در این پست از سایت لشکرکشی نیروهای طالبان بە سمت مرز ایران با تانک‌ ها و نفربرهای آمریکایی را قرار دادیم . آیا نیروهای طالبان افغانستان به دنبال جنگ و درگیری در ایران هستند ؟ هدف طالبان از اعزام نیروهای خود به سمت مرز ایران چیست ؟ دلیل و علت لشکرکشی نیروهای طالبان با تانک و نفربرهای آمریکایی به سمت مرز ایران چیست ؟ در ادامه تصاویر و عکس و اخبار جدید از لشکرکشی نیروهای طالبان به سمت مرز ایران را خواهید دید …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با تصاویر و اخبار و خبرهای فوری و جدید از لشکرکشی نیروهای طالبان به سمت مرز های ایران …

لشکرکشی نیروهای طالبان بە سمت مرز ایران با تانک‌ ها و نفربرهای آمریکایی

ادامە لشکرکشی طالبان بە سمت ایران

بر‌ا‌ساس تصاویر منتشر شدە در شبکه‌های اجتماعی لشکرکشی نیروهای طالبان بە سمت مرز ایران در منطقه اسلام‌قلعه همچنان ادامە دارد. طالبان تانک‌ها و نفربرهای آمریکایی را بە این منطقه گسیل دادە است. برخی از خبرگزاری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از اعزام نیرو بە سوی دروازه مرزی دوغارون در استان خراسان رضوی خبر دادەاند.

به دنبال تنش های کلامی میان مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و طالبان، گزارش‌ها حاکی از حرکت کاروانی از تانک‌های طالبان از هرات به سوی اسلام‌قلعه در مرز افغانستان و ایران است. بر اساس این گزارش‌ها، نیروهای طالبان با «تجهیزات نظامی سنگین» در این منطقه مستقر شده‌اند.

براساس خبرهای محلی کاروانی از تانک‌های طالبان از سمت هرات به سوی مرز ایران در حرکت هستند. افراد طالبان مستقر در هرات با تجهیزات پیشرفته نظامی به سمت اسلام‌قلعه پیش می‌روند.

 

منابع محلی گزارش دادند تنش‌های اخیر میان ایران و طالبان پس از آن آغاز شد که آنان در نقطه صفر مرزی، مانع ساخت جاده و نصب سیم خاردار از سوی مرزبانان جمهوری اسلامی شدند.

منابع گفتند نیروهای مرزی طالبان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران روز جمعه گذشته در مرز اسلام‌قلعه وارد تنش لفظی شدند.

 

در پی نشر گزارش اعزام نیروهای طالبان به اسلام‌قلعه، رسانه‌ها شامگاه سه‌شنبه ۹ خرداد نوشتند که اوضاع در مرز اسلام‌قلعه آرام است.

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم، هر گونه تنش میان طالبان و مرزبانان جمهوری اسلامی را در این منطقه مرزی تکذیب کرد.

همچنین مقامات طالبان هم به صورت رسمی در مورد اعزام نیرو به مرز اسلام‌قلعه اظهار نظر نکرده‌اند.

 

تنش در مرز اسلام‌قلعه در حالی رخ می‌دهد که طالبان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران اخیرا در نیمروز با هم درگیر شدند.

روز شنبه گذشته، نیروهای طالبان و مرزبانان ایران در منطقه مرزی نیمروز درگیر شدند و ایران اعلام کرد تیراندازی از داخل خاک افغانستان شروع شده.

 

یک روز پس از درگیری در مرز ایران و افغانستان، گزارش‌های ضدونقیضی درباره تصرف پاسگاه جمهوری اسلامی به دست طالبان در جریان درگیری منتشر شد.

لشکرکشی نیروهای طالبان بە سمت مرز ایران با تانک‌ ها و نفربرهای آمریکایی