آنچه که درباره پیاز باید بدانید را در این بخش برایتان گردآوری کرده ایم. اگر پیاز خام زیاد مصرف میکنید عفونت و بیماری های عفونی هیچ وقت به سراغتان نمی آید. پیاز خاصیت ضدعفونت خون را داراست به این علت که مقادیر زیادی گوگرد دارد این گوگرد با عفونت های مجاری تنفسی مبارزه کرده و از بیمار های مثل آسم پیشگیری میکند.

خوردن پیاز خام خواص بینظیر و باورنکردنی ای دارد که احتمالا نمیدانستید. پیاز خام از ایجاد لخته های خون در رگها جلوگیری کرده و مانع سکته قلبی و مغزی میشود و به هضم غذا بسیار کمک میکند پس حتما با وعده های غذاییتان به خصوص زمانی که غذای سنگین میخورید پیاز مصرف کنید. در ادامه از خواص شگفت انگیز پیاز بیشتر بخوانید.

پیاز با بدن چه میکند؟ / حقیقت باورنکردنی در مورد پیاز

پیاز با بدن چه میکند؟ / حقیقت باورنکردنی در مورد پیاز

خواص عجیب پیاز خام:

  •  سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند
  • قند خون را تنظیم میکند
  • التهاب را کاهش میدهد
  • عفونت را درمان میکند
  • ضدعفونی کننده بدن و آنتی بیوتیک طبیعی است
  • سرما خوردگی ،تب ،سرفه و گلودرد را درمان میکند
  • التهاب و درد مفاصل را کاهش میدهد
  • درد گوش را تسکین میدهد

خواص پیاز برای سلامتی بدن

آلومیم و آلیل دی سولفید، دو ماده فیتوشیمیایی در پیاز، خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می‌دهند، به تنظیم قند خون کمک می‌کنند، التهاب را کاهش می‌دهند و عفونت‌ها را التیام می‌بخشند.

پیشگیری از سرطان از مهم ترین خواص پیاز

سبزی‌ها خانواده سیر در رابطه با سرطان، به‌ویژه سرطان‌های معده و کولورکتال، موردمطالعه قرارگرفته‌اند. اثرات مفید و پیشگیرانه آن‌ها احتمالاً ناشی از بخشی از ترکیبات غنی از ارگانوسولفور است. مکانیزم دقیقی که باعث می‌شود این ترکیبات بروز سرطان را مهار کنند ناشناخته است، اما فرضیه‌ها شامل مهار رشد تومور و جهش‌زایی و پیشگیری از تشکیل رادیکال‌های آزاد است.

پیاز همچنین منبع آنتی‌اکسیدان قوی ویتامین C است که به مبارزه با تشکیل رادیکال‌های آزاد شناخته‌شده به علت سرطان کمک می‌کند.

همچنین همان‌طور که در یک مطالعه انجام‌شده توسط دانشگاه گولف نشان داده شد که پیاز قرمز بیشترین اثر را در از بین بردن سلول‌های سرطانی روده بزرگ و روده دارد. این پیاز دارای سطوح بالایی از کورستین و آنتوسیانین است که دو ترکیب هستند که به این ویژگی پیاز کمک می‌کنند.

خواص پیاز برای مردان

یکی از خواص پیاز کمک به افزایش باروری در مردان است. پیاز یکی از گیاهان دارویی است که در اوگاندا غرب از آن برای برای مدیریت ناتوانی و اختلال عملکرد جنسی استفاده می‌کنند. برای افزایش باروری در مردان باید آب پیاز را همراه با عسل ترکیب کرده و بخورید.

فواید پیاز برای رفع آکنه

از جمله خواص پیاز به کمک و تاثیر آن در رفع آکنه می‌توان اشاره کرد. پیاز دارای خاصیت ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است و با داشتن این خواص می‌توا‌ن از پیاز به عنوان ی یک ضد عفونی کننده بسیار قوی یاد کرد. خواص ضد عفونی کنندگی پیاز موجب محافظت از پوست برابر آکنه و عفونت‌های پوستی دیگر می‌شود. از پیاز و آب پیاز برای درمان و رفع جوش و آکنه استفاده می‌کنند.

برای بهره‌مندی از خواص آب پیاز برای پوست می‌توانید یک قاشق سوپ خوری آب پیاز را همراه با یک قاشق سوپ خوری زیتون مخلوط کرده و ترکیب حاصل را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید برای مدت زمان بیست دقیقه روی صورت شما مانده و بعد صورت خود را بشویید. مصرف منظم پیاز اثر فوق‌العاده‌ای در رفع آکنه خواهد داشت.

فواید پیاز برای درمان لک‌های پوستی

از دیگر خواص پیاز می‌توان به تاثیر آن در درمان لک‌هایپوستی اشاره کرد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پیاز پوست را تغذیه می‌کنند و ناخالصی‌های موجود در پوست را پاک می‌کنند. برای بهره مندی از این فواید پیاز می‌توانید مقادیر مساوی از آب پیاز و ماست تازه را با هم مخلوط کرده و یک ماسک ضد لک و تیدگی پوستی بسازید. برای رفع بوی نامطبوع این ماسک می‌توانید از چند قطره روغن اسانس استفاده کنید. ماسک تهیه شده را بر روی صورت خود بمالید و ماساژ دهید و اجازه دهید برای مدت زمان ده تا پانزده دقیقه روی پوست شما مانده و بعد آن‌ را بشویید.