فرمانده انتظامی کرمانشاه صبح دیروز خبر دستگیری قاچاقچیان گنج میلیاردی را شرح داد. به گفته فرمانده انتظامی این استان باندی متشکل از افراد سودجو به خرید و فروش سکه های و اشیای تاریخی اقدام میکردند که پلیس های امنیت اقتصادی مطلع شده اند.

دستگیری قاچاقچیان گنج

دستگیری قاچاقچیان گنج

این ماموران با تلاش فراوان بعد از یک هفته تحقیق و کار اطلاعاتی آنها را در یک عملیات ضربتی دستگیر کرده اند.

این افراد در بازرسی ها 393 عدد سکه از دوران سلوکیان و اشکانیان و ساسانیان کشف و نگهداری کرده بودند که ارزش این سکه ها توسط کارشناسان  60 میلیارد ریال بوده است.

در ویکیپدیا بخوانیم:

در سال ۳۲۳ پ.م، امپراتوری سلوکیان از سوی سلوکوس یکم، سردار اسکندر مقدونی پایه‌گذاری شد. دولت سلوکی که از سوریه تا سند (رود) گستردگی داشت و دربردانده بیشتر متصرفات اسکندر بود، نیرومندترین پادشاهیِ بازمانده اسکندر به‌شمار می‌رفت.

با این حال سلوکیان بخاطر جنگ پیوسته با دیگر کشورهای هلنیستی در باختر و رویارویی با ناآرامی‌ها و شورشها در میان مردمان ایرانیِ خود در خاور، در تلاش برای نگاهداری چنین قلمرو گسترده‌ای، خیلی زود با مشکل روبرو شدند.

با بهره‌گیری از دغدغه‌های سلوکی‌ها در جنگ علیه یورشِ سلتیک‌ها به آسیای صغیر (در مرزهای باختری سلوکیان) و هرج و مرج درگیری سوم سوریه پیرامون سال ۲۴۵ پ.م، دیودوت و آندروگوراس که به ترتیب ساتراپ ایالت‌های باختر و پارت بودند، استان‌های دورافتادهٔ خود را مستقل اعلام کردند. منبع