با توجه به گزارشات مصطفی زمانی به سوال خبرنگاران عرب زبان که از او پرسیده بودند حاضری نقش کدام یک از خلفای چهارگانه را بازی کنی؟ پاسخ جالبی را بیان کرد او گفت: بعد از خواندن فیلمنامه هر آنچه که درست تاریخ را روایت کرده باشد، برایم فرقی نمی‌کند کدام نقش را بازی کنم فقط تاریخ را به درستی روایت کرده باشد.

مصطفی زمانی متولد ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۱ می‌باشد. او بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. مصطفی زمانی با سریال ۴۵ قسمت یوسف پیامبر به تلویزیون ایران معرفی گردید و به شهرت رسید. وی فارق التحصیل فوق لیسانس رشته مدیریت تکنولوژی در دانشگاه آزاد می باشد. زمانی فعالیت کاری خود را در تاریخ ۸ بهمن سال ۱۳۸۳ با بازی در این سریال شروع کرد.

مصطفی زمانی که ساکن فریدون کنار مازندران می‌باشد در ۳۰ خرداد سال ۶۱ در املش گیلان به دنیا می‌آید. پدر او مازندرانی و مادرش گیلانیست و دارای اصلیت مازندرانی می‌باشد. او دارای سه برادر و یک خواهر می‌باشد و خودش فرزند سوم خانواده است. مصطفی زمانی تا سن ۷ سالگی را در استان گیلان زندگی کرده و از هفت سالگی به بعد در شهرستان فریدون کنار بزرگ شده است.

مصطفی زمانی

مصطفی زمانی

مصطفی زمانی از سال ۱۳۸۵ پا به عرصه سینما و تلویزیون گذاشت و با سریال یوسف پیامبر به مردم معرفی گردید. او در میان کاندیداهای زیاد برای نقش یوسف توسط فرج الله سلحشور انتخاب گردید. وی هم اکنون در تهران زندگی می‌کند و مجرد است.

مصطفی زمانی

مصطفی زمانی

انتخاب نقش از بین 3هزار نفر

در سال ۱۳۸۳وقتی که مصطفی زمانی ۲۲ سال داشت و در تهران دانشجو بود از طریق دوستانش آگهی فراخوان دعوت به بازیگری را در روزنامه دید در نهایت پس از تست از بین ۳۰۰۰ نفر برای نقش یوسف پذیرفته شد. او مدت کوتاهی پس از پخش سریال یوسف پیامبر پیشنهاد بازی در سریال خانگی قلب یخی را به دلیل چهره‌ای که مردم از او در نقش حضرت یوسف داشتند رد کرد اما در سال ۸۸ تجربه بازی در فیلم سینمایی آل به کارگردانی بهرام بهرامیان را به دست آورد.

مصطفی زمانی از سال ۱۳۹۴ وقتی که ۳۳ سال داشت با حضور در سریال شهرزاد که ساخت آن به سه فصل هم رسید در نقش فرهاد به کارگردانی حسن فتحی بسیار درخشید و به شهرت بالایی رسید.

او در مورد غذای مورد علاقه‌اش گفت: سوپ و عاشق نودل هستم. سوپ هم فقط رشته داشته باشد کافیست یعنی من می‌توانم در دهات‌های چین هم زندگی کنم و مدام نودل بخورم.

مصطفی زمانی دوستان زیادی دارد اما همایون ارشادی و فرهاد آئیش از دوستان نزدیک او هستند و در حوزه هنری با این دو نفر بیشتر دمخور می‌باشد.

ماجرای عاشقی او از زبان خودش: دو بار تابحال عاشق شدم ! اولین بار فکر کنم 19 یا 20 سالم بود ، دومین بار هم بماند … من در اوج جوانی عاشق بوده‌ ام و نمی‌ توان گفت نیاز به عشق نداشته‌ ام اما رابطه‌ ای عاشقانه شبیه آنچه برای فرهاد در سریال شهرزاد اتفاق افتاد را نداشته‌ ام.