قیمت دلار و سکه و طلا امروزه در نوسان شدید بالا و پایین می شود و مشخص نیست که علت اصلی آن چه چیزی هست. اما می توان حدس زد که این نوسان قیمت ها بخصوص در بین ارز ها ، قیمت دلار؛ مواثرترین اهرم فشار روی قیمت کالا باشد.

قیمت طلا و دلار و سکه و آینده جهانی

ابتدا باید در بازارجهانی دنبال رویدادهای مهم مثل قیمت هر انس طلا گشت که به این جمله میرسیم :

کنترل تورم در نیمه دوم سال بعد از اینکه تورم در ماه ژوئن به بالاترین حد نزدیک به 40 سال گذشته رسید، آغاز شد. در اکتبر شاهد کاهش تورم به 7.7 درصد بودیم که پایین‌ترین نقطه از ژانویه است و این گمانه‌زنی را برانگیخت که فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره خود را کاهش دهد.

فردا قیمت دلار سکه طلا چه می شود

یا به این متن مرتبط با آینده قیمت طلا و انس جهانی توجه کنید:

سرعت انباشت طلا توسط بانک‌های مرکزی از سال 1967 تا سال 2022 بی سابقه بوده است. این امر احتمالاً در ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت زیرا بانک‌های مرکزی به ذخایر طلای خود اضافه می‌کنند.

به این جمله در مورد آینده طلا نیز دقت کنید :

به طور کلی بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که طلا در سال 2023 می‌تواند بین 1470 دلار آمریکا (حداقل) تا 1830 دلار آمریکا (حداکثر) معامله شود و قیمت میانگین در 1694 دلار آمریکا باشد.

در بازارجهانی با اطمینان می توان اظهار داشت که بیشتر پیش بینی ها نشان از جذاب بودن سرمایه گذازی روی طلا را دارد.

فردا قیمت دلار

 

اثرا بازارداخلی در قیمت دلار و طلا و سکه

بازار داخلی رشد نقدینگی قیمت‌گذاری دستوری است

دولت کسری بودجه ساختاری خود را باید کنترل کند. علت اصلی کسری بودجه ساختاری، قیمت‌گذاری دستوری است. قیمت‌گذاری دستوری، نقدینگی را افزایش داده و رشد اقتصادی را محدود می‌کند. از سویی قیمت‌گذاری دستوری، سرمایه اجتماعی را به صفر رسانده است. اگر اصلاحات در بخش سیاست ارزی اعمال شود، شاید نتیجه آن را چند سال دیگر مشاهده کنیم. این کارشناس بازارهای مالی افزود: نقدینگی در حال حاضر، نزدیک به ۶۰۰۰ همت است. نقدینگی در آغاز سال جاری ۴۸۰۰ همت بود، با یک رشد اقتصادی قابل باور ۳ درصدی و یک تورم جهانی ۴ تا ۵ درصد، پیش بینی دلار ۴۲ تا ۴۳ هزارتومان دور از باور نبود. در این پیش‌بینی، نقدینگی خود را از ۴۸۰۰ به ۶۴۰۰ همت هم می‌رساند اما در حال حاضر نقدینگی در بهترین وضعیت یعنی ۶۰۰۰ همت قرار دارد. بنابراین رشدی که دلار باید در ۱۲ ماه تجربه می‌کرد.

آینده دلار در ایران