اگر به دنیال فیلتر صف فروش فیک و جعلی توسط بازیگر سهم برای تشخیص صف فروش فیک و ساختگی و روش های کاربردی برای شناسایی فیک و جعلی و ساختگی بودن صف فروش توسط بازیگران سهم و حقوقی سهم و زمان جمع شدن صف فروش توسط بازیگر سهم هستید پیشنهاد میکنم این مطلب از سایت استار بورس را حتما ببینید …

از کجا بفهمیم صف فروش توسط بازیگر فیک و ساختگی است یا خیر ؟

اگر می خواهید از بهترین آموزش های تشخیص و شناسایی جمع شدن نمادهای صف فروش در بازار بورس بهره مند شوید در کانال تلگرام سایت استار بورس به لینک زیر عضو بشید و در صورت لزوم به آیدی تلگرام من در تلگرام پیام ارسال کنید …

در بورس ایران برخی وقت ها یک سری تقلب های مهمی انجام می شود که باعث فریب سهامداران عادی می شود و یکی از این ترفند ها مربوط به موضوع جمع شدن صف فروش توسط بازیگران بورس می باشد که معمولا با ایجاد صف فروش فیک توسط بازیگر ها این موضوع اجرا می شود.

متاسفانه سهامداران بورس کلا صف دوست می باشند و هر جا صفی می بینند فورا دنبال آن صف می روند و بازیگران بورس هم این مورد را می دانند به همین خاطر برخی وقت ها عمدا می آیند یک سهمی را صف فروش فیک می کنند و از این طریق سهامداران عادی را تحریک به فروش می کنند و آن ها را می ترسانند.

شما هر وقت در اواسط بازار مشاهده کردید که یک سهم کاملا ارزنده که در کف نموداری هست به صورت ناگهانی صف فروش سنگین می شود ولی هر چه به اواخر بازار نزدیک می شویم به صورت منظم حجم صف فروش کم و زیاد می شود و بعدش در عرض چند لحظه بازیگر سفارشات خود را حذف می کند و یهو کل صف فروش را جمع می کند و ما اصطلاحا به چنین حالتی جمع شدن صف فروش توسط بازیگران بورس می گوییم که برخی وقت ها توسط بازیگر ها اجرا می شود.

برای تشخیص صحیح فیلتر جمع شدن صف فروش باید به عوامل زیر توجه داشته باشید:

در ابتدا باید حجم معاملات بالاتر از حجم مبنا باشد.
سپس باید ببینید کمترین قیمت با آستانه مجاز پایین برابر است.
در مرحله بعد باید یک معادله انجام دهید. اعداد مربوط به هریک از نمادهای زیر را باید در معادله‌ای که ذکر خواهد شد جایگذاری کنید:

قیمت آخرین معامله: pl

قیمت پایانی: pc

حالا باید مقدار pl از pc کم شود و بر قیمت آخرین معامله تقسیم شود، سپس باید این عدد را در 100 ضرب کنید. عددی که به دست می‌آید باید بیشتر از 1.5 باشد.

بعد از انجام معادله مذکور باید بررسی کنید که تعداد فروشندگان حقیقی از تعداد خریداران حقیقی بیشتر است یا خیر.
در نهایت تعداد معاملات هم باید بیش از 5 باشد.

فیلتری کاربردی جهت تشخیص جمع شدن صف فروش و گرفتن گارد صعودی و رشد قابل توجه سهم :

true==function()
{
if((tvol)>(bvol)&&(pmin)==(tmin)&&((pl)-(pc))/(pl)*100>1.5&&(ct).Sell_CountI>=(ct).Buy_CountI&&(tno)>20)
{
return true;
}
else
{
return false;
}
}()

جمع‌بندی

با قرار دادن فیلتر جمع شدن صف فروش و گرفتن گارد صعودی در سایت مدیریت فناوری بورس درصورتیکه یک و یا چند نماد تمام ویژگی‌های بالا را داشته باشد در خروجی فیلتر مشاهده خواهند شد. با مشاهده اینگونه سهم ها می‌توانیم بگوییم که صف فروش آن سهم در حال جمع شدن است و سهم قرار است گارد صعودی به خود بگیرد.

با در نظر گرفتن اطلاعاتی که ذکر شد، می‌توانید پس از معرفی سهم توسط این فیلتر و با استفاده از تحلیل تکنیکال، برای کسب سود بسیار مناسب در بورس از این فیلتر برای شناسایی سهم هایی که گارد صعودی گرفته اند استفاده نمایید.

روشهای کلیدی و مهم تشخیص جمع شدن صف فروش در بورس :

بسیاری از افرادی که سهامدار یک شرکت هستند برای جمع شدن صف فروش سهمشان لحظه شماری میکنند و بسیاری از نوسانگیران منتظرند تا صف فروش سهم جمع شود و در کف قیمتی روز سهم را خریداری کنند و در قیمت های بالاتر بفروشند. اما برای اکثر افراد این سوال پیش می آید که کی صف فروش سهم جمع میشود؟

جمع شدن صف فروش به چه عواملی بستگی دارد؟

• اگر سهمی صف فروش بود از کجا تشخیص دهیم صف جمع می شود؟

• اما کجا سهام بخریم؟

اگر سهمی صف فروش بود از کجا تشخیص دهیم صف جمع می شود؟

برای اینکه بتوانید این موضوع را کاملاً درک کنید در ابتدا به مثال زیر توجه کنید: به طور مثال سهمی ۱۲ میلیون صف فروش دارد یعنی ۱۲ میلیون حجم سهام در نوبت فروش می باشد از کجا بفهمیم این صف فروش کی جمع میشود و روند متعادلی در پیش می گیرد که ما اقدام به فروش و یا خرید کنیم؟

جمع شدن صف فروش به دو نکته زیر بستگی دارد:

الف) حجم مبنا شرکت

ب) میانگین حجم معاملات این شرکت در ۱۵ روز اخیر

فرض کنید داده های زیر در سهم مشاهده میشود: حجم مبنای شرکت ۵ میلیون حجم معاملات آن شرکت مثلاً یک میلیون است.

میانگین حجم به ترتیب زیر: (میلیون) 6-14-18-30-15-3-10-17-19 بزرگترین و کوچک ترین اعداد را حذف میکنیم و سپس از بقیه اعداد میانگین میگیریم تقریبا 15 میلیون سهم می شود.

اگر نسبت بگیریم متوجه خواهیم شد که سهم ه رروز بالای 10 میلیون حجم معامله می شود.

نکته:

در صف فروش و خرید ۵۰ درصد اگر جمع شود نصف بقیه سفارشات کنسل خواهد شد مثلاً صفحه ۱۲ میلیونی اگر ۶ میلیون آن جمع شود چهار میلیون باقی مانده مشکوک هستند که در صفحه بمانند یا نه و کنسلی خواهند زد دو میلیون سهم منتظر واکنش بازار هستند تا اگر صف ریخت سفارش خود را کنسل کنند.

یعنی: از 12 میلیون صف فروش، 6 میلیون واقعا تصمیم به فروش دارند+ 4میلیون سهم مشکوک هستند در تصمیم گیری+ 2میلیون هم الکی در صف مانده اند.

در چه شرایطی صف جمع میشود:

جمع شدن صف فروش با توجه به شروط زیر امکان پذیر خواهد بود:

شرط اول جمع شدن صف فروش:

با توجه به میانگین حجم (15 میلیون) و صف فروش 12 میلیونی اولین تایید را از جمع شدن سهم میگیریم.

شرط دوم جمع شدن صف فروش:

اگر حجم صف فروش 2 برابر حجم مبنا باشد به احتمال خیلی زیاد صف جمع خواهد شد و اگر 4 برابر حجم مبنا باشد احتمال جمع شدن صف کمتر می شود. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که امکان دارد صفی که جمع شده دوباره صف فروش ‌شود. پس در زمان خرید سهم از صف فروش دقت داشته باشید قیمت پایانی هم مثبت شده باشد.

اما کجا سهام بخریم؟

نوسانگیری:

اگر شما یک فرد نوسان گیر هستید وقتی ۷۰ درصد یا نصف بیشتر صف جمع شد اقدام به خرید سهام کنید.

کوتاه مدتی:

افراد کوتاه مدتی اگر صف به طور کامل جمع شد به دو شرط بخرید:

آخرین قیمت به ۳.۸ درصد مثبت رسید بخرید.
قیمت پایانی مثبت شد.