتر قطور شهرستان خوی، 9:24 صبح 4اسفند

زلزله دماوند

زلزله 5.1 ریشتر در عمق 7 کیلومتری زمین مرز استان‌های «مازندران» و «تهران» حوالی دماوند را لرزاند.