در این پست از سایت مشخصات فنی خودرو اطلس سایپا,نقد و بررسی اطلس سایپا,عکس داخل اطلس سایپا را قرار دادیم . یکی از جدیدترین محصولات خودروسازی سایپا خودرو اطلس می باشد . خودرو اطلس یکی از شاهکارهای شرکت خودروسازی سایپا می باشد . برای اطلاع از آخرین قیمت خودرو اطلس سایپا در کارخانه و بازار و قیمت خودرو اطلس در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و قیمت خرید و فروش خودرو اطلس در بازار آزاد و قیمت لحظه ای خودرو اطلس سایپا در سایت دیوار و قیمت خودرو اطلس صفر و نو و دست دوم و کارکرده و قیمت احتمالی اطلس سایپا و قیمت روز خودرو ماشین اطلس سایپا به ادامه مطلب مراجعه کنید . سایت استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با قیمت روز خودرو ماشین اطلس سایپا …

مشخصات فنی خودرو اطلس سایپا,نقد و بررسی اطلس سایپا,عکس داخل اطلس سایپا

قرار است خودروی جدیدی جایگزینِ جایگزین پراید شود. تیبا و ساینا جایگزین پراید شدند و حالا قرار است خودروی اطلس جایگزین تیبا و ساینا شود.

خودروی اطلس سایپا، کراس‌اوری برپایه ساینا و کوییک است که همزمان جایگزین ساینا و تیبا می‌شود

و باید دید قیمت اطلس چقدر خواهد بود؟

ایا هم قیمت تیبا و ساینا خواهد بود یا خیر؟!

قیمت احتمالی اطلس سایپا,قیمت روز اطلس سایپا,قیمت اطلس سایپا چقدر است

اولین نکته اینکه خودروی اطلس سایپا را می‌توان یک هاچ بک کراس و یا کراس اوور کوچک دانست. یعنی خودروی نیم شاسی.

همچنین گفته می‌شود خودروی اطلس با تریم داخلی جدیدی نسبت به کوییک و کوییک فیس لیفت ( کوییک S و G ) به بازار می‌آید و کابین این خودرو، شبیه رنو سیمبل است.

از سوی دیگر خودروی اطلس، قرار است یکی از نخستین محصولات سایپا باشد که در تولید آن از موتور بهبود یافته تیبا یا همان موتور M15GSI استفاده می‌شود.

احتمالا خودروی اطلس دارای امکاناتی مانند سانروف، صندلی‌های برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی داشبورد، دو عدد کیسه هوا، دوربین عقب، حسگرهای پارک و …باشد.

قیمت سایپا اطلس احتمالا چقدر خواهد بود؟

فربد زاوه، کارشناس بازار خودرو می‌گوید: قاعدتا اگر به صورت کراس اور عرضه شود قیمتی حدود خودرو پژو ۲۰۶ خواهد داشت. مخصوصا با آپشن‌هایی که تاکنون گفته‌اند این خودرو چندان ارزان نخواهد بود. اگر مدل ساده برای آن در نظر بگیرند احتمالا قیمت آن از حدود ۱۷۰ میلیون یا ۱۸۰ میلیون تومان شروع خواهد شد و نمونه‌های فول را ۲۲۰ میلیون یا ۲۳۰ میلیون تومان در نظر خواهند گرفت. اگر اتوماتیک داشته باشد هم احتمالا ۲۶۰ میلیون تا ۲۸۰ میلیون تومان خواهد بود.

 

وی تصریح می‌کند: اما همه این اعداد به هدف تیراژ بستگی دارد. اگر قصد تکرار موفقیت پراید در تیراژ و دستیابی به ۶۰۰ هزار خودرو تولیدی در سال داشته باشند شاید باید با ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین‌تر عرضه شود. هرچند نمونه صندوقدار هم حتما برای چنین تیراژی ضروری است.

زاوه متذکر می‌شود: با قیمت‌های مورد اشاره امکان رسیدن به ۱۲۰ هزار تا۱۵۰ هزار خودرو تولیدی در سال ممکن است البته اگر کیفیت و عمر قطعات به مانند وضعیت قعلی نباشد.

مهدی دادفر، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو نیز در این مورد به “تجارت‌نیوز” می‌گوید: با توجه به تصاویر منتشر شده از این خودرو به نظرم این خودرو فیس لیفت تیبا است و البته بعید می‌دانم فریم درب‌ها و ستون‌ها را تغییر داده باشند و صرفا و احتمالا روی جلو و عقب خودرو تغییراتی را طراحی کرده باشند.

وی اظهار می‌کند: تلاش می‌کنند با یک فاصله ۵۰ میلیونی از قیمت تیبا عرضه کنند و مساله جبران زیان تولید و خروج از موضوع خودروهای پرتیراژ مشمول قیمت‌گذاری است که با این تکنیک از آن خارج خواهد شد.

 

با این توضیحات و ارزیابی کارشناسان احتمالا قیمت خودرو اطلس حداقل ۱۷۰ میلیون تومان باشد و در صورت تولید خودرو اطلس اتوماتیک این قیمت نهایتا تا ۲۸۰ میلیون تومان برسد. البته این قیمت‌ها پیش‌بینی و ارزیابی امروز کارشناسان است و امکان دارد در آینده این خودرو بسته به زمان عرضه آن قیمت‌های دیگری داشته باشد.

شرایط فروش سایپا اطلس برای اولین بار

شرایط فروش سایپا اطلس برای اولین بار در دور دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه خرید خودرو اعلام شد.

شرایط فروش سایپا اطلس در دومین مرحله سامانه یکپارچه خرید خودرو توسط سایپا اعلام شد. در این شرایط فروش سه طرح فروش عادی، جوانی و جمعیت (مادران) و خودروهای فرسوده گنجانده شده است.

مشخصات فنی سایپا اطلس

اطلس، بدون شک یکی از زیباترین تولیدات شرکت سایپا می باشد. پس از انتقادات فراوان نسبت به طراحی خودرو های داخلی، دو سال اخیر را می توان دوره ی شکوفایی آنها نامید.

اطلس، خودرویی جذاب، مدرن و دارای سیستم فنی جدید نسبت به دیگر تولیدات این شرکت است. خودروی اطلس با گیربکس های اتوماتیک و دنده ای در سری های S G L و E به بازار عرضه خواهند شد.

مشخصات فنی خودروی اطلس

همانطور که می دانید، سایپا همواره تلاش کرده است تا خودرو های خود را با قیمت اقتصادی نسبت به دیگر محصولات به بازار عرضه کند. ازین رو فیس لیفت جدید خود یعنی اطلس را طراحی و تولید کرده است. اطلس سایپا خودرویی هاچبک، دارای موتور ۸ سیلندر ۴ سوپاپ با حجم ۱۴۹۷ سی سی است. حداکثر توان موتور آن نیز ۹۰ اسب بخار اعلام شده است. البته موتور این خودرو نسبت به نسخه قبلی بروز تر شده وM15 GSI نام گرفته است.

جعبه دنده خودرو جدید سایپا، CVT یا همان پنج دنده است. گیربکس های به کار رفته در این ماشین، همانطور که پیش تر گفته شد، اتومات و دنده ای است. گیربکس اتومات، از خانواده ترونیک ۶ سرعته بلژیکی می باشد. مصرف سوخت اطلس سایپا، با توجه مشخصات فنی خودرو، بسیار مناسب است. اطلس در هر صد کیلومتر ۷ لیتر بنزین مصرف می کند.

در تمام کلاس های این خودرو، فارغ از تیپ اطلس سایپا یک سری آپشن های ثابت وجود دارد که در ادامه خواهیم دید:

TCS (کنترل کشش)
ESC ( کنترل پایداری )
BAS ( ترمز کمکی)
دی لایت
اتو لایت
سنسور دنده عقب
میرور لینک
شارژر

سایپا، آنچه گفته شد را در تمام سری ها بکار برده است. اما نسخه فول آپشن اطلس، دارای امکانات به مراتب بیشتری است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مانیتور ۷ اینچی که کابین این خودرو را جذاب کرده است
دوربین مخصوص دنده عقب
آینه تاشو برقی
سانروف
گرمکن صندلی
صندلی برقی
رادار مخصوص نقطه کور
کروز کنترل پیشرفته
سقف رنگی

‌مشخصات ظاهری اطلس سایپا

نسخه ظاهری اطلس، تکامل یافته تیبا ۲ است. همانطور که می دانید، شروع این سیر تکاملی با تیبا ۲ آغاز، سپس کوئیک و در نهایت اطلس به بازار عرضه شدند. تولید تیبا ۲ و کوئیک، پس از توقف ساخت پراید و تقاضای فراوان در بازار رشدی صعودی داشت. در نتیجه این تقاضا، سایپا تلاش کرده است تا محصولات خود را بهبود ببخشد.

داشبورد این خودرو بصورت دو تکه ی دورنگ با رنگ های قرمز مشکی و کرم مشکی طراحی شده اند. در وسط و بالای داشبورد آن، مانیتور و دریچه های هوا قرار دارد. غربیلک فرمان، همان نسخه استفاده شده در کوئیک است و طراحی جدیدی نداشته است.

طراحی چراغ ها و سپر اطلس سایپا، این محصول را متمایز کرده است. چراغ های عقب و جلوی این خودرو ظاهر به نسبت مدرن تری را برای مصرف کنندگان فراهم می کند

 

سایپا اطلس در همه تیپ ها پیشرانه ۱.۵ لیتر چهار سیلندر هشت سوپاپ را داریم که M15-GSI نام دارد. تفاوت این پیشرانه نسبت به موتور M15 معمولی، اضافه شدن هدرز و زمان بندی متغیر سوپاپ ها است که باعث می شود گشتاور بیشتری در دورهای پایین تر در دسترس باشد.

این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد و همانطور که گفته شد قدرت از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT و یا ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد.

مشخصات فنی خودرو اطلس سایپا,نقد و بررسی اطلس سایپا,عکس داخل اطلس سایپا

نسخه S از سایپا اطلس در واقع همان کوییک بوده که بروزرسانی شده است. در این خودرو امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک، رینگ ۱۴ اینچی فولادی، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده سرنشین، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغ های همراهی تا درب منزل، کامپیوتر سفر، چراغ های روشنایی روز، رادیو پخش (AUX، USB و بلوتوث)، سنسور پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، سنسور نور و… را داریم.

قیمت سایپا اطلس

سایپا اطلس نمونه فیس لیفت شده و بهینه شده سایپا کوییک است. پیش بینی می شود این خودرو قیمتی بالاتر از سایپا کوییک اتوماتیک در کارخانه داشته باشد. در حال حاضر کوییک اتوماتیک پلاس در کارخانه قیمتی برابر با ۳۲۷ میلیون تومان دارد.

سایپا اطلس به تازگی قرار است در سامانه یکپارچه عرضه خودرو عرضه شود. اما آیا این محصول با توجه به قیمت خودرو ارزش خرید دارد؟

شرایط فروش سایپا اطلس در سامانه یکپارچه خودرو اعلام شده‌است.

در این شرایط فروش، سه طرح فروش عادی، جوانی و جمعیت (مادران) و خودروهای فرسوده قرار دارند. دومین طرح یکپارچه عرضه برمبنای فرآیند نوبت دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ آغاز و متقاضیان تا پایان روز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ فرصت دارند نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه، اقدام کنند. طبق اعلام، موعد تحویل نیمه دوم ۱۴۰۲ به بعد ذکر شده‌است. اما آیا این خودرو ارش خرید دارد؟

معرفی اطلس سایپا :

سایپا اطلس محصولی جدیدی از خانواده پلتفرم X200 سایپا است که چند ماه پیش در نمایشگاه تحول صنعت خودرو دیده شد اما تا امروز رونمایی رسمی نشده‌است. اطلس در واقع یک فیس لیفت ایرانی از کوییک بوده که صرفا در لیست آپشن کمی بهتر است.

طراحی خودرو اطلس سایپا :

اطلس در ظاهر تغییرایی داشته و در نمای جلو و عقب تغییر کرده‌است. چراغ‌های عقب با الهام از خط طراحی جدید گروه رنو با یک چراغ باریک کشیده روی درب پنجم (صندوق) طراحی شده و اندکی نسبت به کوییک متفاوت جلوه‌می‌کند. در نمای جلو چراغ‌ها با لنز طراحی شده که پیشرفت محسوسی در طراحی سایپا محسوب می‌شود!

در داخل کابین هم با الگوبرداری از داشبورد رنو سیمبل طراحی قابل قبولی انجام گرفته‌است و مناسب به نظر می‌رسد. به شرطی که رنگ آن قرمز نباشد. فریم سقف اطلس برای جانمایی سانروف تغییراتی داشته‌است. البته این که نتیجه تست تصادف این تغییرات تا به امروز منتشر نشده‌است.

پیشرانه خودرو سایپا اطلس :

سایپا اطلس از یک پیشرانه هشت سوپاپ ۱۵۰۰ سی­‌سی قدیمی بهره می‌برد که به تازگی کمی بروز شد و نام M15 GSI را به خود گرفته‌است. این موتور توان تولید ۹۰ اسب بخار قدرت در ۵۲۵۰ دور بر دقیقه و ۱۳۷ نیوتون‌متر گشتاور را در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه دارد. این موتور برای تنفس بهتر از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) بهره گرفته‌است و از اگزاست منیفولد استیل یا همان هدرز استفاده‌می‌کند. در این خودرو سرسیلندر برای افزوده شدن سیستم VVT و سایر بهبودها اندکی تغییرات داشته‌است.

اما اطلس با دو گیربکس دستی و اتوماتیک به باز خواهد‌آمد. گیربکس دستی همان گیربکس پنج سرعته همیشگی محصولات خانواده X200 است و تغییری نداشته‌است. گیربکس اتوماتیک هم گیربکس CVT تیپ ترونیک ۶ سرعته محصول شرکت پانچ بلژیک است که در سایر محصولات سایپا نیز استفاده می‌شود.

آپشن‌های پایه اطلس سایپا :

اطلس در دو تیپ و چهار کلاس قرار است به بازار بیاید. کلاس S نسخه دستی پایه و کلاس L نسخه اتوماتیک پایه است. کلاس E نسخه فول دستی و کلاس G نسخه فول اتوماتیک است.

برخی آپشن­‌ها مانند مجموعه سیستم‌های کمکی ترمز ESC+TCS+HSA+ABS+EBD+BAS که کامل است، چراغ ترمز اضطراری (ESS Function) و هشدار دهنده امنیتی از امکانات ایمنی پایه اطلس هستند.

سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده GSI، نگهدارنده صندلی کودک در صندلی عقب (ISO FIX)، سنسور پارک دنده عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو (دستی)، سیستم محاسبه سفر، چراغ‌های همراهی تا درب منزل، چراغ روشنایی روز (DAY LIGHT)، صندلی سرنشین جلو ۴ حالت دستی، غربیلک فرمان D-TYPE، سیستم نمایش کنترل باد تایرها (TPMS)، چراغ روشنایی اتوماتیک (Auto Light)، نشانگر سرویس دوره‌ای EPS، سیستم ناوبری – نقشه آفلاین، MIRROR LINK، قابلیت شارژ موبایل USB در تمام کلاس‌ها وجود دارد و به عنوان امکانات پایه مطرح است.

آپشن‌های اختصاصی اطلس سایپا :

کلاس پایه که با نام S شناخته می‌شود و دارای گیربکس دستی است، صرفا با امکانات پایه عرضه می‌شود. اما در سه تیپ دیگر مولتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچ، دوربین دید عقب، کنترل صدا از روی فرمان، صندلی با روکش چرم، آینه جانبی با قابلیت تاشو برقی، آنتن سقفی کوسه‌ای و تریم داخلی دو رنگ عرضه می‌شوند.

در کلاس L، آپشن‌های کروز کنترل و محدودکننده سرعت و سیستم استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید PEPS نیز به لیست اضافه می‌شود.

در کلاس E، دو آپشن اخصاصی کلاس L حذف و سانروف، GLOBAL CLOSING و بدنه با سقف رنگی متمایز همراه با ملحقات رنگی به خودرو اضافه می‌شود.

اما در کلاس G که کامل‌ترین نسخه سایپا اطلس خواهدبود، تمام امکانات پایه و اختصاصی کلاس‌های دیگر را به علاوه صندلی راننده ۲حالت برقی با گرمکن، شیشه دودی عقب، سنسور باران، ۲ عدد تویتر و سیستم تشخیص نقطه کور BSD را خواهد داشت.

قیمت خودرو اطلس سایپا :

قیمت سایپا اطلس اما طبق روال همیشگی خودروسازان و شورای رقابت هنوز اعلام نشده‌است و مشتریان باید با حدس و گمان نسبت به خرید در این فضای انحصاری اقدام کنند. به نظر ‌می‌رسد نسخه پایه دستی با قیمتی در حدود ۵ درصد گران‌تر نسبت به کوییک R دنده‌ای با قیمت ۲۵۶ میلیون تومان در کارخانه، در حدود ۲۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شود. نسخه پایه اتوماتیک در حدود ۱۰ درصد گران‌تر از کوییک R پلاس اتوماتیک با قیمت ۳۳۸ در کارخانه و در حدود ۳۷۲ قیمت‌گذاری شود.

نسخه دستی فول اما احتمالا در حدود نسخه پایه اتوماتیک و در همان محدوده ۳۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود. اما نسخه فول اتوماتیک احتمالا هم قیمت شاهین G دستی و با قیمتی در حدود ۴۳۰ میلیون تومان در کارخانه قیمت گذاری شود و احتمالا کم‌ترین حاشیه سود را در بازار خواهد‌داشت.

منبع : https://bitrun.ir/1402/02/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%B3/

[epcl_toggle title=””]

مشخصات فنی خودرو اطلس سایپا,نقد و بررسی اطلس سایپا,عکس داخل اطلس سایپا,مشخصات اطلس سایپا,قیمت اطلس سایپا,قیمت اطلس سایپا ۱۴۰۲,مشخصات فنی اطلس سایپا,مشخصات ماشین اطلس سایپا,مشخصات فنی خودرو اطلس سایپا,خرید اطلس سایپا,قیمت احتمالی اطلس سایپا,قیمت روز اطلس سایپا,قیمت ماشین جدید سایپا اطلس,قیمت خودروی اطلس سایپا,قیمت ماشین اطلس سایپا دیوار,قیمت تقریبی اطلس سایپا,قیمت بازار اطلس سایپا,قیمت ماشین اطلس سایپا,قیمت ماشین اطلس جدید سایپا,اطلس سایپا,اطلس سایپا قیمت,اطلس سایپا عکس,اطلس سایپا اسب بخار,اطلس سایپا داخل,اطلس سایپا مشکی,اطلس سایپا مشخصات فنی,اطلس سایپا دیوار,سایپا اطلس و سهند,اطلس سايپا,ماشین جدید سایپا اطلس قیمت,قیمت اطلس سایپا ۱۴۰۲,خودروی اطلس سایپا قیمت,اطلس سایپا تصاویر,اطلس سايپا قيمت,خودرو اطلس سايپا,ماشين اطلس سايپا,خودروي اطلس سايپا,خودرو اطلس,خودرو اطلس قیمت,خودرو اطلس و سهند,خودرو اطلس سایپا مشخصات,خودرو اطلس سايپا,خودرو اطلس عکس,خودرو اطلس موتور,خودرو اطلس و آریا,خودرو اطلس سهند,خودرو اطلس جایگزین تیبا,خودروی اطلس قیمت,قیمت خودرو اطلس چند است,قیمت خودرو اطلس ۱۴۰۱,خودروی اطلس سایپا قیمت,قیمت خودرو اطلس شرکت سایپا,قیمت خودرو اطلس در کارخانه,خودروی اطلس و سهند,ماشین اطلس و سهند,خودرو های اطلس و سهند,قیمت ماشین اطلس و سهند,خودرو اطلس سایپا قیمت,مشخصات فنی خودرو اطلس سایپا,خودروي اطلس سايپا,ماشین اطلس عکس,عکس خودرو اطلس سایپا,عکسهای خودرو اطلس سایپا,اطلس خودرو-کیا موتورز,اطلس خودرو آسان موتور,خودروی اطلس و آریا,ماشین سهند اطلس

********************************

قویترین سایت در زمینه آموزش بورس و تحلیل تکنیکال بورس