در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir معرفی اجزای اندیکاتور ایچیموکو,آشنایی با اجزای اندیکاتور ichimoku cloud را قرار دادیم . اندیکاتور ایچیموکو دارای اجزای مختلفی می باشد . از جمله بخش ها و اجزای اندیکاتور ایچیموکو می توان به تنکانسن و کیجونسن و سنکو ای و سنکو بی اشاره کرد . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با معرفی و آشنایی کامل و جامع با اجزای و بخش های مختلف اندیکاتور ایچیموکو در تحلیل تکنیکال …

لازم به ذکر است که شرکت آی سی ام کپیتال در انگلستان تاسیس شده و لیمیتد تحت رگولاتوری FSA و با شماره ثبت IBC 23683 در سنت وینسنت به ثبت رسیده و به فعالیت می پردازد.

معرفی اجزای اندیکاتور ایچیموکو

اندیکاتور ایچیموکو یا نمودار ابری ایچیموکو (Ichimoku Cloud Chart) یک ابزار تحلیل تکنیکال جامع است که از اجزای مختلفی تشکیل شده و هدف آن فراهم آوردن یک نمای سریع از قدرت، تمایل و اندازه حرکت روند در یک نگاه است.

اندیکاتور ایچیموکو در دهه ۱۹۳۰ میلادی توسط یک روزنامه‌نگار ژاپنی به نام هوسودا گوئیچی (Hosoda Goichi) اختراع شد.

او ۳۰ سال از عمر خود را برای بهبود این سیستم صرف کرد و بعد از اطمینان یافتن از نتیجه کار، آن را در دهه ۱۹۶۰ میلادی در اختیار عموم گذاشت که بعدها توسط معامله‌گران غربی توسعه پیدا کرد.

برای آموزش اندیکاتور ایچیموکو، ابتدا باید نمودارهای شمعی و اطلاعاتی که هر شمع ارائه می‌دهد را بشناسید.

در گام بعد با اجزای تشکیل دهنده اندیکاتور ایچیموکو آشنا شده و سپس روش استفاده از آن‌ها برای تحلیل یک نماد را بیاموزید.

نمودار شمعی چیست و چه اطلاعاتی ارائه می‌کند؟

نمودار شمعی یکی از نمودارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال است که رفتار سرمایه‌گذاران در هنگام خرید و فروش را نمایش می‌دهد.

تحلیل‌گران با مشاهده این نمودارها و استفاده از دانش تکنیکال خود، می‌توانند روند احتمالی قیمت سهم در آینده را پیش‌بینی کنند.

هر نمودار شمعی از تعدادی شمع تشکیل شده است. هر شمع «بیشترین قیمت»، «کمترین قیمت»، «قیمت آغازین» و «قیمت پایانی» یک سهم را در یک بازه زمانی مثلا ساعت، روز، هفته و … نشان می‌‌دهد.