بنابر اخبار گزارش شده، اداره هواشناسی تهران اعلام کرد: تندباد لحظه‌ای از بعد از ظهر امروز تا شنبه شب پایتخت را فرا می گیرد و شاهد کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد خواهیم بود. بر توجه به دیتای نقشه های پیش بینی هواشناسی در تهران، با ورود سامانه بارشی هوای استان تهران تا روز شنبه ۶ خرداد نیمه ابری و ابری همراه با وزش باد در بعضی از ساعات وزش باد شدید در نیمه جنوبی همراه با گرد و خاک و در نیمه شمالی رگبار و رعد و برق خواهد بود. در مناطق شمالی احتمال صاعقه وجود دارد و در روز جمعه اکثر بارش ها به صورت پراکنده پیش بینی شده است.

 پیش بینی هوای تهران/ احتمال وقوع تندباد

پیش بینی هوای تهران/ احتمال وقوع تندباد

 

در روزهای یکشنبه و دوشنبه (هفتم و هشتم خرداد) در استان تهران وزش باد وجود دارد و روز جمعه شاهد کاهش دما بین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد هستیم اما از روز شنبه دمای استان به صورت تدریجی افزایش پیدا می کند.

با توجه به شرایط جوی و ناپایداری محلی، وقوع تندباد لحظه ای از بعد از ظهر امروز تا شنبه به ویژه جمعه در نواحی جنوبی و مرکزی استان تهران دور از انتظار نیست.

بر اساس گزارشات سازمان هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا جمعه شاهد وزش باد، افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با حداقل دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد می باشد.

در روز شنبه آسمان استان تهران قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ درجه و حداکثر دمای ۳۴ درجه پیش بینی شده است. طبق اعلام اداره کل هواشناسی تهران، ورامین با ۳۴ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته می باشد.