الگوهای کندل استیک در تحلیل تکنیکال انواع مختلفی دارند . بعضی از الگویهای کندل استیک بسیار مهم و کاربردی هستند از قبیل الگوی کندل استیک دوجی و الگوی سه کلاغ سفید و الگوی چکش و چکش معکوس و فراگیر صعودی و نزولی . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش کامل 16 الگوی کندل استیک مهم و کاربردی در تحلیل تکنیکال …

16 الگوی شمعدانی که برای یک معامله موفق باید بدانید

تجزیه و تحلیل تکنیکال ابزارهای مختلفی را برای کمک به معامله گران برای تعیین روندها و پیش بینی برگشت آنها پیشنهاد می کند. علاوه بر اندیکاتورهای فنی، یکی دیگر از رویکردهای عالی برای تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت، نمودار کندل استیک و الگوهای آن است.

همانطور که ممکن است بدانید، روش های مختلفی برای نمایش قیمت تاریخی یک دارایی وجود دارد، خواه جفت ارز، سهم شرکت یا ارز دیجیتال باشد. سه نوع نمودار محبوب عبارتند از نمودار خطی، نمودار میله ای و نمودار شمعی. اکثر معامله گران دومی را ترجیح می دهند زیرا می تواند الگوهای عالی را ارائه دهد که معکوس یا ادامه روند را با درجه خاصی از دقت پیش بینی می کند.

الگوی کندل استیک حرکتی در قیمت دارایی است که به صورت گرافیکی در نمودار کندل استیک نشان داده شده است تا یک رفتار خاص بازار را پیش بینی کند. معامله گران مشاهده کردند که زمانی که الگوهای خاصی بر روی نمودار شمعی قرار گرفتند، قیمت به روش های مشابهی حرکت کرد. بنابراین، آنها این الگوها را جدا کرده و آنها را در دسته های مختلف سازماندهی کردند تا به عنوان ابزار تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار گیرند. اما، منظور از شمعدان چیست؟

شمعدان چیست؟

نمودار کندل استیک روشی برای نمایش حرکت تاریخی قیمت یک دارایی در زمان است. هر کندل بسته به بازه زمانی انتخاب شده توسط معامله گر، نشان دهنده یک دوره مشخص است. برای مثال، اگر نمودار D1 را تنظیم کنید، هر کندل یک روز است.

محققان توافق دارند که یک تاجر برنج ژاپنی اولین کسی بود که شمعدان را مفهوم‌سازی کرد. در حالی که انتزاع شمعدان‌ها متعاقباً با کتاب استیو نیسون با عنوان «تکنیک‌های نمودار شمعی ژاپنی» به دنیای غرب رسید.

در اینجا چندین مؤلفه حیاتی وجود دارد که تجزیه و تحلیل قیمت را برای درک هدف کندل بصری می کند.

کندل نزولی و صعودی

معرفی بهترین الگوهای کندل استیک کاربردی برای معامله موفقیت آمیز در بورس

بدنه شمع

بدنه نشان دهنده قیمت باز و بسته شدن یک دارایی است. موقعیت نقاط باز یا بسته به این بستگی دارد که کندل استیک و در نتیجه قیمت در یک دوره معین صعودی یا نزولی باشد. در یک بازار صعودی، بسته شدن بالاتر از باز خواهد بود و بالعکس.