اطلاعیه مهم و فوری درباره قطعی اینترنت در ایران اعلام شد. آخرین تصمیمات دولت و شورای امنیت ملی برای قطعی اینترنت در ایران، در زمان کنکور سراسری به شرح زیر می باشد:

موضوع بحث اینترنت در زمان برگزاری کنکور سراسری مانند سال گذشته مورد بحث است. به نظر کارشناسان و بعضی از مقامات راهکار قطعی اینترنت نیست بلکه فراهم کردن شرایطی است که بدون ارتباط با شرایط سیار و قطعی اینترنت بتوان مشکل امنیت در زمان کنکور را حل کرد.

قطعی اینترنت شایعه است؟

قطعی اینترنت شایعه است؟

طبق گفته های وزیر ارتباطات و رئیس دولت اینترنت به هیچ عنوان در روز کنکور قطع نمی شود.

سلامت آزمون کنکور از اهمیت بالایی برخوردار است،و همه تدابیر لازم برای برگزاری سالم و ایمن این آزمون باید سنجیده شود. و اینترنت به هیچ عنوان نباید قطع شود.

طبق شایعاتی که در پی فضای مجازی شنیده می شود این است که ایران هم می‌خواهد همانند چین ۹۵ درصد ترافیکش را داخلی کند، اما این گونه نیست و این ها تلاش دشمنان است برای نگران کردن مردم درباره موضوع اینترنت.

استفاده از پلتفرم های داخلی کمک بزرگی به جوانانی می کند که این پلتفرم ها را طراحی کرده اند و هیچ کس دنبال قطع اینترنت بین المللی نیست.

معاون وزیر کشور درباره امنیت و سلامت آزمون سراسری گفت: امنیت آزمون مساله ساده ای نیست و ما درباره خواسته‌های مسئولان سنجش درباره اینکه چه اقدامات لازمی و مکملی برای امنیت آزمون نیاز باشد را بررسی می‌کنیم.

دبیر شورای امنیت کشور افزود: از جمله مواردی که این روزها هم به آن پرداخته شده، مساله قطع اینترنت یا عدم قطع اینترنت در زمان برگزاری آزمون سراسری است. آنچه که برای ما مهم است حقوق داوطلبان و ملت که درگیر این مساله هستند، است. حقی که حاکمیت تکلیف دارد رعایت شود و تضییع صورت نگیرد، باید با این نگاه آنچه لازم است انجام دهیم.