اگر به دنیال نشانه های ورود یا خروج پول هوشمند,استراتژی معاملاتی بر اساس ورود پول هوشمند و روشهای تشخیص و شناسایی ورود یا خروج پول هوشمند در سهم ها و نمادهای بورسی و خرید و فروش سهم بر اساس استراتژی ورود یا خروج پول هوشمند هستید پیشنهاد میکنم این مطلب از سایت استار بورس را حتما ببینید …

شناسایی ورود و خروج پول هوشمند، یکی از روش‌های دانش تابلو خوانی برای پیش‌بینی تغییر قیمت یک سهم است که در کنار سایر روش های تحلیل، می‌تواند برای کسب سود و یا جلوگیری از ضرر در بازار سرمایه مورد استفاده قرار گیرد.

منظور از پول هوشمند یا اسمارت مانی، پولی است که در اختیار سهامداران عمده و بازیگران اصلی بازار قرار دارد.

این اشخاص معمولا بهتر از دیگران می‌توانند روند نمادها را پیش‌بینی و یا حتی ایجاد کنند.

از این رو با شناسایی و ردگیری اقدامات این افراد می‌توان تصمیمات بهتری در خصوص خرید یا فروش یک دارایی گرفت.

نشانه های ورود یا خروج پول هوشمند

در ادامه با چندین نشانه آشنا می‌شویم که اگر به صورت همزمان در یک نماد به وقوع بپیوندند، می‌تواند نشانه‌ای از ورود پول هوشمند به آن باشد.

۱. افزایش قابل ملاحظه حجم و ارزش معاملات

از اولین نشانه‌های ورود پول هوشمند به یک نماد، افزایش قابل توجه حجم و ارزش معاملات روزانه آن در مقایسه با میانگین چند روز گذشته است. هرچه این نسبت بزرگتر باشد، نشان می‌دهد که اتفاقات بزرگتری در حال رخ دادن است. تحلیل‌گران معمولا ۴ برابر شدن حجم و ارزش معاملات روزانه، نسبت به میانگین یک هفته گذشته را اولین نشانه ورود پول هوشمند در نظر می‌گیرند.

به عنوان مثال در تصاویر زیر حجم و ارزش معاملات نماد «فملی» طی ۶ روز کاری متوالی نمایش داده شده است:

نشانه های ورود یا خروج پول هوشمند,استراتژی معاملاتی بر اساس ورود پول هوشمند نشانه های ورود یا خروج پول هوشمند,استراتژی معاملاتی بر اساس ورود پول هوشمند

همانطور که مشاهده می‌کنید، در تاریخ ۹۹/۰۴/۰۴ حجم و ارزش معاملات رشد قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با میانگین روزهای قبل داشته‌اند. مشاهده اتفاقاتی همچون این مثال در یک نماد، می‌تواند نشانه‌ای از ورود یا خروج پول هوشمند باشد.

۲. افزایش یا کاهش نسبت قدرت خریدار به قدرت فروشنده

قدرت خریدار و قدرت فروشنده نشان‌دهنده میانگین تعداد سهمی است که هر کد حقیقی در طول یک روز به ترتیب خریده یا فروخته است. مثلا تصور کنید در یک روز، ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ سهم توسط ۲۰۰ کد حقیقی فروخته و توسط ۱۰۰ کد حقیقی خریداری شود. در این صورت قدرت فروشنده برابر ۵٬۰۰۰ و قدرت خریدار برابر ۱۰٬۰۰۰ خواهد بود.

هر چه نسبت قدرت خریدار به قدرت فروشنده بزرگتر از عدد ۲ باشد می‌تواند نشان‌دهنده ورود پول هوشمند به نماد باشد. عکس این قضیه نیز برقرار است. یعنی اگر نسبت قدرت خریدار به قدرت فروشنده کوچکتر از عدد ۰.۵ باشد، نشان‌دهنده خروج پول هوشمند خواهد بود.

به عنوان نمونه در مثال قبل، نسبت قدرت خریدار به فروشنده را در تاریخ ۹۹/۰۴/۰۴ محاسبه می‌کنیم. در این تاریخ اطلاعات مربوط به خرید و فروش اشخاص حقیقی به شرح جدول زیر است.

خرید حقیقی فروش حقیقی
تعداد کد ۱۷٬۳۷۶ نفر ۷٬۴۰۲ نفر
حجم معاملات ۱۴۴.۷۱۳ میلیون ۱۵۵.۷۲ میلیون